Alternatief voor yoghurt

Discussie in 'Voeding' gestart door Marlous28, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Dochterlief vindt yoghurt niet lekker. Ze trekt elke keer zo'n zuur gezicht als ze een hapje genomen heeft en vervolgens krijg ik er niets meer in. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: yoghurt met roosvicee, met fruit, kwark, turkse/ griekse yoghurt, vanille yoghurt en yoghurt op kamertemperatuur. Ook een half uurtje na de maaltijd trok ze hetzelfde zure gezicht.

Danoontje vindt ze wel lekker maar dat wil ik niet elke avond geven. Nu krijgt ze dus regelmatig geen toetje maar ik vind dit gewoon bij de maaltijd horen.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Kwark? Of gewoon fruit. Als ze de zuivel niet nodig heeft dan is yoghurt helemaal niet nodig.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb je fruit in stukjes gedaan of het erdoorheen gepureerd zodat je een soort fruityoghurt krijgen?

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier geven we ook wel eens yoghurt of kwark met bijv een knijpfruitje erdoorheen. Krijg je lekkere fruityoghurt/kwark...
    En anders inderdaad geen zuivel als toetje. Hier geef ik ook wel vaker gewoon een stuk fruit...

Misschien is volle franse kwark wel iets? Vind ik zelf in ieder geval niet zuur en is lekker romig... zeker als je daar ook nog een knijpfruitje door doet of zo!
    Zelf heb ik nooit danoontjes, zit te veel suiker in vind ik persoonlijk (1 el per bakje!)... wel koop ik wel eens van die kleine kuipjes fruityoghurt van Arla. Is biologisch, zonder toegevoegd suiker/kleur/geur en smaakstoffen. Valt ook erg in de smaak!

Er zijn wat dat betreft opties genoeg in het zuivelschap, als je toch zuivel wil geven.

5. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Mijn mannetje vindt biologische magere yoghurt lekkerder dan gewone volle yoghurt, maar hij lust ook graag kwark.
    Je hebt ook van die speciale babytoetjes, kwarkelino geloof ik, misschien lust Esmee dat wel?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geef je volle yoghurt? Dat smaakt minder zuur, net als Turkse of Griekse yoghurt.
    Je kunt het zuur minder scherp maken met een beetje rijstebloem of (klinkt misschien gek) een beetje geprakte aardappel.

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik heb idd volle yoghurt geprobeerd. Maar aardappel door de yoghurt om minder zuur te maken? daar was ik zelf niet opgekomen maar het proberen waard.

Ik heb toevallig zonnatura knijpfruitjes gehaald van het weekend, ik zal eens proberen om dat er door te doen of natuurlijk vers geprakt fruit kan ook.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ah heeft biologische milde halfvolle yoghurt, in van die 500 cc bekers ipv literpakken. Die is ook erg lekker. En er bestaan kleine bekertjes van trouwens, kun je het uitproberen!

En mag ze van jou al zelf lepelen? :D Dat kan ook nog wel eens helpen. Met die leeftijd kon ons meisje super goed netjes yoghurt eten - nu laat ze zich liever voeren trouwens :(

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Brood en stukjes avondeten kan ze wel heel goed zelf al ben ik met zelf yoghurt lepelen bang voor een giga knoeiboel. Maar ik ga het vanavond eens proberen!

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik geef Volle Franse kwark en Griekse Yoghurt en dat vindt ze heerlijk, helemaal niet zuur!

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    baby yoghurt en baby dessert van nestle zijn hier favoriet

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En, vond ze het wat :D?

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Sorry, late reactie van mijn kant. Ik heb diverse dingen geprobeerd van gepureerd fruit tot zelf laten eten maar niets werkte. Tot we vanavond, bij toeval, erachter kwamen dat mevrouw niet van een babylepeltje wilde eten maar veel liever van een grote mensen lepel. Ze at zo een schaaltje pure yoghurt leeg maar dan van een grote lepel :D. Hopelijk was het niet eenmalig.

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Tsja, als je maanden bent, ben je toch zeker geen baby meer! :D:D:D
    Maar mooi dat ze nu wel yoghurt eet!

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

hahaha prachtig! Wat kunnen kindjes je dan verbazen he...

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara krijgt helemaal geen Yoghurt... Heel soms een paar hapjes activia van mij ;)

Deel Deze Pagina