"probleem" met Avent kolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door BabyOnBoard, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een electrische borstkolf van Avent, en moet nu kolven om de boel op gang te brengen.

Ik heb alleen nogal gedoe met m'n kolf. Omdat ik nog niet veel melk heb zuigt hij alle druppels die er uit komen terug tussen het harde plastic en het siliconen stuk wat rond de tepel zit. :( Zo maak ik alleen maar schuim en komt er echt geen druppel in het flesje terecht ;)

Wat kan ik hier aan doen?? Of is dat normaal en gaat t straks als ik meer melk heb wel netjes de fles in??

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Daarom is met de hand kolven toch wel beter die eerste dagen! Met een kolfapparaat verlies je (bijna) alle opbrengst van het kolven... maar beter nog: je baby aanleggen aanleggen aanleggen!

Gefeliciteerd trouwens!

3. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt :)

'aanleggen aanleggen aanleggen' is ivm ziekenhuis opname niet echt een optie helaas.. ik moet echt kolven om het voor hem makkelijker te maken.

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vraag naar de lactatiekundige in het ziekenhuis. Zij kan je vertellen hoe je goed met de hand kunt kolven. De druppels die eruit komen kun je dan op een lepeltje ofzo opvangen en direct aan je kindje geven! Kostbare druppeltjes: zonde om te laten verdwijnen in de kolf...

Desnoods eerst met de hand afkolven voor de melk en dan om te stimuleren de electrische kolf er nog even op zetten?

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

haal het siliconen ding eraf, heb ik ook gedaan.

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook hoor, wat een onding.... snap echt niet waarom dat fijn zou zijn... maar dan nog zou ik die eerste kostbare druppeltjes met de hand kolven...

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    In het begin idd met de hand kolven en voor het op gang brengen van je productie zou ik dubbelzijdig gaan kolven.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.955
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kun je voor die eerste tijd net beter een professionele kolf huren? Ik heb altijd begrepen dat die bete zijn om de productie op gang te brengen.

9. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben ze ind. ook zo'n dubbele kolf van medela. Maar dacht word meteen vertrouwd met m'n eigen kolf.

M'n borstvoeding wil maar niet komen... ben de 14de bevallen maar heb nog steeds niet veel meer dan een paar druppels. :(

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Heb je een keizersnede gehad? Probeer even elke 2 uur dubbelzijdig 10 min. te kolven.
    Dubbelzijdig is veel beter voor het op gang brengen van je productie.
    Merk je al wat aan je borsten, dat ze voller worden?

11. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geduld! Meestal zijn het de eerste drie dagen maar een paar druppels, denk niet dat er meteen grote hoeveelheden zijn. Ook niet nodig, het maagje van je kleintje is op dag 1 maar 7cc groot... en met kolven krijg je ook niet die opbrengst die je kleintje er wel zelf uit haalt!

Enig idee wanneer je kleintje live kan gaan drinken?

12. Ik heb ook de avent kolf en had dit probleem alleen als hij niet goed vacuum trok. Probeer dus de kolf eens vanuit een andere hoek op je borst te zetten en desnoods voor de eerste druppeltjes een beertje voorover gebogen.

Ik had namelijk -ivm niet al te grote borsten- het probleem dat ik echt voorover moest zitten wilde de melk weglopen. Tepels zitten te hoog ;)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een Aventkolf is totaal ongeschikt om je melkproductie op gang te helpen. Daarvoor heb je echt een dubbelzijdige hospitaalpomp met sterke motor voor nodig. De eerste dagen kolf je per keer vaak maar een paar druppels, en als je maar vaak genoeg kolft, dus overdag zeker om de 2 uur, dan is dat ook gewoon genoeg voor je baby.
    Met de hand kolven is overigens een betere manier om zo min mogelijk melk verloren te laten gaan die eerste dagen.

En vooral verbieden dat je kind de melk met een fles krijgt! Die eerste dagen is vingervoeden of een voedingsspuitje (desnoods een sonde) een betere manier om een kind melk te geven die eerste tijd zonder dat er zuigverwarring komt.

Deel Deze Pagina