Lijkt me geen goed schema. Flessen van 230cc dat is echt veel te groot. Als ze zo weinig van haar andere flessen drinkt, bied dat liever vaker op de dag een kleinere fles aan, en geen fruit of groente. Die heeft ze nog niet nodig op deze leeftijd en het mag nooit in de plaats van melk komen.
@sonja: ik zou echt nog even al die bijvoeding weglaten als ze de flesjes niet meer leegdrinkt hoor. Ze heeft echt al die flesjes nog nodig. Waarom niet 4 van 200 en dan geen diksap en groente enzo meer? Het is echt niet goed als de bijvoeding nu al een fles gaat vervangen hoor. Ze heeft het gewoon nog nodig. O en ik ben niet in principe tegen bijvoeding voor 6 maanden, maar wel als de flesjes niet meer leeg gedronken worden, dat is gewoon niet gezond voor ze.
@ Sonja officieel gezien is het beter dat je nu zelfs nog 5 flessen geeft.. dus 3 is dan wel heel weinig! en eigenlijk is een 210 fles echt t maximum.. met 6 maanden ga je over op opvolgmelk en daar hebben ze maar 3 flessen van nodig.. ik neem aan dat je nog niet over bent op opvolgmelk, aangezien dit afgeraden wordt voor de 6 maanden..
5 flessen wil ze al een poos niet meer en op mijn blik similac staat dat ze 4 flessen mar hoeft. en minder geven en dat dan verdelen over de dag heb ik ook al geprobeerd maar ze komt maar om de 5 uur voor een voeding en ze word niet wakker om eerder te willen eten, en als ik haar wakker wil maken word ze of niet wakker of heel erg boos en drinkt ze toch niet. gister avond om 23.00 uur kwam ze en heb ik haar een fles aangeboden maar ze had na 60 cc zo van ik ga slapen ik wil niet meer. daarom heb ik gister ook geprobeerd iets meer tegeven in de flessen. vanmorgen kwam ze pas om half 9 en heeft ze 220 gedronken, vandaag even aan zien hoe het nu gaat, want ze word ook aardig verkouden (heb dr aangestoken met me gehoest en geproest) we kijken het vandaag weer even aan ook omdat ze verkouden aan het worden is.
sap heeft ze gister voor het eerst gehad, toetje krijgt ze niet elke dag en als ze het krijgt is het een halve dan heeft ze er al weer genoeg van.
nou wat daar officieel aan is weet ik niet, maar in principe adviseren ze je (staat ook op de pakken) vanaf 6 kilo 4 flessen per dag te geven... Ik was gisteren op het cb en toen vertelde de arts me dat ik wel "terug mocht" naar 4 flesjes...heb haar direct verteld dat zolang Zoë aangeeft 5 flesjes te willen ze ook 5 flesjes krijgt, en als ze zelf aangeeft (door de tijden tussen de flessen langer te laten worden) dat ze minder flessen wil, dan is het mij best zat, maar niet eerder... ze krijgt nu sinds ze beter is en weer goed is gaan eten flessen van 200 (180+5) en drinkt 2x helemaal leeg, en de flessen op de dag laat ze meestal iets van staan (pakweg 20 ml) er van uit gaande dat Zoë nog geen eens geen 3 mnd. is en ze nu door haar gewicht al naar 4 flessen zou mogen, vindt ik het niet vreemd dat de kleine van Sonja klaarblijkelijk al even op 4 flessen zat, maar schijnbaar zo te lezen aangeeft niet meer te willen... ze is over een paar dagen 5 mnd. dan "mag" ze gewoon toekomen met 3 flessen en fruit en groente hap tussendoor en ook een toetje geeft niks beetje diksap geeft ook niks...ze krijgt met die 3 flessen datgene binnen wat ze "minimaal" toch wel binnen zou moeten krijgen... maar met alles is, het ene kind is het andere kind niet...als ik zie wat die kleine van mij op een dag naar binnen werkt in vergelijking met andere van haar leeftijd, sta ik ook wel eens te kijken...ze zit af en toe gewoon op een liter per dag...terwijl andere kindjes het doen met pakweg 600-700 ml per dag ik zou gewoon de flessen op die 220 houden als ze dat wel wil en moet eerlijk bekennen dat ik Zoë denk ik niet wakker zou maken als ze maar 60 op zou drinken...dan zou ik haar gewoon lekker laten slapen, want dat heeft ze ook nodig dat ze goed slaapt... als je onzeker bent of het goed is zoals het nu gaat, kun je altijd nog contact opnemen met je ha of cb of wat dan ook, maar hun adviezen zijn ook niet altijd de juiste, vaak moet je gewoon op je gevoel afgaan meid, jij kent jouw kindje het beste niet, wij - zij of wie dan ook... succes....
had conract op genomen met het cb. die zeiden ook van gewoon aanbieden die 220 cc (200 water +3 schepjes en een beetje) en komt ze om een 4de fles dan geef ik die komt ze er neit om dan maar achter wegen laten. ze krijgt zo aardig wat binnen. en misschien komt het ook wel dor dat ze tandjes krijgt, dat als ik ook al op internet dat ze dan ook minder willen eten. dr tandvlees is al wel wat dikker en er lijkt wat in aantocht te zijn. vanmorgen en vanmiddag heeft ze 220 cc gedronken ,net worteltjes op , en iets van 25 cc diksap vanmiddag. op de blikken van de similac staat 4x 200 cc , als ik 200 cc geef (180 water + 3 scheppen) dan brult ze want dan wil ze meer.