wat vinden jullie van deze tattoo?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Daat zat ik ook mee,ik wilde ook de naam erbij,maar hoe we ook keken bij de tattoo zaak,het stond gewoon niet!
    Het is een goede vriend van ons en die heeft een top zaak,en hij bleef maar zeggen dat je bij deze tattoo de naam er niet mooi bij kreeg.....ik wilde hem op de achtergrond en dan het symbool eroverheen...
    uiteindelijk tekende hij de letter s erin,en toen was ik tevreden!

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wat je ook zou kunnen doen,is de begin letters er links en rechts langs zetten,en mocht er ooit een 3e kindje komen dan heb je boven de afbeelding nog een plekje over....
    Ik bedoel meer dat het er sierlijk en klein langs staat...

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    macy
    uhm....
    Ik vind dit symbool juist mooi. Juist omdat dit 'het symbool' is!
    Dit symbool zelf is niet uniek idd, echter ik wilde er een duidelijk hart in, kleur in enzovoort vandaar dat hij voor mij wel uniek is al is het wel heel duidelijk afgeleid.
    Een keltische knoop of whatever past gewoon totaal niet bij mij :(

Hoezo kan dit lettertype echt niet? wat is een beter alternatief dan?

Het is namelijk zo dat ik {zoals ik al vaak schreef} al 15 jaar een tattoo wil maar nooit precies wist wát. Nu sinds 5 jaar weet ik dat ik de VOLLEDIGE naam van mijn dochter wil en natuurlijk ook die van mijn zoon sinds 2,5 jaar. Ik ben juist lang bezig geweest met bedenken en dit is niet zomaar van internet geplukt. Ik vind wel meer mooi zoals bijvoorbeeld een lovebird maar het past niet bij een polstattoo voor mij....
    Dus aub ikw eet dat het voor mijn hele leven is en ik heb er héél goed over gedacht.

meningen verschillen nou eenmaal, en ook de mening dat iemand het niks vind wil ik horen. Echter twijfel ik niet aan het ontwerp :)

mirell
    tnx :) en idd afgeleid daarvan

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dani
    tnx voor je reactie....
    ik wil echter de volledige namen vind je dit lettertype te druk dan?
    ik had namelijk nog een ander lettertype maar ik hou juist van het sierlijke

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Het lettertype van je eerste afbeelding ga je laten zetten he?
    Die vindt ik er mooi bij,het is een sierlijk type letter en dat past mooi vindt ik.

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Eerlijke mening? Verschrikkelijk...

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    loesie
    ja eerlijke mening! En verschrikkelijk mag dan he.
    Maar wat is er zo verschrikkelijk? dát is waar ik dan benieuwd naar ben!

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Tja...misschien ben ik gewoon niet zo'n tattoomens en al helemaal niet met kleur...
    (vind een kleine naam op de pols in het zwart helemaal niet lelijk, al zou ik het zelf nooit doen.)

Daarbij is het plaatje vrij groot, dus misschien word ik daardoor ook wel misleid.

Maar weet je, het is jouw tattoo en als jij er helemaal gelukkig mee bent, zou ik het lekker zo laten.
    Misschien word je ook alleen maar heen en weer geslingerd door alle goedbedoelde adviezen!

Liefs

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Anniek, als jij echt 100% achter het ontwerp staat, zou ik de meningen van anderen al niets eens meer gaan lezen. Min of meer sta je ook al voor 99% achter de plaats.

Niet verkeerd bedoeld hoor, want ik herken het wel. Je hebt eigenlijk over alles al lang besloten en hoopte hier bevestiging te krijgen. Maar dat werkt eigenlijk nooit op een forum.
    Als ik jou was, zou ik me hier dan verder ook niet meer te veel laten beinvloeden. Doe wat goed voelt voor jou.

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    loesie
    Hihi ja daar word ik idd wel door heen en weer geslingerd... maar zo ben ik juist en vind het fijn om er zo achter te komen dat dit is zoals ik het wil :) Dat je niet van tattoo's houd zegt natuurlijk al een hele boel in mijn ogen. dan is het bijna onmogelijk om er eentje welk echt mooi te vinden ;)

idd hij lijkt wat groot maar dat wordt hij niet
    en het roze wordt een beetje wazig dus niet zo opvallend als die van pinter bijvoorbeeld. Voor mij staan de namen op de voorgrond en komt dit er symbolisch achter.

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Super mooi Anniek!
    Je staat er 100% achter en het is jou tattoo! Vind de pols er een mooie plek voor!

Veel plezier morgen! Pas op het is verslavend :p..

12. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey Anniek

heb niet alle berichtjes gelezen, maar reageer even op je berichtje.
    Ik vind het ontwerp best mooi, alleen druk door de tekst die over het symbool staat. Heb je het zelf ontworpen of laten ontwerpen door iemand in een tattooshop? wat kleur betreft moet je echt zelf weten, de een vind dat wel mooi, de ander niet. Persoonlijk zou ik zelf nooit namen laten zetten, zelfs niet van mijn eigen kinderen.

Zou je wel de tip willen geven, als je nog niet exact weet waar je de tattoo wilt zetten en als je nog niet 100% zeker bent over wat je wilt laten zetten, ik persoonlijk zou wachten. Ik zou dan met je ontwerp naar de shop gaan, zeggen wat je wilt maar ook dat je nog twijfels hebt. Weet je, als je daar komt en je twijfelt nog steeds, ga je af op wat anderen tegen je gaan zeggen. als iemand dan zegt dat de pols niet mooi is, ga je hem daar waarschijnlijk niet zetten. En dan krijg je later misschien spijt....Terwijl als je daar gewoon 100% zeker van bent, niemand daar iets van zal zeggen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!! Ze kunnen daar wellicht meedenken! En eventueel je ontwerp zo aanpassen dat het voor jou helemaal passend is! (ik heb het al meerdere malen meegemaakt dat er mensen binnenkwamen, ter plekke iets uitzochten, lieten zetten en later hoorde ik dan dat ze spijt hadden...)

Ik heb zelf twee tattoeages. Eén op mijn voet en eentje op mijn enkel. Die op mijn enkel zit er nu 13 jaar en is destijds niet zo mooi gezet, de techniek was toen nog niet zo goed, dus die tattoo is onderhuids gaan vlekken. Ik ga deze binnenkort laten coveren. Dus er komt een nieuwe overheen (een tibetaanse mantra).
    De tattoo op mijn voet heeft 1 groot hart (het ohm teken, symbolisch voor mezelf). Daarbij zitten er nog 3 kleine hartjes in verwerkt, één voor mijn vader, moeder en broer. Nu ben ik bevallen van mijn zoon en ga ik er dus nog een klein hartje bij laten zetten. Voor mijn man heb ik er geen symbool in laten zetten. Veel mensen vinden dit misschien raar, maar hij begrijpt het wel (hij is geen bloedverwant, de relatie kan altijd over gaan, al gaan we daar niet vanuit natuurlijk!!)

Verder heel veel plezier, de pijn valt reuze mee, is ook per plek verschillend, ik vind het zelfs een beetje verslavend ;)

Groetjes Heppie

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Haha, ja daar heb je misschien wel een punt...
    Moet zeggen dat ik die van Wendy van Dijk niet lelijk vindt...subtiel en rustig, mooie plek!

En ik snap je enthousiasme hoor, om het te plaatsen!!!

Succes met zetten!

Liefs

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    katja
    youve right :)
    alleen ben ik niet zo heel erg op zoek naar alleen bevestiging maar ook wel naar ideeën ofzo. Vind het juist wel prettig om er goed over na te denken. En juist alle reacties zetten me aan het denken ook omdat het voor de rest van mijn leven is natuurlijk.

ben overigens nog steeds benieuwd naar een ' beter lettertype' {MACY zei dat deze namelijk écht niet kon}

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    aatje
    tnx :)
    i know, manlief heeft er 2 en wil er ook nog een met de namen {maasr ik eerst puh! } heb zelf ook piercings ;) {ofja nu zonder s }

loesie
    {ik google ff op wendy van dijk :) }

heppie
    tnx voro je antwoorden. ik ben idd nog niet 100% zeker maar wel 99% hihi
    Ik heb de tattoo eerst zelf getekend en toen gemail en dit heeft de 'tattooshop' getekend

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Het symbool is aardig strak met vloeiende lijnen. Dan is een sierlijke letter met krulletjes enzo niet echt een goede keuze ... grafisch gezien.
    Het ziet er nu niet uit als één geheel, maar als twee aparte elementen die in photoshop even op elkaar gelegd zijn.

Maar nogmaals, ik heb ook een grafische achtergrond dan zijn dat soort detaills nogal belangrijk

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    katja
    Zou je me dan een voorbeeld kunnen laten zien van een lettertype wat grafisch gezien wel zou kunnen?
    Misschien vind ik dat wel helemaal niks hoor maar misschien vind ik dat juist wel helemaal tegek, ik heb een bepaald beeld van letters voor ogen maar ik kan het niet verwoorden.

18. linde90

linde90 Niet meer actief

Hij is mooi als jij er blij mee bent, zelf zou ik niet de namen erin zetten omdat het symbool al mooi is. Ik zou dan kiezen voor alleen de eerste letters.
    Maar jij moet hem nemen en niet ik.
    Zelf ben ik vorige week geweest en heb ik een tattoo voor mijn zoontje op mijn pols laten zetten, de naam van mijn dochter stond al op de andere pols. Voor mijn zoon heb ik er wel een afbeelding bij staan. Hij staat op de hoogte waar je horlogebandje ongeveer zit. Ik zou hem zelf niet te hoog zetten, nu kan ik er nog armbanden og horloge over doen als het zou moeten.
    maar hoop het nooit te moeten doen, want ik ben er trots op en iedereen mag hem zien...

19. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV

20. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Anniek, ik zou er straks wel even naar willen kijken. Heb om drie uur een afspraak. Ben rond vijf uur wel weer terug.

Maar nogmaals, als jij dit heel mooi vindt, zou ik het gewoon zo laten. Er zullen ongetwijfeld ook weer mensen zijn die het juist mooi vinden dat het er allemaal niet zo strak en gelikt uit ziet... maar juist heel persoonlijk, hoe jij het mooi vind.

Grafisch ontwerpers kijken vooral met ogen hoe het lekker in de markt ligt. Snap je?!

Deel Deze Pagina