Wat vinden jullie van dit bevallingsplan?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Omelet, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

duidelijk plan.

Ik denk dat je heel goed weet dat het niet altijd gaat zoals je wil, maar op deze manier weten de mensen wel wat jij zou willen als het medisch kan.

veel dingen gaan automatisch vaak zo inderdaad dus dat is helemaal prima..

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0

Ik spreek nu uit eigen ervaring. En ik ben 2 maal verdoofd voor de knip. Nogmaals verdoven voor het hechten is voor zover ik weet niet gedaan aangezien de boel al verdoofd was voor de knip

@TS ik heb werkelijk niks gevoeld van dat prikje.

Plan ziet er goed uit, maar de formulering zou positiever kunnen zoals anderen al aangaven.
    Ik had voor de 2de ook een plan. Daar is niks mee gedaan. Volgens mij hebben ze het niet eens gelezen. Maargoed, een bevalling is inderdaad niet te plannen en 'het gaat zoals het gaat' en ik heb er vrede mee.
    Wat i wel jammer vind is dat er geen fotos zijn gemaakt van meteen na de geboorte, dat stond namelijk wel in het plan.
    Mijn man heeft er niet bij stil gestaan. En de zuster ondernam ookniet echt zelfstandig actie. Iets wat bij de 1e wel spontaan door de zuster werd gedaan.

ps google eens op geboorteplan, er is een bedrijf, ik meen cycly en daar staan voorbeelden op

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Denk dat dit een goed plan is voor een 'normale' bevalling. Als dingen snel moeten dan zal er al heel snel van af geweken worden. Misschien kun je met je vk bespreken hoe dingen lopen bij complicaties?
    Ik heb overigs ook een knip gehad en ben daarvoor ook verdoofd. Eerst is de prik binnen een wee gezet en daarna de knip binnen een wee. Gelukkig was dat ook nog genoeg voor het hechten. Niets van gevoeld op een enkel prikje na.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dank je wel, dat is inderdaad precies hoe ik het zie.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja die formulering ga ik zeker nog naar kijken, komt ook omdat het veel knip en plakwerk is uit andere geboorteplannen (van hele assertieve dames kennelkijk ;))

Deze website bedoel je: www.cicli.nl
    Daar staan niet heel veel voorbeelden op maar is wel de basis van mijn plan :)

Bedankt voor alle knip/hecht/verdoof ervaringen. Ik ga dat in ieder geval zeker met mijn verloskundige bespreken (zodat ik weet hoe zij daar tegenaan kijkt). Niet goed verdoven bij het hechten vind ik trouwens gewoon barbaars.. dat lijkt me een hele nare ervaring (je maakt me niet bang trouwens, alleen iets strijdlustiger haha :))

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Goed bevallingsplan en zeker de moeite waard om door te nemen van je VK.
    Veel dingen liepen bij mij al zo, dus heb niet veel eisen hoeven stellen.

Voor de knip werd ik verdoofd en tijdens het hechten was het niet nodig omdat de boel nog verdoofd was.

Enige dat mij niet is gelopen zoals ik graag had gewild is de start vd bv.
    Er werd eerst aangekleed (niet gewassen) en toen pas gevoed, ik had liever eerst bv gegeven... maarja op dat moment zat ik er niet echt mee, ik was kapot van de bevalling en ik heb er dan ook geen slechte herinneringen aan.

Succes!!!!

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik vind het een mooi plan juju, ik ga er ook het 1 en ander uit pikken aangezien ik er ook 1 moet schrijven van mijn vk, bij mijn vorige bevalling zijn er een aantal dingen niet goed gegaan wat misschien wel was gebeurd als ik een plan had opgesteld.

Ik vind het overigens niet dwingend overkomen, je bent gewoon duidelijk.

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wow ik had wel al nagedacht over:
    * poliklinisch bevallen
    * liefst geen ruggenprik
    * liefst gewoon in bed bevallen

Maar jezus wat een details moet en kun je eigenlijk over nadenken zeg!!! Nou ik weet in elk geval wel dat jouw/jullie plan mij aan het denken heeft gezet, en dat ik het er een deze dagen eens met vriendlief over ga hebben

9. Trees

Trees Niet meer actief

Niet alle plekken 'daaronder' zijn goed te verdoven doordat er teveel zenuwuiteinden zitten. Dit is de reden waarom je ondanks de verdoving het hechten op bepaalde plekken toch goed kan voelen. Zo is het mij zowel op cursus als in het ziekenhuis uitgelegd.

Toch even ter gerustelling. Ik vond het desondanks toch goed te doen op een paar kleine jodelmomentjes na. Van het uitscheuren heb ik niks gevoeld (wat ik me vooraf echt niet kon voorstellen).

Verder vind ik je plan zeer duidelijk. Zelf had ik mijn plan wel meer puntsgewijs gedaan zodat ze het tijdens de bevalling 'makkelijker'' konden nakijken. Ik merk dat door het maken van een plan toch meer rekening met je wensen wordt gehouden en er minder uit gewoonte wordt gehandeld.
    Ik had ook nog wat toegevoegd over de situatie dat er gekozen moet worden tussen mij en mijn kind en wat te doen als mijn gezondheidstoestand zeer kritiek zou zijn.

Ik vind het zelf ook een onzinargument dat een bevalling niet te plannen is en dat daarom een bevallingsplan onzinnig is.
    Natuurlijk is deze niet geheel niet te plannen, maar heel veel handelingen zijn zeker wel te plannen mits er geen complicaties optreden. Vrouwen met een bevallingsplan ervaren over het algemeen hun bevalling toch als positiever dan vrouwen zonder. Aangezien het om de belangrijkste gebeurtenis in mijn leven ging vond ik dat toch heel wat waard.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Dat wist ik niet. Als dat zo is, had de gyn mij dat op dat moment wel even mogen uitleggen, vind ik. Ze heeft me gewoon afgescheept en ik voelde me zoals het TS het noemt 'barbaars' behandelt. Ik heb het trouwens niet gewoon op bepaalde plekken gevoeld maar écht elke steekje en draadje dat erdoor ging. Ik heb toen harder geroepen dan ik tijdens m'n ganse bevalling had gedaan...

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    heel goed dat je edr over nadenkt en je droombevalling uitgebreid opschrijft...maar ik kan uit ervaring vertellen dat het heeeeeeel anders kan lopen! bij mij was het helaas een maand te vroeg mis ivm pre-eclampsie en moest de kleine er acuut uit! dus: keizersnede terwijl dat t laatste was wat ik wilde, ruggenprik terwijl ik dat eeeecht NOOIT wilde en na de snelle plotselinge geboorte kreeg ik de kleine heel even tegen m'n gezicht aan en ging hij meteen door naar de couveuse afdeling...een TOTALE desillusie en shock! ik wil je niet bang maken want dit hoeft natuurlijk helemaal niet te gebeuren en dat wens ik je ook niet toe uiteraard, maar het kan altijd anders lopen...je weet niet wat je op t moment zelf prettig vindt!een bevalling en daarna ook een kindje/de kraamtijd zijn niet te plannen vooraf, het loopt anders hoe dan ook!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wist ik inderdaad ook niet, verklaart veel....ik heb inderdaad ook echt naald en draad gevoeld brrrr en dan zeiden ze nog 'ja je moet wel even stilliggen hoor' ;) en ik was verdoofd. Ben ook ingeknipt en daarvoor ben ik ook verdoofd maar op dat moment van de bevalling voel je toch alleen maar pijn pijn pijn, ik was net zo lief niet verdoofd, had weer een prik gescheeld.

On topic: ik denk dat het goed is dat je van tevoren bedenkt wat je wel en niet wil, zou het zeker ook met je man en vk bespreken maar besef gewoon dat een bevalling eigenlijk altijd heel anders gaat dan je verwacht, ook omdat je gewoon niet weet wat je moet verwachten.

Deel Deze Pagina