Avent speen voor KV ipv BV

Discussie in 'Voeding' gestart door ElleE, 21 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Heb even een vraagje; Sven weigert al een tijdje zo nu en dan de borst (zoals vannacht om half vijf, pfffff)... Nou heb ik wel een voorraadje BV, maar ik wilde toch wat KV in huis halen voor het geval dat (Nutrilon denk ik, gebruiken ze op de creche ook)! Mijn vraag is alleen; welke speen zal ik gebruiken? Ik heb nu Avent nr. 1 en Sven drinkt in ongeveer 10 minuten 100 cc BV weg (zolang doet hij ook ongeveer over de borst, dat is snel maar hij is wel voldaan na het drinken...) KV is wat dikker toch? Moet ik dan Avent nr. 2 gaan gebruiken of toch nog steeds nr. 1?

En hoeveel moet ik ongeveer klaarmaken? Ik zit nu op zeven voedingen per dag en Sven weegt ongeveer 5.4 kilo... Of maakt dat niet zo veel uit als ik incidenteel eens een keer een flesje KV geef, en moet ik dan maar gewoon zien hoeveel hij drinkt?

2. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    speen 1 werkt hier prima! Speen 2 maakt dat mijn kleine gaat zitten schrokken en proesten omdat er teveel voeding voor hem uitkomt. Is echt uitproberen, want dat verschilt per kindje. Thomas is namelijk al drie maanden dus zou toch echt al een grotere speen mogen. Sommige kindjes kunnen helemaal niet met bepaalde spenen overweg en dan zul je naar een ander merk moeten kijken. Maar over het algemeen komen de avent flessen en spenen toch wel goed naar voren!

Stelregel voor KV is : 150 (tegenwoordig zeggen sommigen alweer 160) X kg = hoeveelheid voeding per dag. Bij jou dus 150 X 5.4 = 810 ml. Dit dan delen door het aantal voeding dat je geeft (zeven), maakt 115 ml per voeding.

Bij mij zeiden ze wel dat ik gerust 120 klaar mocht maken omdat ze met borstvoeding de ene keer meer en dan weer minder drinken. Als je sporadisch de fles geeft zal dat dus ook zo zijn. Is niet erg.

Lastig he? Al dat voeden en uitzoeken wat nu precies de goede speen of hoeveelheid is?

Succes

3. sim

sim Niet meer actief

ik zou gewoon met de 1 proberen, zoveel dikker is de kv niet dan bv :)

4. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Oke, bedankt meiden! Dan probeer ik het eerst met speen 1!

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou idd ook 1 proberen en 120cc voeding.

Deel Deze Pagina