Hoe ging dat bij jullie (4 flessen)?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamavanJurre, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Ik heb een vraagje. Mijn zoontje krijgt al geruime tijd 5 flessen van 180+6. Dit ging goed, hij liet er 4 uur tussen en groeide er goed op. Omdat we hem al tijden wakker moesten maken voor de laatste fles, hebben we hem toen hij 3 maanden was eens een paar avonden laten liggen om te kijken wat hij deed. En meneer sliep lekker door van 20.00 uur tot 9.00 uur 's ochtends!

Toen we op het CB waren heb ik gevraagd of we de 5e fles mochten laten vervallen, maar dat mocht pas bij 5 maanden zeiden ze. Dus zijn we hem wakker blijven maken. Hij werd alleen steeds chagerijniger wakker en dronk max. 100 cc (meestal maar zo'n 60 cc). Dus toen ik dinsdag bij het CB moest zijn heb ik weer gevraagd of de laatste fles eraf mag, en dat mag nu wel omdat hij er nog maar zo weinig van drinkt.

Sinds woensdag bieden we hem dus 4 flessen aan van 210+7. Nou las ik op het pak van de Nutrilon dat je ook 4 flessen van 180+6 mag geven. Omdat hij overdag nog genoeg had aan die hoeveelheid en ik het idee heb dat de 210+7 nog een beetje teveel voor hem is, neig ik er een beetje naar om hem 4 flessen van 180+6 te geven. Hoeveel gaven jullie je kindje toen hij/zij naar 4 flessen ging? Ik geef nog geen bijvoeding...

Sinds hij die 4 flessen krijgt is hij wat onrustiger voor mijn gevoel, en komt hij juist iets eerder voor de fles. Moet hij er gewoon aan wennen of is dit een teken dat hij nog niet toe is aan 4 flessen?

Oftewel: hoe ging dit bij jullie? Welke hoeveelheid gaf je je kindje en moest hij/zij er aan wennen of niet?

Groetjes!

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mijn zoontje zat al met 3 en een halve maand op 4 flessen! Deed het helemaal zelf, toen ik het zei bij mij op het bureau zeiden ze dat het wat jong was maar als hij het er goed op deed mocht ik door blijven gaan.
    Ik bood 180/6 aan maar hij kwam steeds eerder voor zijn flessen dus ben toen 210/7 aan gaan bieden.
    Soms dronk hij ze helemaal op en soms ook niet.

Als ik jou was zou ik gewoon 210/7 aanbieden miss neemt je lkindje net nog een paar slokken extra waarmee je kindje wel de 4 uur haalt.

Na een tijdje ongeveer 5 maanden ging hij echt bijvoeding krijgen en hij zat toen weer op 4 flessen van 180/6.
    En die gingen toen niet meer allemaal leeg.
    Gewoon kijken naar je kindje, maar je mag gerust meer aanbieden ze mogen een liter hebben.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik gaf mijn oudste 4 flessen van 180+6 op die leeftijd, vanaf het moment dat hij op 4 flessen zat deed ik in de laatste wat rijstebloem.

4. jettepet

jettepet Niet meer actief

Hoi,
    Geef hier ook sinds een week 4 flessen, ging eigenlij vanzelf. Ze is nu bijna 19 weken oud.
    Ik geef de 1e en laatste fles 210/7, in de laatste fles 3 maatschepjes rijstebloem, en de andere 2 flessen geef ik 180/6.
    Geef een paar hapjes fruithapje maar dat haalt niet aan.

5. jettepet

Toch raar die verschillen qua CB, hier zeggen ze dat je met 4 maand op flessen mag.

6. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier ook al vanaf 3,5 maanden, en ging meteen goed

7. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Hier mag je van cb ook met 4 maand naar 4 flessen.
    Maar belangrijskte is denk ik kijken naar wat je kind zelf wil.
    Toen wij over zijn gegaan heb ik de flessen wel opgehoogd naar 210/7. Nu doe ik af en toe 180/6 omdat ik de indruk heb dat hij daar ook wel genoeg aan heeft, dus dat is voor ons nog even zoeken.

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Fay zit ook vanaf 3,5 maand op 4 flessen van 210/7, ze dronk ze altijd helemaal leeg, ook kreeg ze toen in de laatste fles 3 schepjes rijstebloem. In het begin redde ze de 4 uur ertussen ook niet altijd, ik deed er niet te moeilijk over en soms kreeg ze na 3 uur dan weer een fles. Maar nooit meer als 4 flessen op een dag hoor, ze kwam dan gewoon wat vroeger uit met de laatste savonds..
    Nu zitten we alweer op 3 flessen :p

9. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik meteen ook een vraag stellen? Gaat ook over 4 flessen, om daar nou een heel topic voor te openen... (als je dat toch liever hebt mamavanJurre hoor ik het graag!)

Mijn meisje is 12 weken oud, en ik schat tegen de 6 kilo. Ze krijgt kv op verzoek. De laatste week wil ze eigenlijk maar 4 flesjes per dag, 180+6.
    Ik ben er zelf voorstander van dat ze zelf aan geeft wat ze wil, maar ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen.
    Wat vinden jullie ?

10. jettepet

@Coconut: Als je kindje het zo zelf regelt de 4 flessen, en ze groeit verder goed, zou ik het zo laten. Heb ik ook gedaan.
    Eventueel kun je de 1e en laatste fles 210/7 geven of alleen de laatste fles.
    Je kindje geeft zelf wel aan wat het wil toch?

Liefs Jet

11. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Iedereen bedankt voor jullie adviezen!

We bieden hem nu 2x 210+7 aan (de 1e en laatste fles) en 2x 180+6 (de middelste 2 flessen), en tot nu toe gaat het erg goed! Volgens mij was het een kwestie van wennen, nu laat hij er makkelijk 4,5 uur tussen als hij een fles van 210 gedronken heeft.

Groetjes!

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

maddi krijgt 4-5 flessen en nog bijvoeding jaa het is een kleine vreetzak.

sochtends doe ik was bambix groeipap in zn fles 180/4 plus 2 scheppen bambix
    savonds 180/4 plus 2 scheppen avondpapje

smiddags krijgt hij wel normaal 180/6
    brood
    fruit
    liga
    appelmoes
    diksap
    savonds warm eten

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier een meisje dat nog geen 3 maanden is, maar ook 4 flessen op een dag krijgt.. Omdat ze gewoon niet meer wilt, goed groeit en slaapt etc.

Zij krijgt 3 flessen van 150 + 5 en de laatste fles 180+ 6.
    Wel bieden we de eerste fles ook een 180 + 6 aan, maar daar laat ze eigenlijk altijd 40cc van staan.

Op t CB zei de wijkverpleegkundige dat t oke was. Meisje is goed allert smorgens en zoals ik al zei: groeit goed.

14. Hier krijgt Timo nu ook al een week of 3, 4 flessen.
    hij wordt wakker om half 9 en zijn laatste fles is tussen 20 - 21.
    hij komt niet eerder voor de fles. En wordt er ook niet wakker van snachts. Wij geven nu 3 x 180/6 en de laatste 210/7.
    Hij wordt vrolijk wakker in de ochtend. En ook de rest van de dag is hij vrolijk. En hij groeit goed volgens mij. Hij zit nu bijna volledig in 68!

15. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik doe het precies hetzelfde. ;)
    Altijd fles gegeven op verzoek en ze is vanzelf naar 4 flessen gegaan, dat gaat prima.

Deel Deze Pagina