Wie heeft er nog een tip wat ik m'n baby kan geven nu hij ziek is? Hij is normaal een super goede eter maar gisteravond liet hij voor het eerst zijn bordje warm eten staan.. Hij is 11 maanden
Zo lang ze hun melkje nemen is belangrijk En idd beetje bouillon soep Of iets wat die lekker vind Heeft die koorts ? Zoja zou ik water geven dat verlaagd de koorts en uitkijken met melk producten daar worden ze juist misselijk van Heel veel beterschap
Mijn zoontje is wat jonger dan die van jou, maar hij is de afgelopen 2 maanden af en aan ziek en verkouden geweest. Het resultaat is dat hij na verloop van tijd alleen nog maar melk wilde drinken en af en toe een hapje ander eten. Nu zijn we langzaam aan alles weer aan het opbouwen. Dus als antwoord op jouw vraag: in elk geval melk geven, desnoods meer dan je normaal geeft, en verder alles wat je zoontje nog wel wil eten.
Met 11 maanden maakte ik me juist niet meer zo druk om de melk, maar mijn zoontje wil dan ook echt geen melk als hij ziek is. Hier krijgt hij dan thee of verse sap en verder vallen soepstengels, crackers en biscuitjes hier altijd wel goed als hij ziek is. Bied brood e.d. wel altijd aan en als hij dan weigert krijgt hij iets anders wat hij wel wil. Beterschap!
Met 11 maanden zou ik net zoals bij een peuter of ouder kindje doen: alles waar ze zin in hebben. Als het lukt is soep of bouillon natuurlijk erg goed, maar anders gewoon wat dingen aanbieden...stukjes rauwkost, fruit, zout koekje oid. Soepstengels/ rijstewafels...blokje kaas of worst tussendoor. Ik vind altijd alles meegenomen.
Ps ja hij heeft koorts. Sinds gisteren ineens een ontstoken oogje en eind van de dag 39.0. Vandaag nog steeds ontstoken oogjes (andere oogje nu ook), erg snotterig (loopt er de hele tijd uit), wat hoesten en nog koorts, net 39,5.
uhhh geen bouiloun veel te zout, als je soepje wilt geven zelf maken zonder zout. Zou hem gewoon geven waar hij zin in heeft.