Een tijdje geleden had ik al aangegeven dat wij op zoek zijn naar een leuke meisjesnaam. Wij zijn op zoek naar: niet te moeilijke, nederlandse, niet veel voorkomende naam en dan bij voorkeur ook nog met 4 letters. Haar zussen hebben ook namen met 4 letters. In de trand van Noor, Lonne,Janne, Roos (komt iets te vaak voor). Nu kwam mijn man zojuist met de naam: Sann Op zich vind ik dat ook wel een stoere, lieve naam. Wat vinden jullie? Niet te ver gezocht?
Op zich vind ik het een leuke naam (wel mijn smaak, zeg maar, eenvoudig, kort, Nederlandsklinkend), maar het lijkt me toch te veel op een typfout/lettertje vergeten, om die reden zou ik er zelf niet voor kiezen.
Het is sowieso niet mijn smaak/ik vind het niet mooi maar of het kan... waarom niet. Ik ken al Senn, Femm, Fenn en daar past Sann ook wel bij.
Als je kiest voor een naam in die richting vind ik het best een leuke naam. Origineel maar klinkt toch bekend.
Leuk hoor, leuker dan Sanne ook! Is denk ik gewoon effe wennen voor mensen die de naam nog nooit gehoord hebben, maar klinkt zeker leuk
Ik ken meerdere die Sandra heten en Sanne 1 iemand en die worden vaak allemaal San genoemd. Sann vind ik meer een afkorting!
Ik vind het ook meer een afkorting dan een echte naam. Maar als jullie het leuk vinden, waarom niet gewoon doen dan? Tis ook nou weer niet zo dat het echt een gekke naam is ofzo, tis gewoon even wennen!
Denk ook dat de helft van de mensen je verstaat als je de naam uitspreekt. Klinkt al snel als sam. Vind het ook geen echte naam. Te bedacht en onaf
ik ken de naam als jongensnaam, zou hem daarom ook niet voor een meisje kiezen. maar waarom niet? als je het een leuke naam vind, het is geen gekke naam ofzo
Ik vind het leuk en orgineel, mensen zullen in het beginop de extra n moeten worden gewezen, maar daardoor extra leuk. Ik vind het ook geen afkorting, Bas en Luuk zijn toch ook normale namen zonder dat het kind Sebastiaan of Lucas hoeft te heten?
Prima naam! Senn is een "bekende" naam dus waarom zou Sann dan niet kunnen? Sam en Sem kunnen toch ook allebei? Ik zeg leuk!
Ooooh wat blijft het lastig zeg. Twijfel, twijfel... En dan dus denk ik maar niet doen. Vind het zelf wel leuk klinken, maar denk dat de schrijfwijze wel vaak mis gaat. Of dat ze er Sanne of San van maken.. Zoek dus nog even naar een soort gelijke naam: kort, maar lief. Bedankt voor jullie reacties in elk geval....
Hier wat ideetjes... Ann, Anne Bien, Biene / Bine Bo, Bodil, Boëlle, Bodijn Daan, Daantje Danne Danthe, Dinte / Dinthe Dijn Eef, Eefje, Eva, Evie Elle, Ella Els, Elske, Elsie Else / Elze, Elsa / Elza Famke, Femke Fee Fem, Femme, Femma Fen, Fenne Fieke Fien, Fiene Fiep Flore, Floortje Hanna(h), Hanne Ief, Ieb Ieve Ilse Imma, Imme Ize / Ise Janne, Janna Jans Jelske, Jenske Jess, Jesse, Jessa, Jessie Jet, Jette Jip, Jippe, Jippa Jiske, Jeske Joes, Joos Jonne, Jonna Jot, Jotte Juul, Juun Kaat, Kaatje Kath / Cath Kee Kes(s) Kim Leen, Lene, Lena Lenne Lenthe / Lente Lie Lieke Lien, Liene Lies, Lieze Lieve Lijs / Leis Lil, Lilly Lim, Limme Linde Linn / Lynn Lis / Liz, Liv Livvi / Livvy Lizze, Linne Lo, Loïs Loes, Loet Loor, Lore, Lora, Lori Lot, Lotta Lou / Loe Luun, Lune Luus / Luce, Lucie Lux Mai / Maj Mar, Marre Mare, Maren, Mara, Maartje Marle, Mirle, Merle, Meerle Marte / Marthe Maud Mei, Meije / Meie Meike, Meke Merel Mette Miek Mies, Meis / Mijs Mille, Milla Mint, Minte Mirre Mo, Moon, Mone Moen Nan, Nanne Neel, Nela, Nele Neeltje Nel / Nell, Nelle, Nella Nes, Neske Nieke Niem Nien, Nienke Nieve Nim, Nimme Nin, Ninne, Ninte Nissa, Nisse, Nesse, Nessa Nona Noor, Nore, Nora, Nori, Noortje Norell Nouk / Noek Pam, Pom, Pomme Pien Pleun, Ploon Rae / Ree / Raye Rixt / Rikst, Rixte Robi Rona Roos, Rosa, Rosie / Rozi Rou / Roux Saar, Sare, Sara Sien, Stien, Stine Silke Sinne Stanne Sterre Sue Suus, Suze Tess / Tes, Tesse, Teske, Tessel Til / Thil Veer, Vere, Veerle, Veró Vie / Fie Vief / Fief, Vieve / Fieve / Vive Wende Wiep, Wies