Hoi dames Ik ben morgen 34 wkn zwanger van mijn 2de kindje en ik betrapte me erop dat ik al bijna 2 wkn aan het letten ben op pijntjes die op een bevalling kunnen duiden of mijn sluimprop. Slaat nergens op natuurlijk omdat ik nog 6 wkn moet en ik weet dat ik geen vroeggeboorte zal krijgen ivm een cervix meting. (57 mm) Bij mijn dochter ben ik ingeleid met 41.5 ivm te weinig vruchtwater en ben ook pas die morgen in het zkh mijn sluimprop verloren. Dus als ik uitga van de bevalling van mijn dochter moet ik nog ong. 8 wkn..... Ik baalde als een stekker toen ik hoorde dat ie 57 mm was, bang om weer bijna 2 wkn overtijd te gaan. Is er toevallig iemand die zich herkent in het NU AL opletten??? (voel me best stom haha) En toevallig iemand met een lange cervix die toch nog een beetje optijd natuurlijk bevallen is? Liefs
Ik herken het volkomen! Ben mezelf proberen om het af te leren want het kan nog wel een aantal weken duren voor ik moet bevallen. Dat besef ik heel goed maar toch als er een pijntje is wat ik niet ken of iets voelt anders dan anders ga ik toch denken of het niets iets met de bevalling te maken heeft. Niet dat ik in paniek raak want ik ben niet angstig voor de bevalling, zou juist willen dat het eerdaags gaat gebeuren.
haha ben dus gelukkig niet de enige!!! Nee ik ben ook totaal niet bang voor de bevalling! Heb er juist veel zin in!
nou als ik dan toch ook even mijn mening hierover mag geven.. die cervix lengte zegt eigenlijk helemaal niets..binnen een paar uur kan die lengte verstreken zijn..ik heb juist veel risico op een vroeggeboorte aangezien ik al 2x prematuur bevallen ben. dus deze zwangerschap houden ze de lengte goed in de gaten. daarom weet ik dat hij zo verstreken kan zijn. dus het zegt vrijwel niets. @huitje..nu al hopen dat de bevalling begint? sorry maar dan zou je toch echt nog even de risico´s moeten doornemen want dan kom je daar snel op terug! het zal vast wel weer zo´n uitspraak zijn wat mensen er snel uitgooien maar maar ook op dit termijn is het helemaal niet vanzelfsprekend dat je kindje het overleeft. ik zeg dan ook bij voorbaat al sorry want hier zullen vast en zeker reacties op komen maar er word zo snel gebaald dat het allemaal zo lang duurt en zelfs al gehoopt dat je kind veel eerder komt..dan kan ik alleen maar denken...je weet niet waar je het over hebt en wat je dan overkomt!