Wat vinden jullie van dit schema?

Discussie in 'Voeding' gestart door floortje77, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floortje77

floortje77 Nieuw lid

12 jan 2009
    3
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik vraag me af of ik naar minder flesvoeding moet (hoewel hij wel nog alles drinkt)?? Ook omdat hij zijn avondhap nog steeds nauwelijks eet (lust geen groenten dus ben nu maar Rapley begonnen)

Het schema wat we nu al een tijdje hebben is:
    07.00u papfles 200cc
    08.30u potje fruit
    12.00u snee brood met beleg, daarna bied ik hem fles aan en drinkt ie 200cc
    soms tussendoor een liga (ligt eraan of hij lang slaapt). Diksap/water bied ik aan maar wil hij niet
    16.00u 100cc fles (hij lust wel 200cc soms maar dan ben ik bang dat ie helemaal geen honger meer heeft 's avonds)
    18.00u warme hap (minimaal)
    21.30u papfles 200cc (wortd nog wakker hiervoor)

Het valt me verder op dat de meesten de warme hap al om 17.00u geven maar dan zijn wij nog niet thuis en ik wil (zeker omdat hij toch al slecht eet) graag met z'n allen eten. Als ik de fles van 16u helemaal zou laten vervallen en die van 21.30 zou vervroegen heeft ie misschien wel meer honger, maar vind ik de periode tussen de flessen wat lang. Zeker omdat hij niet extra drinkt 's middags.
    Sorry voor het lange verhaal maar ik ben wat onzeker:)

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als hij die fles van 16.00 in principe niet hoeft, zou ik hem ook niet geven. Misschien dat ie dan ook wat beter gaat eten. Is er een reden waarom je de laatste fles zo laat geeft? Want als het eerder kan, bijv. om 19.00 uur, zou ik hem zeker eerder geven. Het is in principe niet nodig om zo laat nog te voeden. Ik vind ook dat ie redelijk veel drinkt naast een snee brood.

Krijgt hij een 6 maanden potje voor fruit? En dan denk ik ook 6 maanden potjes voor het avondeten?

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Misschien als je zijn fruithap later geeft, je zijn brood ook iets later kunt geven en hij het daardoor beter volhoudt tot zijn avondeten?

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Kijk trouwens ook eens in het 4 naar 3 flessen topic :)

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 7 maanden hadden we het volgende schema. Misschien heb je daar iets aan:

7:00 uur 200 cc pap
    9:00 uur fruit
    12:00 1 a 2 boterhammen met beleg + 150 cc melk
    15:00 uur 180 cc melk (deze fles verviel met 7,5 maand, hij kreeg dan rijstewafel/soepstengel + drinken)
    18:00 uur warm eten (we aten toen zoveel mogelijk met zn 3-en, met 8 maanden at hij met de pot mee)
    19:00 uur 200 cc melk + paar schepjes bambix)
    19:15 uur naar bed tot de volgende ochtend

Je zou kunnen proberen om de fles van 16:00 uur te laten vervallen, dan drinkt hij misschien wel iets anders + tussendoortje zoals rijstewafel oid). Dan heb je meer kans dat hij avondeten goed eet. Mijn zoontje dronk toen ook slecht iets anders dan melk, maar ik bleef het proberen, soms ook met een lepeltje, dan dronk hij beter. Het duurde een maandje of 2 todat hij ander soort drinken dan melk goed dronk.
    De laatste fles zou ik hem echt voor het slapen gaan proberen te geven. Op deze manier slaapt hij misschien door tot de volgende ochtend ipv om 21:30 uur wakker worden.

6. floortje77

floortje77 Nieuw lid

12 jan 2009
    3
    0
    0
    Tja, ik vind het moeilijk om een fles te laten vallen zolang hij alles nog gretig drinkt. Ik denk dan: blijkbaar heeft ie het nodig. Dus 'zomaar'de fles van 16u laten vallen vind ik lastig. Kiwi, mischien is het inderdaad wel een idee om die fles om 15u te geven. Ik ga het eens proberen.
    Hoe ging het bij jullie kindje met tuitbeker? Het CB adviseerde om de melk bij de boterham in een beker te doen, maar het lukt hier nog voor geen meter;)

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje dronk ook nog gretig de fles van 15:00 uur. Als ik het hem nu nog zou aanbieden zou het hij nog helemaal opdrinken. Ik heb er voor gekozen om hem op dat tijdstip geen melk meer te geven, ook omdat hij volwaardige 3 maaltijden at, ik vond het toen een beetje te veel voor het goede. Maar je kunt prima nog een tijdje doorgaan hoor.

Tuitbeker lukte toen ook voor geen meter. Wij wisselde het ook af met de gewone beker. Het duurde echt een maandje of 2 voordat hij goed dronk zowel uit een gewone beker als uit een tuitbeker.

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Misschien zoiets?

7.30 fles 180/6
    09.30 fruithapje 200gr
    12.00 brood
    14.30 fles 180/6
    18.00 warm eten 200 + toetje
    20.30 fles 180/6
    slapen

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    9 uur eerste fles 180/6
    10 uur groot potje fruit of zelf gemaakt
    13 uur fles 180/6
    17 uur fles 180/6
    18 uur groente
    19 uur kuipje fruitapura
    20.30 uur fles 180/6

maarre niet alle flessen gaan altijd leeg maar we maken er ons niet druk om want het gaat echt super goed met levi hij groeit als kool en vind alles lekker

Deel Deze Pagina