Wie van jullie gaat NIET naar het cb?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LovelyDK, 16 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Het onderwerp zegt het al... wie gaat er niet naar het cb?

Ik zit er sterk aan te denken niet meer te gaan... vind ze héél erg negatief bij ons, terwijl het zó goed gaat!

Vorige week (nadat ik een tijdje er niet was geweest ging het zo):
    Ik ben een alleenstaande, werkende moeder.. ik heb nu sinds 3 weken kunnen regelen dat ik niet meer op donderdag hoef te werken en dus zelf met mijn kleine mee kan naar het cb...

Ik kom binnen, zegt ze: "Wat dacht jij, ik zal zelf ook maar eens wat doen?!"
    Ik zeg pardon!? Ik zal ook moeten werken, of kan ik mijn geld hier ophalen?

Toen was ik al pissig eigenlijk!

Vervolgens vroeg ze "hoe gaat t slapen nou" dus ik zeg... nou nog steeds dramatisch, hij slaapt nog steeds niet door!
    Zegt ze "daar zal je moeder dan wel heel de nacht mee zitten"
    :confused: hallo zeg die was ook weer raak! Ik woon bij mijn ouders, maar ik zit op de eerste verdieping met mn ventje en hun slapen op de begane grond... hun hebben er in die 6 maanden tijd dus nog never nooit last van gehad.

Vervolgens zegt ze ook nog: "dan zet je zijn ledikant toch in de garage''
    Ik zeg maak je een grapje?!
    Welnee zegt ze.. heb ik bij mijn kinderen ook gedaan, gaan ze vanzelf doorslapen... leg hem gewoon in de garage te slapen, dan hoor je hem tenminste niet

Toen kwam het stoom uit mn oren :evil: en ben ik weggegaan...

Dit is toch niet meer normaal of wel?!

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wat een rare lui zeg.

laatst was ik op het cb en daar kwam een moeder met haar kind en die zei al ik kom alleen voor de in entingen verder kom ik niet mee.

je bent niet verplicht om heen te gaan.

3. LovelyDK

Nee precies en op dat punt sta ik nu dus ook... voel me erg rot bij het cb!
    Mijn eigen huisarts geeft ook de inentingen op het cb.. dus daarvoor kan ik ook gewoon naar mijn huisarts..

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Als ik zo'n CB had zou ik ook niet mere gaan hoor. Ongelooflijk :confused:
    Ik ga trouwens wel maar dat omdat ik vind dat ze me over het algemeen goed advies geven.

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    ik ga wel naar het CB, tot nu toe alleen leuke reacties behalve van de arts die zei dat ik oordopjes in moest doen als ze huilde en dan vooral niet troosten. Ja met zulke adviezen veeg ik mijn r**t. Maar als ze tegen mij zeiden wat ze tegen jou hebben gezegd dan zou ik een klacht indienen en nooit meer terugkomen. Je kan voor de controles en vaccinaties ook naar je huisarts!

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dan zou ik in jou geval naar je eigen huis arts gaan.
    mocht er wat met je zoon zijn of je hebt vragen kan je vast bij je huis arts ook wel terecht.

vind dat jou cb raar reageerd, voor al over het door slapen, zet hem maar in de garage, ik zou daar ook pis link om worden.
    ze zijn niet goed bij hun verstand.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt echt een raar CB... wow, wat ik zou ik over de rooie gaan zeg. Een flinke klachtenbrief lijkt me op z'n plaats.
    Ik weet niet hoe het werkt met de vergoeding wanneer je de entingen bij je HA haalt maar als dat niets uitmaakt dan zou ik inderdaad niet meer naar het CB gaan en lekker naar je HA gaan. Mocht het wel uitmaken dan zou ik eens kijken of je bij een nabij gelegen CB terecht kan (duidelijk aangeven dat je ernstige klachten hebt over je 'eigen' CB) OF alleen voor de entingen / wegingen gaan en dit ook duidelijk aangeven. Overal 'prima' op antwoorden.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, als het hier zo zou gaan, zou ik ook enkel voor de entingen en het wegen gaan en het verder wel best vinden. Nou moet ik zeggen dat ik nu ook niet veel meer doe daar... als ik advies nodig heb, bel ik vriendinnen, m'n moeder of open ik hier een topic, :)
    Maar over die opmerkingen zou ik een klacht indienen... zij horen zich over dat soort dingen niet zo uit te laten en als ze er al vragen over hebben, dan kunnen ze die toch gewoon stellen, ipv zulke steken onder water?

9. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik ga wel, maar pik alleen de dingen op die ik interessant vind. De rest laat ik zo mijn andere oor weer uitgaan. Je hebt niet voor niets een moederinstinct gekregen. Lekker laten praten.

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik vind vooral de opmerkingen over jouw persoonlijke situatie erg storend. Als het hen is opgevallen dat jij nooit meekomt met je kindje, zouden ze toch ook op een normale manier kunnen informeren waarom dat is..?? En de 'adviezen' over je kind in de garage zetten, tjah die laat je het ene oor ingaan en het andere oor meteen weer uitgaan!
    Als het goed is is het cb aangesloten bij een stichting (of GGD ofzo). Ik zou iig een (klachten)brief schrijven dat je hier niet van gediend bent..!!
    Ik vind het echt nergens op slaan. Het gaat mij verder niks aan, maar toch kan ik me hier behoorlijk over opwinden. Wie denkt zij wel niet dat ze is..!!

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou van wijkverpleegkundige ruilen en tegen deze een klacht in dienen.

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja precies! Hier werd er op een hele belangstellende manier gevraagd waarom papa zo vaak en mama zo weinig mee komt. Er stak duidelijk aan het hele gesprek niet meer achter dan volledige interesse. Ik vind het heel moeilijk om mee te gaan tijdens de prikjes, en die komen nu ongeveer ieder bezoek voor. Mijn zoontje moet misschien tien seconde huilen, maar ik ben de hele dag van slag. Erg eigenlijk he?

Ik zou ook zeker een klachtbrief schrijven. Hoe deze arts met je omgegaan is lijkt mij niet redelijk. Het komt op mij erg bot over.

13. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou hier zeker werk van maken, Lovely! Wie denkt ze wel niet dat ze is! Voorzover ik kan opmaken uit je berichten op dit forum doe je het super met K., wat een *$(# dat ze meent je zo denigrerend te moeten behandelen. Grrr, ik kan me daar zo kwaad over maken! Maar goed, daar heb jij ook niets aan. Is het mogelijk om naar een cb in de omgeving of naar een andere wijkverpleegkundige over te stappen? Zo ja, dan zou ik dat lekker doen als ik jou was. Of idd de entingen en controles bij je huisarts doen.

Enne... Bas wordt ook nog steeds tig keer per nacht wakker, maar als iemand vindt dat ik dan maar zijn ledikantje in de garage moet zetten, dan kan diegene maar beter hard wegrennen :evil: is ze nou helemaal van de **** ge**** mopper mopper mopper

14. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    wat kunnen die cb toch achterlijk reageren. Ik ga ook alleen nog maar naar het CB voor de inentingen.
    En als ik het nodig vind om te wegen ga ik en anders niet.
    Hier geven ze ook alleen maar achterlijke adviezen. Gewoon doen wat jij denk dat goed is

15. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Bij mij gaan sommige adviezen/ideeën die het cb me geeft het ene oor in en het andere oor uit hoor.
    Soms krijg je best goede tips, maar ze kunnen ook dingen zeggen, waarvan je denkt, dat bepaal ik zelf wel. Een beetje bemoeierig zijn ze af en toe.
    Maar ik ben toch wel blij dat ik m'n vragen kan stellen en je moet gewoon op je eigen gevoel af gaan soms als moeder zijnde, dan komt het allemaal best goed met de kleine! ;)

16. LovelyDK

Ik weet niet of je van CB kan switchen? Misschien dat ik er naar eentje kan in een naastgelegen dorp?

Ja ik word er ook pislink van... en andere dagen weer verdrietig als ik niet goed weet OF ik het allemaal wel goed doe! Op het moment slaapt k. standaard bij mij in bed... en ik heb daar zelf eigenlijk 0.0 problemen mee, maar constant stampen mensen je o.a. daarmee de grond in.. HALLO het is toch mijn kind en ik doe het op mijn manier! En ik vertik het (nu in ieder geval nog) om hem zolang te gaan laten huilen...

Ik heb er ook al serieus over nagedacht om een klachtenbrief te sturen, maar ik zou zo niet weten waarheen? Ik denk dat ik maar eens een gesprek met mijn huisarts erover aanga, kan ik altijd nog kijken of ik die klachtenbrief al dan wel/niet ga schrijven...

Ben blij om te horen dat jullie het iig met me eens zijn! Ik ben écht niet op mijn mondje gevallen, maar was die dag al zo onwijs moe en gewoon even total loss en dan zulke opmerkingen! Dat schoot ZO verkeerd... op zo'n moment word ik dan zo onwijs pissig dat er gewoon ff niks meer uit komt en dat ik begin te huilen, dat HAAT ik waarschijnlijk nog veel erger omdat zed an ook nog denkt dat ze me ermee heeft ofzo :(

17. LovelyDK

Trouwens... ik krijg helemaal geen mailtjes meer als iemand gereageerd heeft op een topic terwijl ik wel een abonnement op het onderwerp heb.. weet iemand hoe dit kan?

18. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lieve schat, je doet niets verkeerd hoor met K.! Lekker doen wat voor jou goed voelt en waar K. blij van wordt, dan komt het allemaal goed. Ik ben ook geen voorstander van laten huilen, begrijp je gevoel daarin dus helemaal. En wat betreft het feit dat K. standaard bij jou in bed slaapt: het is je goed recht om ook daarin je eigen gevoel te volgen. Laat je alsjeblieft niet door anderen opleggen dat je het anders zou moeten doen. Inderdaad is het JOUW kind en zo lang jij hem niet mishandelt o.i.d. heeft een ander NIETS te vertellen over hoe je met hem moet omgaan!

Dat het rot voelt als zo iemand je aan het huilen krijgt, kan ik me helemaal voorstellen. Je gunt het haar niet dat ze ziet hoe haar opmerkingen jou (om welke reden dan ook) raken en frustratie is nou eenmaal een heel vervelend gevoel. Maar meis, laat haar maar vinden wat ze ervan wil vinden... Ze komt zichzelf vast nog wel eens tegen!

PS: ik zou wel een klacht indienen. Het lijkt nu misschien alsof je daar niets mee bereikt, maar deze dame mag best eens van haar baas horen dat ze het niet helemaal goed aanpakt. Wie weet doet ze dit wel bij nog veel meer moeders en wie weet hoeveel van die moeders ze al heeft gekwetst en heeft opgezadeld met een berg onzekerheid en frustratie..!
    Een klacht indienen kun je waarschijnlijk wel doen bij de overkoepelende (gezondheids)organisatie waarbij jouw cb is aangesloten. Hier is dat bijvoorbeeld Thebe Thuiszorg. Krijg je wel eens post van je CB, bijvoorbeeld een brief waarin een datum staat voor de volgende afspraak? Daar kun je op vinden bij welke organisatie jouw cb hoort. En anders kan je huisarts je er vast verder mee helpen!

19. LovelyDK

Dankje jewelizz.. doet me erg goed :)

Ik krijg eigenlijk nooit post van het cb nee.. maar zal eerdaags eens een afspraak maken bij mijn ha en het aan haar navragen.

Voor hetzelfde geld heb je zo'n meegaande moeder die haar kind gewoon serieus in de garage zet... pff daar moet je toch niet aan denken??

20. Wat een achterlijk CB zeg! Als ik jou was zou ik ook niet meer gaan of alleen voor de inentingen.
    Je kunt trouwens een klacht indienen gewoon bij de zuidzorg website een klachtenformulier invullen dan kun je ook selecteren bij welk CB je zit.

Deel Deze Pagina