Wat vinden jullie van deze uitsluitingsclausule?

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Nee ook het spaargeld zit in het huis (eigen keuze), maar omdat zij dit voor ons spaarde hebben ze het terug gegeven met een uitsluitingsclausule. dus op "ons" spaargeld heb ik geen recht meer. Ik mag er wel gebruik van maken zolang ik getrouwd ben met hem maar het is niet van mij. Dat vind ik niet eerlijk. Ik heb daar namelijk net zo goed aan mee betaald.

2. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet wat ik bedoelde (bedoel gewoon op papier vastleggen dat hij je die 2500 schenkt bij een scheiding, dus niet nu al. Snap wat de notaris bedoeld, dat doen mijn ouders ook.)
    Maar laten we hopen dat je schoonouders bijdraaien doordat je man nu langs gaat.
    Snap niet helemaal waarom ze over dit bedrag zo moeilijk doen, is maar een klein deel.

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Die zin zeggen ze ook tegen mij "snap niet dat je zoveel heissa maakt het is maar een klein bedrag"

ja tot je zo met 2 kinderen op straat staat. Als het aan hen had gelegen heb ik geen huis, geen auto en geen rooie cent na de scheiding.

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    en dat terwijl ik niet eens wil scheiden!!!!

JOEEEHOEE IK WIL TROUWWWEEENNN!!!!

5. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik snap je frustratie wel zeker omdat jij er ook hard voor gewerkt hebt!
    Zou het kunnen dat ze deze beslissing nu genomen hebben ,omdat jij bent gestopt met werken? Dus vanaf nu geen inkomen inbrengt?

Verder zou ik er idd niet teveel moeite van maken, ongeacht of het nou fair is of niet. Dat is het ook weer niet waard toch?

6. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Sorry, maar ik snap je totaal niet. Dit is zo gebruikelijk, waar gaat het over. Jullie hebben gehuurd en zij schenken terug aan je vriend, ook al wist je dit van te voren. Ik snap die ouders wel hoor. Ik wil niet lullig doen, maar zo werkt het nu eenmaal. Stel dat jij er morgen vandoor gaat, zij zien jou nooit meer, maar je hebt wel recht op de 2500 euro? Je mag blij zijn dat je schoonouders zoveel geld schenken (aan je vriend) en jij daar van mee kan genieten, doordat je minder vaste lasten hebt.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als ik jullie was zou ik echt mijn eigen boontjes gaan doppen hoor, heb je dit soort gezeik ook niet. Je schoonouders (mede)financieren blijkbaar auto, huis en weet ik veel wat nog meer? Ik zou mij daar echt niet prettig bij voelen, dan maar wat kleiner wonen en een minder mooie auto. Kan je in elk geval zeggen dat je elke cent zelf hebt betaald en zit je niet in zo'n benauwende afhankelijkheids positie met je (schoon)ouders! ;)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het wel een nare instelling van je schoonouders, maar goed... je kunt er verder niets mee doen als je dat huis wilt houden. Ik zou er overigens wel voor zorgen dat het huis gelijkelijk op allebei jullie namen staat.

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ook ik snap je schoonouders heel goed, hier gaat het ook zo, ook als er niks op papier staat. Wij krijgen allebei heel soms geld van (groot)ouders en degene van welke kant het komt heeft daar net even meer over te zeggen. Ook al schenken ze het aan ons samen.

Ik had als ik jou was na die auto al nooit meer iets financieels met je schoonouders afgesproken. Daar komen alleen maar problemen van. Ik zou dus ook nu het huis niet kopen, blijven huren tot je zelf genoeg hebt gespaard en blijven zoeken naar een ander huis.

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Hoe is het gisteren afgelopen met je vriend bij zijn ouders?

Ik kan me je goed voorstellen. De 50000euro is redelijk betreft een uitsluitingsclausule.
    De 6000euro totaal niet, die hebben jullie samen betaald. Het was geen.verassing achteraf maar er werd van te voren verteld dat dit geld voor jullie gespaard werd. Jij hebt daar net zo goed aan mee betaald. Dus in geval van een scheiding heb jij ook recht op de helft daarvan.

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind dat je een beetje moeilijk doet om het moeilijk doen. Je maakt er een principe kwestie van tov je schoonouders terwijl je volgens mij dankbaar mag zijn voor de financiële hulp. Ze schenken je as man/ jullie 55.000 euro zodat je in een mooi huis kunt wonen en jij zeurt over 1000 euro. Die je ook nog eens alleen kwijt bent als jullie gaan scheiden. Nee hoor, ik zou dit heel anders aangepakt hebben.
    Oh en je as man opnaaien dat je zo niet met hem wilt trouwen...das echt not done. Al dat moeilijk doen en problemen veroorzaken voor als 1000 euro..Pfff.

Als dat geld je echt zo hoog zit, dan spreek he met je man af dat de eerste 1000 euro van de spaarrekening van jou is bij het verdelen van de spullen. Zolang je he man niet bedriegt ofzo, kom je daar heus wel uit mocht het nodig zijn.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

het gaat niet om 1000 euro,, maar om 6000 euro, dus ieder 3000, is wel een heel ander bedrag. TS heb je mijn tip wel gelezen over tekenen met protest?

13. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik snap het probleem niet zo.
    oke, je voelt je buitengesloten... daar kan ik een heel klein beetje inkomen. maar bekijk het eens van hun kant.
    het is HUN geld.. en niet zoals jullie zeggen jullie geld. als je een huis bij de woningbouw had gehuurd had je het ook niet terug gekregen, dus het is geen spaargeld van jullie, maar spaargeld van hun!
    Oke, die borg is idd niet netjes dat ze dat zo opstellen, want dat is wel degelijk van jullie samen!

maar buiten dit alles, je wil toch niet gaan scheiden? en ik weet zeg nooit nooit, maar als je so dit niet hadden opgezet had je die 6000 euro ook niet gehad na een scheiding....

of snap ik het nou helemaal verkeerd??

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Sja... Als het van te voren afgesproken was, maar er is iets heel anders afgesproken, tevens hebben ze SAMEN betaald.

15. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Afgesproken of niet, als ze het terug willen geven moeten ze het juridisch/fiscaal gezien terugschenken. Overigens geldt die vrijstelling van 5.000 niet bovenop die 50.000 als deze twee schenkingen in hetzelfde jaar plaatsvinden. Het enige wat niet juist is, is de borg, die moeten ze natuurlijk gewoon teruggeven lijkt mij, om daar een schenking van te maken is niet zo slim, want dan zijn ze straks nog schenkbelasting ook verschuldigd als ze niet opletten.

Maar goed blijkbaar kan je niet dankbaar zijn voor het feit dat je schoonouders zoveel schenken, waar jij ook van meeprofiteert, je wil gewoon het onderste uit de kan... Als je ergens anders had gehuurd was je het geld ook kwijt geweest, wees blij dat je er toch nog van kunt genieten. Om nu alles op zn kop te zetten omdat jullie misschien ooit gaat scheiden en dan 2500 euro minder krijgt.

Weet je, je hebt alleen jezelf er maar mee om zo te reageren. Hoe voel je je nu? Erg rot lijkt mij. Leg het lekker naast je neer en wees dankbaar voor wat je wel hebt, namelijk een mooi huis wat zonder de hulp van je schoonouders niet mogelijk was...

16. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Misschien kun je het trouwens ook anders gaan bekijken. Doordat je schoonouders zoveel geld schenken zullen jullie maandlasten aanzienlijk lager worden. Op die manier komt het geld dus toch ook jou tegemoet. Ik begrijp zeker wel je standpunt hierin, maar ik vraag me alleen af of het de ruzie waard is. Dat je nu dreigt bij je vriend om dan maar niet te trouwen vind ik erg kinderachtig, want het is niet de fout van je vriend natuurlijk. Wel kan hij misschien met zijn ouders overleggen of ze die 5000 euro aan jullie beide willen geven.
    Soms is het makkelijker om dingen te laten zoals het is, als je nu ruzie krijgt, dan kun je die 50000 euro aan schenking voor jullie huis waarschijnlijk vergeten en dan kunnen jullie niet het huis kopen wat je graag wilt. Ga dus bij jezelf te rade of je dat geld aan wilt nemen en dus afhankelijk zult zijn van hun schenking of dat jullie onafhankelijk willen zijn en zelf alles gaan bekostigen zonder hulp van je schoonouders.
    Ik vind het namelijk een behoorlijk bedrag wat de schoonouders schenken en denk dat je daar best dankbaar voor mag zijn, zou dan dus zeker niet zeuren over die 5000 euro, die ga je jezelf in al die jaren echt wel besparen. Neem dat dus ook zeker mee in je beslissing.

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Je praat nu al over scheiden moet nog gaan trouwen?? ;)

18. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit vind ik wel een hele goede benadering.
    Bovendien wil je toch niet je bruiloft aflassen en ruzie met je schoonouders om geld vanwege een fictieve scheiding?

19. Verox

Verox Niet meer actief

Ik zou me net als happyglow beledigd voelen, maar al om het feit dat mijn schoonouders mij duidelijk niet vertrouwen.
    Het schenken van wat voor cadeau dan ook doe je in mijn ogen niet onder voorwaarden.
    Dit soort regelingen begrijp ik dus niet. Als ik een erfenis krijg van welk geldbedrag ook, dan komt dat op onze gezamelijke rekeningen. Onze relatie is goed, we vertrouwen elkaar, en alles word samen gedeeld en in goed overleg besloten.
    Als mijn ouders daartussen in gaan staan met schenkingen onder voorwaarden dan zou ik heel erg boos op ze worden en die regeling snel ongedaan maken.
    Als mijn partner geld voor zichzelf zou houden zou ik daar ook heel erg boos over worden.
    Er is blijkbaar iets heel ernstig mis in onze relatie op het moment dat hij het gevoel heeft dat de dingen niet meer eerlijk verdeeld kunnen worden, de dingen niet meer in goed overleg besloten kunnen worden en er dus geen vertrouwen meer is.
    Dat zou voor mij een belangrijke reden zijn om aan onze relatie te twijfelen.

20. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

+1
    Ik vind je echt ondankbaar! Daarnaast vind ik het zorgwekkend dat je je vriend op die manier onder de druk zet. Als jij niet dit, dan ik niet dat.. En om heel eerlijk te zijn geef ik op basis van wat jij nu vertelt je schoonouders gelijk dat ze staan op een uitsluitingsclausule.

Deel Deze Pagina