naar 4 flessen of nog even wachten

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Arja, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn meisje vindt het echt niet leuk dat ik haar om half elf 's avonds nog wakker maak voor een fles. Maar als ze eenmaal wakker is eet ze zowat de fles nog op. Ze heeft dus wel trek. Aan de andere kant vind ik het steeds zieliger om haar wakker te maken. Ze is nu 3,5 maand en dik 7 kilo. Qua gewicht zou ze dus over kunnen naar 4 flessen. Alleen kan zij nog geen flessen aan van meer dan 200 cc. Dus als ik een fles weglaat krijgt ze in een keer 200 cc minder op een dag. Ze krijgt 5x 200 per dag om de 3,5 uur. Meestal laat ze een klein beetje staan en geeft ze ook een klein beetje op. Ik kan natuurlijk rijstebloem bij de laatste fles doen, maar daarmee krijgt ze niet meer voeding, het vult alleen meer. Ik moet haar 's ochtends wakker maken om half negen, dus eerder starten gaat al niet lukken. Om 18.00 uur wordt ze echt al heel moe, dus rekken tot een uur of acht wordt hem ook niet. 't Is een lekker slaapkoppie. Hoe hebben jullie dit opgelost? Gewoon toch maar wakker blijven maken?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk dat je het gewoon eens moet proberen om haar niet meer wakker te maken om 22.30. Ons zoontje is ook ongeveer met die aantal maanden en gewicht overgegaan op 4 flessen en dat ging prima. Mocht het niet gaan, dan weet je dat. Half 9 pas wakker zal dan denk ik wel iets eerder worden, maar dat is meer dan normaal.

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Om 18.00 uur de laatste fles is denk ik wel heel vroeg.
    Mijn zoontje krijgt tussen 20.00 uur en 20.30 uur de laatste fles en slaapt dan tot 5.30 uur ongeveer.
    De fles krijgt hij tussen 6.00 uur en 6.30 uur.
    Mij is ook verteld dat er tot 4 maand max 10 uur tussen de laatste en eerste voeding mag zitten(anderen zeggen 12 uur), dus als je om 18.00 uur de laatste al geeft dan zou je haar om 4.00 uur weer moeten voeden.
    Ik was ook overgegaan naar 4 flessen, maar omdat Danian zo vroeg de eerste kreeg moest ik de rest van de flessen te lang rekken om op 20.00 uur uit te komen, dus sinds gisteren ben ik weer overgegaan op 5 flessen en probeer ik ook rond 20.00 uur uit te komen met de laatste.
    Ik zou proberen om 's avonds iets later uit te komen en dan de laatste te laten vallen.
    Het blijft proberen natuurlijk.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien kun je de laatste fles wat eerder geven? Rond 21 uur? Dan slaapt ze misschien nog niet zo vast dat ze er chagerijnig van wordt..?
    Stel dat je de laatste fles er helemaal afhaalt dan hoef je de overige niet op te hogen hoor! 4x200 cc is prima.
    Mijn zoontje dronk de laatste fles ook enorm gulzig op, ook al moest ik hem ervoor wakker maken. Ik dacht daarom dat hij m nog wel nodig zou hebben, echter toen ik heb geprobeerd om hem eens niet wakker te maken sliep hij gewoon door...
    De laatste fles om 18 uur geven vind ik zelf nog wat vroeg inderdaad. Het zou mooi zijn als je later uit kan komen en er meer tijd tussen kan laten (4 uur bijv.) Het feit dat ze iets opgeeft en de flessen niet helemaal leegdrinkt zou een teken kunnen zijn dat het te kort op elkaar zit en ze nog vol zit.
    Als je de laatste fles weg zou laten heeft ze misschien wat meer trek waardoor ze de flessen wel helemaal leegdrinkt en er wel 4 uur tussen kan komen? Dan kom je bijv om 19 of 20 uur uit en dat is een prima tijd voor de laatste fles?

5. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zou het gewoon proberen.
    Ik ben sinds een week ook overgegaan op 4 flessen.
    Ze krijgt de eerste om 8 uur en de laatste om 7 uur. Gaat prima hier. Heb de laatste fles wel opgehoogd naar 210/7

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Gisteren heeft Nova vier flessen van 200 cc gehad. Heb haar zelf het ritme laten bepalen. Om 9.15, 13.15, 16.45 en 20.15 heeft ze gedronken. De laatste fles met 1 schepje rijstebloem erdoor om te wennen. Om 20.45 lag ze uiteindelijk op bed. Vanaf 4 tot 5.30 ging ze een beetje jengelen maar dat kwam ook doordat haar neusje verstopt zit en haar speen dus niet in haar mondje kan houden. Daarna weer in slaap gevallen tot 8.40. Geef ik haar om 9.00 vanochtend de fles, ben ik wel een half uur bezig zeg. Gaat mevrouw lekker om zich heen liggen kijken en lachen. Ik dacht al ik zet een s-speentje op de fles, want ze zal van de honger wel zowat de fles zelf op eten, maar niks hoor. Heb moeite moeten doen om de fles erin te krijgen. Ik ga nu wel in iedere fles 10 cc extra doen zodat ze iets meer vocht binnenkrijgt en makkelijker poept. Met rijstebloem schijnt het wat dikker te worden dus ik kan het maar beter voor wezen. Ben benieuwd hoe vandaag zal verlopen.

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    het blijft puzzelen met die voeding! hier ook bij 3 maanden de laatste fles eraf gedaan. na 2 dagen had meneer een geweldig ritme te pakken die hij nu nog heeft; 8,12,16,20uur en dan 210cc plus 7 schepjes.
    hij gaat om 20.00u naar bed, en komt er pas 8.00 weer uit. snachts af en toe nog een speentje...

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Met het gewicht van jou kindje mag je rustig 4 flessen van 200cc geven hoor. Als ze het zelf geen probleem vind, waarom zou jij dat dan wel vinden;) Misha ging met 3 maanden en 3 weken ook over op 4 flessen (die wilde simpelweg nìets meer drinken na 20 uur) en zij dronk zelden flessen leeg van 180+6. Ja, ze was wat licht in vergelijking met haar lengte, maar ze is nu 2 en het is allemaal goed gekomen, alhoewel ze nog steeds aan de lange kant is, dus het zit ook in haar genen. Mijn zoon is vanaf 4,5 maand ook over gegaan op 4 flessen en ook gewoon flessen van 180+6. Beiden hebben geen rijstebloem gehad, omdat ze het prima deden op alleen melk. Bij mijn zoon heb ik wel eens rijstebloem geprobeerd (eigenlijk omdat iedereen het deed;)), maar bij hem werkte het alleen maar averechts, hij werd juist weer wakker midden in de nacht..

9. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Helaas werkt het met vier flessen nog niet zo goed als in eerste instantie gedacht. Afgelopen nacht hebben we ieder uur gezien na 1 uur 's nachts. Niet dat ze honger had, maar gewoon constant piepen. Speen erin, speen er weer uit en ga zo maar door. uiteindelijk viel ze om half zeven vanochtend in een vaste slaap.

Vandaag om 17.00 uur de fles gegeven en om 17.30 nog even een slaapje tot 19.00 uur. De bedoeling was om 20.00 uur de fles en dan nog even wakker blijven en dan naar bed. Maar om 19.00 uur wakker worden is helemaal niet leuk. Dus huilen huilen huilen, uiteindelijk half acht de fles. Die hoefde ze maar voor de helft, want het was pas 2.5 uur geleden dat ze de vorige had. De tijd tussen de fles van 5 uur en 8 uur houdt ze gewoon niet vol en als ik haar op bed leg is het al donker dus wil ze meteen voor de nacht gaan slapen. Nu is ze eindelijk stil en straks geef ik haar lekker nog een flesje voor de nacht. Over een maandje of zo proberen we het nog een keer.

Deel Deze Pagina