Hallo allemaal Wij zijn er denk ik over uit. Maar soms twijfel ik nog. Wat vinden jullie van de jongensnaam Kane. Ik hoorde hem is op een verjaardag en vond hem gelijk stoer. Maar krijg ik denk niet heel veel vragen is die naar de band vernoemd. Want ik ben geen fan van de band naar wel van de naam. Ik zie graag reacties. Bedankt alvast.
Ik vind het een leuke en stoere naam! Wel een beetje in mijn straatje! Tuurlijk zullen mensen het associeren met de band Kane (had ik ook automatisch), maar dat zou mij niet storen!
Had de naam ook nog nooit eerder gehoord maar vind het wel wat hebben. Zou het dan misschien ook wel met een C schrijven vanwege de associatie met de band Kane.
Die associaties krijg je bij heel veel namen. Onze zoon heet R.af en aan ons wordt heel vaak gevraagd of het is afgeleid van R.afael vd v.aart. Niet dus. Maar wat betreft kane.... Tja, zo heet de hond vanonder ouders dus ik ben niet objectief! Maarrrr, denk dat als dat niet zo was geweest ik het wel wat zou vinden!
Bedankt alvast voor jullie reacties. Met de C vind ik hem niet zo mooi dus als die het word, word het wel Kane. Wat vinden de andere er van?
Echt niet mijn smaak, maat vind wel dat het kan. Eerst associeer je het met de band maar al snel niet meer en is het gewoon je zoons naam
Kaen! (Niet Kane dus). Kaen is een Schots-Gaelische naam, Kane is een afleiding hiervan. Celtic Meanings of Kaen (Male)- Little Warrior Welsh Meanings of Kaen (Male)- Beautiful Irish Meanings of Kaen (Male)- Eastern sky. Gaelic Meanings of Kaen (Male)- Golden Kane vind ik niet mooi, ik zou ook bang zijn dat het kindje later gepest wordt met: Je moeder was vast grote fan van Kane/Dinand. Andere varianten: Caen Cain Caine Cane Cayn Cayne Kaen Kain Kaine Kayn Kayne
Cane is ook Engels voor een bekend SM attribuut/wandelstok.. Kane vind ik wel een mooie naam, maar inderdaad meteen de associatie met de haagse band.
Wel leuk hoor, die band is misschien over 10jaar niet eens meer aan de orde.(Hoor je nu al stukken minder van) En Zane dan? Is hier in de buurt geboren..vond ik ook erg stoer en apart.
Mijn buurjongetje heet zo! Wij vinden het beide echt een geweldige naam! En mochten wij ooit een 2e jongetje krijgen (nummer 1 is onderweg maar daarvoor hebben we al een andere naam) dan is Kane zeker een optie.
Hier ook iemand die het een supernaam vind. Met een K dan, met een C vind ik het niet mooi. En ook gewoon Kane, niet op een andere schrijfwijze. Wat de band betreft.. Tja, ik denk dat je af en toe wel die vraag zult krijgen, maar dan kan je gewoon antwoorden en klaar is dat verhaal, lijkt mij. Ik zeg dus doen, als jullie het dé naam vinden.
Ik ken ook een Kane. Ik vind het een stoere naam voor een stoer kereltje. Ik dacht in het begin ook aan de band maar nu helemaal niet meer!
Bedankt allemaal voor jullie reacties Dit heeft me weer meer zelfvertrouwen gegeven! Nu weet ik het zeker!