Ik vind Mete mooier, maar de uitspraak is niet zo handig in nl. Metin vind ik persoonlijk niet zo mooi. Ik zie dat Michelle hele leuke opties heeft. Als je opzoek bent naar oude namen, is misschien Atilla, Kaan of Alp(er) wat? Cenk vind ik zelf erg mooi maar betekenis is misschien wat minder (oorlog). Demir is ook erg stoer Van harte trouwens!
Niet alle betekenissen kloppen: Levent =marinier Cem = bijeenkomen (er is wel een prins met deze naam) Emir= plaatselijk heerser, leider (bey) Heel mooi lijstje michelle!
Mijn man vind inderdaad de betekenis erg leuk mijn andere zoon heet Hakan en de oudste is van mijn ex die heeft gewoon een Nederlandse naam. Volkan is ook leuk maar vind ik in combinatie met hakan niet zo leuk twee x kan.
Metehan? Als je hem in het Turks uitspreekt klinkt het als metdehand in het Nederlands. Nooit van die naam gehoord trouwens. Metin vind ik eerlijk gezegd ook niet mooi. Wat vind je van Melih of Samet?
Nee twee keer kan is niet zo leuk. Ik ken een Hakan met broer Vakkas. Misschien is dat nog wat? Verder zou ik deze namen er mooi bij vinden: Ağır ('sterk') Aslan ('leeuw / moedig man') Barış ('vrede') Bayram ('feest / viering') Bulut ('wolk') Can ('leven / ziel') Cem ('') Çetin ('zwaar / lastig') Dağın ('de berg') Demir ('ijzer') Deniz ('zee') Devrim ('revolutie') Doruk ('(berg-)top / hoogtepunt / climax') Emin ('zeker / zelfverzekerd / betrouwbaar') Emre ('vriend') Ender ('zeldzaam') Engin ('uitgebreid / immens') Erdem ('deugd / verdienste') Insaf ('genade / barmhartigheid / rechtvaardigheid') Nadir ('zeldzaam / ongewoon') Eser ('werk / product') Evren ('universum') Kadir ('grootte / omvang') Kaya ('rots') Mert ('moedig / mannelijk') Metin ('tekst' / 'solide / stevig') Ömür ('leven') Onur ('eer / trots') Özgür ('vrij / in vrijheid') Rahmet ('genade / barmhartigheid') Şeref ('eer / waardigheid / roem / glorie') Taş, Taştan ('steen') Yalçin (steil / ruig / hoekig) Yiğit ('dapper / moedig / heldhaftig / held') Yildirim ('bliksem') Yilmaz ('ontembaar / onbedwingbaar / onverzettelijk')