Welke KV bij KMA?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door raspberry, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He mama's...

even een vraag van een totale leek op flesvoedingsgebied...
    Maandag is bij Thirza KMA vastgesteld en nu gaan we dus een tijd koemelkvrij om te dubbelchecken.
    Mijn kolfvoorraad BV is daarmee vrijwel waardeloos geworden en ben nu druk bezig om extra bij te kolven (ook in m'n huidige BV zitten natuurlijk nog sporen koemelk, maar OK). Maar het wil niet zo geweldig vlotten, zo tussen de voedingen extra kolven, (heb nu na 4 keer kolven eindelijk 1 flesje vol en heb er morgen al 3 nodig...).
    Dus ik wou toch even kijken of ik wat extra KV bij kan halen, voor achter de hand. Maar welke moet ik dan hebben?

Alvast bedankt!

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    hypoallergene voeding

extra care van kruidvat is het goedkoopste maar van nutrilon en friso heb je het ook.

3. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    Ik had nutrilon pepti, kreeg hem vergoed van de verzekering

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Je kunt dan toch het beste pepti proberen.
    Mocht dat niet goed gaan dan kun je in overleg met de KA nutramigen proberen , in het ergste geval neocate.
    Alleen is dat erg duur, dus dan moet je even om een goedkeuring vd KA vragen.
    Maar gewoon hypoallergeen nutrilon of friso is vaak niet voldoende, dat is alleen maar om allergieeen te verminderen/voorkomen.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi, van friso hebben ze Intensief hypoallergeen en als het heel erg is Allergycare. Of van nurtilon hebben ze pepti. Je kunt de arts van het cb (of natuurlijk ha of ka) vragen of ze een machting voor de verzekering geven dan krijg je het vergoed.

6. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Onze tweeling zit sinds afgelopen zaterdag op de Allergycare van Friso. Is een dure voeding (36 euro per verpakking)maar wordt gelukkig vergoed door de verzekering!
    Alleen deze voeding en de Nutramigen vangt 100% van de allegieen op. Bij pepti blijft er altijd nog 10% kans op een allergie.
    Dat heeft de KA ons tenminste verteld.
    Succes

Gr. Dolfijn

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Geen hypoallergene voeding hoor, dat verkleint de kans op alleen maar. Dus ook niet die van het kruidvat. Wij hebben pepti. En anders nutramigen of friso allergy care

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Nutrilon pepti,,

Liam heeft 17 sept de test,,

Liefsz :)

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Antwoorden zijn al genoemd :) Maar veel verzekeraars vergoeden de voeding pas als ze een bevestiging krijgen van de huisarts dat je kleine inderdaad KMA heeft. Bewaar al je bonnen, want je kunt het geld achteraf terug krijgen als later door je huisarts wordt bevestigd dat het inderdaad KMA is.

Ik geloof dat het 2 tot 4 weken kan duren voordat je resultaat moet zien. 4 weken voor eczeem, 2 weken voor de andere symptomen. Maar wellicht wist je dat al ;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Merijn: jep, heb het CB gebeld voor 'toestemming' zeg maar :) En voor verwijzing naar een dietist, om zodoende onder begeleiding definitief vast te kunnen stellen dat het om KMA gaat.
    De KV is wat mij betreft echt voor achter de hand, als ik het gewoon red met BV, doe ik dat gewoon zo lang Thirza daar nog deels van afhankelijk is, en dan gewoon zo snel mogelijk afbouwen naar volledig zelfstandig eten. Maar ik houd haar vraag niet altijd bij met kolven en dan is het toch wel handig om voeding in huis te hebben die ze ook echt kan hebben ;)

En had idd begrepen dat het een week of 4-6 kan duren voor je wat gaat merken. Door de BV duurt het waarschijnlijk iets langer, omdat daar nog sporen koemelk in te vinden zijn nu (schijnt pas met 4-6 weken helemaal uit je systeem te zijn). Als ze niet zo'n fervente flesweigeraar was, zou ik misschien wel (deels) overstappen, maar pff... als ik die strijd ook nog aanmoet :( Ben ik veel te moe voor. Dan maar zelf even een maand of 2-3 koemelkvrij...

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Het CB kan een machtiging uitschrijven.
    Met die machtiging kun je direct bij je apotheek de voeding halen.
    Zo is dit iig bij ons gegaan. Wij kregen de machtiging nl pas nadat we getest hadden of mijn zoontje KMA had, toen dit het geval bleek te zijn werd t direct geregeld door de wijkverpleegkundige van t CB.

Wij hebben Pepti van Nutrilon, die ik dus ophaal bij de apotheek.
    Je hebt daarnaast HA intensief en Allergy care van Friso

Mochten deze voedingen niet afdoende zijn, dan moet er een KA aan te pas komen voor de voeding volgens mij.
    Dan hebben we het over Nutramigen of Neocate.

Succes!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn meisje drinkt Friso Allergycare (de laatste pakken zijn we aan het opmaken want we gaan over op de soja na overleg met de kinderarts). Moet wel zeggen dat het mij niet gelukt is om een combinatie van beide te geven destijds. Mijn bv was erg terugggelopen, alleen is de smaak van de Allergycare of de Nutramigen zo anders (vies zelfs, al zeg ik het zelf) dat het me niet gelukt is om een combinatie van beide te geven. Ben ook met 7 maanden gestopt met bv en cold turkey overgegaan op de Allergycare.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Miekje, de Allergycare is ongeveer hetzelfde als de Nutramigen.. ook zeer sterk bewerkt en bij zeer ernstige koemelkallergie.

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Meryem: Oke, das handig om te weten. Tis wel van een ander merk dan toch?
    En een andere manier om aan de voeding te kunnen komen? Nutrimagen wordt toch alleen via een KA voorgeschreven? En de Allergy care kan volgens mij nog via t CB? Of zit ik nu fout..

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Mariekje: Geen idee eigenlijk, ik ben buiten het cb om bij de ka terecht gekomen en die heeft mij dat toen ook direct voorgeschreven. Zowel Nutramigen en Friso zijn evenveel bewerkt, alleen ander merk inderdaad, dus zou apart zijn dat de Friso dan wel via het cb voorgeschreven zou worden.

Deel Deze Pagina