Ik voel mij op dit moment zo kwaad. Ik moet echt wel eventjes ventileren. Mijn vriend zijn zusje doet mee aan een uitwisselingproject. Er komen enkele leerlingen uit het buitenland hier een grote week logeren en hier ook les volgen. Normaal gezien was het de bedoeling dat iedere leerling 1 persoon te slapen legde bij hem/haar thuis. Jammer genoeg was dit niet voor iedereen mogelijk waardoor gevraagd werd vanuit de school of er leerlingen waren die 2 personen te slapen konden leggen. Natuurlijk heeft mijn 'schoonzusje' volmondig ja gezegd. Waardoor ze bij hen thuis met een probleem zaten. Ondertussen hebben ze een regeling gevonden maar wat voor één, persoonlijk vind ik het schandalig. Maar het kan ook zijn omdat ik nu zo kwaad ben. één van de meisje zal op de kamer van mijn 'schoonzusje' slapen, een ander meisje slaapt op de logeerkamer en mijn 'schoonzusje' slaapt in de kamer van mijn vriend. Op zich heb ik daar helemaal geen probleem mee maar nu komt het. Mijn vriend moet op de grond slapen en zij in zijn bed. De reden hiervoor is...zij heeft volgende week belgische kampioenschappen zwemmen en moet dus goed slapen! Ik vind dit er echt over, mijn vriend moet wijken voor iets waar hij helemaal niets mee te maken heeft. Oké het is maar een week, maar bij mij telt het principe. Zij beslist iets en mijn vriend moet hiervoor opdraaien. In het beging ging hij hiermee akkoord, ik heb hem duidelijk verteld vandaag dat ik het echt schandalig vind dat ze het op zo'n manier opgelost hebben. Hij deelde mijn mening wel maar wilde thuis de vrede bewaren. Ik heb hem zeker niet gedwongen om er iets mee te doen. Maar toen hij deze avond thuis kwam is hij erover begonnen met alle gevolgen vandien. Zaterdag is de communi van mijn zusje...je raad het al hij heeft geen auto, ze hebben hem duidelijk gemaakt dat hij maar met de fiets moet gaan. Als hij niet akkoord gaat met hun beslissingen moet hij daar maar de gevolgen voor dragen. Persoonlijk vind ik dat wat kinderachtig. Er was voordien afgesproken dat hij de auto zeker mocht gebruiken omdat het feest was enzo..en nu lappen ze hem dat. Ik ben nu ook kwaad op mijzelf omdat ik mijn menig verteld heb aan mijn vriend en dat hij dit door verteld heeft aan zijn ouders met alle gevolgen van dien. Misschien draaf ik wat door maar ik sta op dit moment echt op ontploffen. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het echt kwijt!
ik snap je verhaal niet helemaal. wonen jij en je vriend samen? of je vriend gewoon nog thuis? de manier waarop het gegaan is, is niet leuk, maarja, dat zij een weekje in zijn bed slaapt, en hij op de grond (op een matras neem ik aan), vind ik persoonlijk niet echt een groot probleem. ik zou, in zijn situatie, het prima vinden om een weekje op de grond te slapen. ik vind het eigenlijk alleen maar heel erg aardig van je vriend, dat hij dat voor zijn zusje overheeft, en je mag blij zijn dat je vriend zo lief is voor zijn zusje! dat van die commune en de auto- afspraak is weer een ander vehaal. als jullie daar een duidelijke afspraak over hebben gemaakt, is het wel fijn als ze zich daaraan houden. Het is niet leuk als de afspraak word omgegooid omdat het hun 'opeens niet meer uitkomt' is het ver fietsen?
Ik vind dat je wel een beetje overdrijft. Je vriend is er zelf bij, en hij had van het begin af aan moeten zeggen dat hij het er niet mee eens was. Tja dat van de auto...beetje kinderachtig.
Persoonlijk denk ik als je vriend er geen moeite mee heeft/had....laat ze het dan fijn zelf "uitvechten". Er zijn ergere dingen om je druk om te maken toch? Als hij het geen probleem vind een weekje op de grond te slapen.....so what? Misschien wil hij wel een weekje bij jou slapen ?
Het probleem is dat ik een week in parijs zit met school anders was er zeker geen probleem geweest! Weljah het is typisch aan mijn vriend dat hij gewoon ja-knikt terwijl hij gewoon neen wil zeggen. Het daar namelijk zo bij hen thuis dat wanneer zijn ouders iets beslissen dat het zo is..en dat er daar gewoon niet over kan gediscussieerd worden. En in feite erger ik mij misschien ook gewoon aan het feit dat zijn zusje op alles en nogwat voorrang moet krijgen. Ze zouden hemel en aarde bewegen om haar haar zin te geven. En als dat ten koste gaat van mijn vriend dan moet dat maar. En neen wij wonen niet samen, wij studeren beiden nog.
Nuja...zoals ik in mijn titel al zei misschien overdrijf ik. Ik schrijf hier nu één iets op waar ik mij aan stoor op dit moment...jammer genoeg zijn er wel meer dingen die mij op dit moment storen. Het is altijd moeilijk om een zo'n objectief mogelijk verhaal weer te geven plus de voorgeschiedenis wordt ook al niet verteld waardoor het alleen maar moeilijker wordt. Ik ben nu éénmaal een vrouw van principes. En sommige mensen noemen mij daardoor moeilijk.
Ik denk ook (als ik het goed lees) dat jij de persoon bent die de meeste moeite met dit verhaal heeft.....en jij zit tzt in Parijs :-D
Zoals de rest zegt: Waar maak je je druk om. Als je vriend er geen probleem mee heeft om op de grond te slapen (een matras op de grond ligt toch ook prima) waarom dan ruzie zoeken?
Tja, ik zou me er ook niet zo druk om maken. Als hij het er niet mee eens zou zijn, zou hij zijn mond moeten opentrekken, het is tenslotte een volwassen jongen. Of gewoon eens het nest uit vliegen. Hetzelfde geldt voor de auto, als er afspraken zijn gemaakt, dan moet hij gewoon de auto nemen.
Hey Stephanie, ik begrijp wel dat jeje daaraan ergerd hoor. Jij vind het gewoon vervelend voor je vriend en bedoelt het goed allemaal dus ik vind het niet gek dat jeje er druk om maakt. Maarja probeer er maar gewoon verder niet teveel overna te denken. En euh.. trek je zeker niks aan van mensen die je met "onvolwassen" bestempelen hier hoor. Die hebben niks beters te doen ofzo. Groetjes!
Sorry, maar dit heeft in mijn ogen niet zo heel veel met principes te maken. Je zegt zelf dat je eigenlijk andere dingen dwars zitten; dan is het een stuk constructiever om je er op te richten juist die dingen op te lossen, denk ik.
hmm ik zou me er op zich niet supe raan storen tenzij ik het idee had dat het ALTIJD zo was maar dan stoor ik (je) in feite meer aan dat zijn zusje voorgetrokken word.. niet aan het feit dat ie nu ineens op de grond moest slapen toen ik in finland logeerde sliep ik altijd in een bed.. terwijl de eigenaar van het bed in een logeerkamer op de logeerbank sliep. zelfs toen de eigenaar van het zn enkel op 3 plaatsen brak en ik me toch serieus ietwat lullig begon te voelen kon ik hoog springe/ laag springen.. maar no way dat ik ergens anders mocht slapen dan zijn bed. keertje op de grond slapen is niet zo'n drama (zou ik zeggen hoor) maar volgens mij is dit niet de eerste keer dat je je aan iets dergelijks stoort en dan kan ik me wel voorstellen dat je het niet leuk vind beetje jammer dat ze ineens terugkrabbelen voor die auto overigens is natuurlijk wel te regelen dat je met iemand mee mag rijden maar het is wel heel flauw
ik denk dat waar je het meeste mee zit is dat je vriend geen nee kan zeggen ofniet? Zou wel vaker voorgekomen zijn en dat dit nu de druppel is? Als je je daar aan stoort kun je het daar met hem over hebben... Maar goed, jij hebt er geen last van opzich... Misschien slaapt hij in die week zo slecht dat hij de volgende keer goed nadenkt voor dat hij ja zegt.. Tis meer een les voor hem denk ik!