Wat vinden jullie van Facebook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Facebook, ja leuk! Maar het ligt echt aan de mensen die je in je vrienden groep hebt zitten.
    Ik gebruik m het meeste om in contact te blijven met mn vrienden bv in de VS. Die posten ook naar mijn mening nog leuke dingen en interessante dingen.

Sommige vrienden in Nederland, gebruiken facebook inderdaad alleen maar om ruzies te maken en uit te vechten (doe dat prive mensen en niet op internet). Of doen alleen maar mee aan die wedstrijden. Daar wordt ik zelf gek van. Mensen die een enkele keer mee doen vind ik niet erg, maar zo heb ik dus al mensen geblokt die niets anders doen dan aan die dingen mee doen.

Ja ik heb facebook maar ik post weinig, waarom? Omdat facebook wat je op fb zet, makkelijk door iemand er toch afgehaald kan worden en de hele wijde wereld kan zien. Veel mensen realiseren zich niet dat ze ontzettend veel dingen openbaar gooien.

Oww en de opmerking ivm liken dat je foto dan wel ineens openbaar is. Dat gebeurd wel wanneer iemand die bv bij jou liked, die zijn profiel openbaar heeft staan. Zijn of haar like van jou foto komt bij die persoon ook op zn profiel te staan, dus is dan openbaar. Ook al heb jij dus alles goed staan, er hoeft maar 1 rotte appel om t zo te zeggen er tussen te zitten en je foto staat openbaar. En dan ben ik misschien paranoïde, maar als je eenmaal iets op internet zet, krijg je t er moeilijk vanaf.

Maar ik dwaal af :p Facebook, ja leuk om contact te houden of te maken met vrienden die je uit t oog bent kwijt geraakt die over de hele wereld verspreid zijn.

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik heb iemand in mijn FB lijst staan die echt elke foto erop zet van haar kids.

Heel leuk allemaal (ik zie het liever dan al die deel en like troep) en moet ze ook echt zelf weten hoor!
    Maar ik vraag me af in hoeverre ze "in real life" nog wat meekrijgt van haar kinderen als ze constant met haar mobiel foto's maakt en deelt op FB.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Idd ik werk met groepen sommige mensen in mijn lijst mogen alles zien sommige mensen maar een paar dingen. Maar als mensen iets lijken dus komt dat echt niet in beeld op de tijdlijn van vrienden van vrienden.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Facebook is heerlijk. :D

5. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Sinds gisteren facebookloos.
    Ik ergerde me de laatste tijd alleen maar aan veel status updates van anderen. Terwijl ik zelf ook dingen plaatste waarvan ik later dacht "waarom laat ik dit anderen weten? Ze hebben er niets aan". Ook wil ik de foto's van mijn kinderen wat meer privé houden.

Dan maar er helemaal af.
    Als personen interesse in mij hebben dan komen ze vanzelf wel of ik naar hun.

6. misa

misa Niet meer actief

Tja ik vind facebook wel leuk, maar niet zoals het ook gebruikt wordt: elke poep en scheet erop...! En mijn werk facebook is ook wel handig. :)

7. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Dat over je vrienden niet vaak zien of ruzies uitzoeken via facebook ligt niet aan facebook, maar aan de gebruikers. Nergens staat in de handleiding dat als je elkaar op facebook hebt, je nooit meer bij elkaar op de koffie hoeft. Of dat je via fb ruzie moet zoeken.

Ik zie mijn vrienden nog net zoveel als voor fb en zoek geen ruzies uit op fb. Ik gebruik faceboook om een beetje op de hoogte blijven, leuke foto's/plaatjes te zien, oude bekenden op te zoeken en voor spelletjes. Werkt goed zo. En dat mensen foto's wel of niet liken... tja, dat zal me aan mijn achterkant roesten en als ik dingen niet wil zien, dan verberg ik ze gewoon.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik hou van FB en ik post elke dag wel een keer of 4-5 wat. Ik reageer en like ook veel en voor mij is het echt gewoon een leuk sociaal rondje en ontspanning. Ik snap al het moeilijke gedoe niet en kan mij totaal niet vinden in bovengenoemde argumenten.

Ik heb het gevoel dat ik, door juist alle oppervlakkige info te delen op FB, meer tijd heb tijdens mijn sociale contacten om het over de 'diepere' zaken te hebben. Ook scheelt het mij bergen met tijd. Bovendien zou ik met meer dan 80% van de mensen waar ik dankzij Facebook nog vrienden mee ben, allang geen vrienden meer zijn omdat we elkaar zo weinig spreken. Nu komen we in ieder geval elke zoveel maanden nog bij elkaar en hebben we dikke lol.

Voor mij is het een toevoeging/verrijking van iets dat leuk is, en geen vervanging van wat dan ook. En ik denk dat het bij een hoop mensen fout gaat wanneer ze het als een vervangend iets zien.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wel handig om tussendoor contact te houden met mijn goede vriendinnen omdat we in het buitenland wonen. Ergeren doe ik mij niet want ik heb echt alleen maar (goede) vrienden in mijn lijst, een stuk of 45 en voor de rest staan mijn instellingen op maximale privacy. :)

Echter ik zou goed zonder kunnen. Ik gebruik WhatsApp eigenlijk nog het meeste, als ik dat niet meer zou hebben zou ik serieus gek worden! ;)

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Heb een hekel aan Facebook. Nooit account gehad

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja precies. En ik denk ook dat het misgaat als je 587 "vrienden" hebt die je niet/nauwelijks kent. Degenen die ik erbij heb staan, daar ben ik ook ècht in geinteresseerd, en zij in mij. En is er eens iemand waar ik me aan erger (3600 X dezelfde foto van een baby, mensen die alléén maar zeuren en klagen, me continu uitnodigen voor spelletjes, winacties en elke scheet moeten posten)..huppetee de kennissengroep in en instellen dat ik hun posts niet meer in mijn tijdlijn zie. Ik zie het probleem niet zo.

Ik heb veel te danken aan facebook. Veel vrienden/kennissen erbij gekregen ook door verschillende groepen en omdat mensen vantevoren al dingen over me weten ben ik veel minder verlegen/onzeker wanneer ik ze in het echt zie.

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.741
    903
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Heb veel familie en vrienden in het buitenland, ideaal om contact te houden.

13. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Ik vind het ook nog steeds wel leuk alleen post ik niet meer dagelijks wat!! af en toe een fotootje van de kleine of als ik zin heb :p verder voor de spelletjes vind ik het wel makkelijk en idd vrienden uit het buitenland zo heb ik er maar 1 dan ;)

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uhm, het is leuk maar..ook weer niet. Fijn om te praten met vrienden als ik geen zin in Skype heb en soms hilarisch om sommige dingen te lezen maar het hele "post eens veel foto's, waarom heb je geen selfies waar is je dochter op fb" etc heb ik een bloedhekel aan :)

15. 2jees

2jees Niet meer actief

ik begin er gewoon niet aan. ZP kost al tijd :))) Verder houd ik de boot af met online dingen. Over het algemeen kost het meer tijd dan dat het wat oplevert. Ik heb ook nog een man kinderen en een huis haha.

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

tja, ook zoiets!

Als je nu veel familie in het buitenland hebt, is het misschien nog een ander verhaal, maar een FB account voor een kind van 1 of 2 jaar oud?? Waar is dat voor nodig?? (En dan ook nog van die ouders die hun kind dan bij elke foto of statusupdate gaan taggen)

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Na, ik bedoelde foto's. Ik plaats persoonlijk geen foto's van haar op FB omdat ik dat niet goed vindt, ga niet voor haar bepalen of ze op FB staat :) Er staan ongeveer 10 foto's van haar op FB en dat is door familieleden, iets wat ik ook liever niet heb maar vooruit.

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik vind het heel fijn, vooral voor familie in het buitenland. Maar ook zeker voor de contacten hier, spreek mensen er niet minder door.

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik vind het wel prettig.. eerst niet en leek het mij niks maar nu wel handig, familie ver weg spreken ik zo nog eens ( want met ieder een gezin is soms een afspraak plannen best lastig) en verder heb ik mijn profiel look niet openbaar of zo dus alleen voor degene die ik accepteer. verder zit ik door ziekte hele dagen thuis, en ben soms niet in staat bij vriend(in)en op bezoek te gaan of af te spreken en zo hebben we dan ( naast mail en telefoon) ook nog af en toe wat contact.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik vind FB wel leuk. Ik heb de site de hele dag open staan en neem af en toe een kijkje.
    Ik gebruik het zelf vooral om te zien wat mijn vrienden in NL doen. Veel vrienden van mij nodigen via FB uit voor feestjes, dus daarvoor is het ook handig.

Ruzies kom ik eigenlijk nooit tegen, wel eens een flinke discussie. Vooral over geloof, rasisme en allochtonen. (Ik word daar wel een beetje schijtziek van, maar komt dus niet vaak voor.)

Deel Deze Pagina