wat gaat dreumes eten met sinterklaas?

Discussie in 'Voeding' gestart door mari, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik vraag me af wat jullie de kleintjes gaan geven met sinterklaas, wat zouden ze mogen hebben.
    want de grote mensen zitten straks aan de pepernoten, chocolade etc.
    mijn zoontje is 16 maanden en we gaan 4 dec. sinterklaas vieren met opa's en oma's en 2 tantes.
    zou wel leuk zijn als hij ook wat lekkers mag, zou alleen niet weten wat.
    idëeen?

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Moeilijk... want hij wil vast hetzelfde als de grote mensen... je kan misschien wat stokbrood enzo op tafel zetten... met lekkere pesto, zijn ze hier gek op! Één blokje kaas, dat soort dingen... kerstomaatjes...

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Is taaitaai niet iets? Ik weet niet hoor, roep ook maar wat...

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vorig jr 17 mnd kreeg ze gewoon een paar kruidnootjes hoor. Die ene keer...

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik vrees dat Simone lekker alles met ons mee gaat smullen :)
    Maar goed wij zijn blij met elke gram die er aan komt...

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zorgen dat er alleen pepernootjes op tafel staan en verder krijgen de kindje rond 16:30 hun kadootjes (ik denk dat ze dan nog te druk zullen zijn om te eten). Om een uur of 18:00 krijgen ze spinaziepannekoek uit het vuistje (koud dus).. die vinden ze alletwee heel lekker en is gezond. Als toetje mogen ze dan een chocolaatje en we gaan lekker naar bedje toe (ietsjes later dan normaal). Vanaf 19:30 staat er een lekker buffetje voor de volwassenen maar die vieren verder geen sinterklaas maar gaan dan gewoon lekker kletsen en eten.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou eigenlijk ook geen kruidnootjes geven, meer voor verstikkingsgevaar dan omdat het snoep is. Ik zou ook iets doen als taai taai, speculaasje, chocolaatje.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij gaan het vieren in de namiddag met mijn ouders. Wij zijn allemaal geen zoetekauwen en zullen lekker aan de hartige hapjes gaan.
    Ik ga soep maken.

Na het eten warme boterletter, mmm, maar dan ligt onze jongen al op bed!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kindjes eten toch altijd in het zicht en het kind is tegen die tijd 17 maanden?

Ik vind het eerlijk gezegd wat erg voorzichtig...

10. zogelukkig

Een kind van 1,5 zal zich idd niet zo gauw verslikken in een pepernootje.

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik zie mijn dochter nog geen taaitaai eten eigenlijk. Pepernootje zou wel kunnen, speculaasjes heeft ze al eens gehad. Voor chocola vind ik het nog te vroeg....

Ik mag zelf overigens niks, moet nog steeds 10 kilo kwijt :(

12. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    geven jullie op deze leeftijd dan ook al chocola?

ik denk dat ik ook wel wat voorzichtig ben, hij heeft nog nooit een taai taai, pepernoot, chocolade of koekjes gehad.

hij krijgt meestal een ligaatje, of biscuitje en wat bij het babyschap ligt in de supermarkt een fruitreepje of goodies ( zijn een soort chipito's/kaasknabbels maar dan voor kleintjes zonder zout).

maar qua gewicht zou hij alles kunnen hebben, cb vind hem soms nog wat te ligt. maar hij eet hartstikke goed.

maar het kan dus geen kwaad als hij wat van die lekkere dingen zou krijgen? behalve chocola dat durf ik nog niet aan.

13. adi

adi Niet meer actief

Oh, hier hebben ze met 17-18 maanden weleens chocola geproefd. Ik vind dat echt niet beter of slechter dan pepernoten of spijs oid.

Vorig jaar aten ze overigens geen snoep e.d. tijdens Sinterklaas, het stond allemaal op tafel, maar ze gaven er niks om. Inpakpapier was veel interressanter :)

Dit jaar heeft M. al gesmuld van pepernoten. Ik had er niet eens bij stilgestaan van tevoren, maar we gingen kijken naar de intocht, en een Zwarte Piet drukte een handje pepernoten in mijn hand, en zij zat bij mij op de arm. Ze vond ze heerlijk, voor ik het in de gaten had, waren de nootjes al op :).
    De andere twee zijn helemaal geen zoetekouw, en weigeren pertinent alle snoep, dus ook pepernoten e.d. (kindersuprise chocolaatje vinden ze overigens wel lekker)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

wat 'durf' je dan niet. Je weet.. vanaf 1 jaar mogen kindjes eigenlijk alles behalve rauwvlees... dat wil niet zeggen dat alles hoeft. Mijn dochtertje (18 maanden) krijgt eigenlijk zelden chocolade. Ze vindt besjes ook heerlijk maar het chocolade sintje wat ze van opa en oma vast gaat krijgen mag ze wel (gedeeltelijk oppeuzelen). Ze is dan echt niet verpest voor het leven en ze zal er ook niet ziek van worden. Oja, ze krijgt ook wel eens een enkele keer chocoladepasta op brood.. gewoon lekker.

Er is niets mis met je kinderen dit soort dingen niet te geven vanuit de overtuiging dat het niet nodig is maar wees niet bang om het wel te geven als je je kindje een keertje iets anders lekkers wil geven. Ze leren gewoon weer nieuwe smaken.

Pepernootjes zijn hier heel populair!

@Adi.. grappig dat juist het kindersuprisei er wel in gaat.. dat is zoet! :)

15. zogelukkig

Ik heb altijd gezegd geen suiker en chocola tot 2 jaar. Maar inmiddels mag mijn zoontje dat wel. Ik kreeg laatst een reep als bedankje van iemand en kan daar helemaal niet tegen en had het ding in mijn tas gestopt. De volgende dag sta ik in de keuken en ik hoorde geritsel, zoon had de reep gevonden. Hij heeft 2 stukjes gehad en vond het heerlijk!
    Bang zijn is niet goed, gewoon alles met mate geven, Je geeft toch ook af en toe frietjes of deelt een koek, krijgt een kind nooit een ijsje of stuk pizza?
    Als ouder moet je gewoon leren doseren en aanleren dat zoetigheid en snacks niet bedoeld zijn voor iedere dag.

16. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik dacht meer dat chocola slecht was voor kleintjes en dat het niet mocht.
    frietjes zonder zout heeft hij wel eens gehad. maar pizza en ijs en andere koeksoorten nog nooit.

ik zag in de winkel dat ze ook wel speculaas smoeltjes enzo hebben. kopen jullie dat soort dingetjes dan ook? of gaan jullie echt geen aparte dingen kopen?
    oh en taart?
    ik heb nl zo'n lekker zwarte piet vlaai besteld voor de sinterklaas.

ik vraag zo veel omdat ik bang ben dat ik misschien iets verkeerds geef waar hij dan ziek van wordt. maar als ik lees dat iedereen zn kindje wel eens wat geeft en zeker met sinterklaas dan kan R ook best wel wat hebben.

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Hier komen er kruidnootjes op tafel en waarschijnlijk een boterletter. Weet nu al dat Stijn ongetwijfeld mee zal eten, kan geen kwaad voor deze ene keer, verder eet hij nooit snoep.

Mari, op zn verjaardag heeft Stijn voor het eerst taart gegeten, na zn lunch ging er nog bijna een hele taartpunt in! Verder krijgt hij op kinderverjaardagen een paar hapjes taart van mij, hij is er nog nooit ziek van geworden.

18. adi

adi Niet meer actief

Je dreumes wordt echt niet ziek van snoep en koek! Tenzij hij een allergie heeft en je moet letten op ingredienten.

Dat jij het uit principe niet wilt geven is natuurlijk prima, hier kregen ze tot 2 jaar ook maar zeer zelden en weinig iets van snoep en koek. Maar niet omdat ik bang was dat ze ziek zouden worden.

Heeft ie met zijn eerste verjaardag iets van taart gegeten?

Qua tractaties kopen wij dit jaar voor het eerst iets speciaals voor de kinderen. Een hele chocolade letter vind ik niet kunnen voor 2,5 jaar, daarom krijgen ze ieder zo'n chocolade lolly van sinterklaas (Vervolgens willen D. en A. dat niet eten).
    En pepernoten mogen ze eten als ze ooit op tafel staan.

oh en op feestjes komt mijn dochter vaak hapjes taart halen bij mij, dat vind ik inmiddels prima.

19. Yelice

Yelice Niet meer actief

chocolade kan echt geen kwaad.
    Je kan beter chocolade geven dan die koeken enzo.
    Hier aten ze gewoon alles mee hoor uiteraard met mate maar ik deed nooit erg moeilijk.
    Het is een dag waar je lekker van moet genieten met je kleintje en wat lekkers hoort erbij.

20. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier een echt kruidnootjes'monster'. Hij vindt ze heerlijk. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt, maar als wij er een paar eten heeft hij dat meteen door. Supergezond zal het niet zijn, maar veel calorieën hebben ze ook niet.
    Hij heeft ook weleens een chocoladekruidnootje op, vond hij ook erg lekker. Maar hij ging er ook erg van kwijlen, fijn met chocolade!

Kruidnootjes krijgt hij dus wel, verder nog niets geprobeerd (en dat hoop ik zo te houden!)

Deel Deze Pagina