Afschuwelijke naam! En dat het uit die serie komt maakt het nog erger. Hij zal zijn hele leven zijn naam moeten spellen.
Gaius is de grondlegger van het canonieke recht. Ik heb nachtmerries van het vak Romeins recht gehad. Door die associatie heb ik dus niets met de naam sorry..
Ik waan me onmiddels in het Circus Maximus en zie een menigte de doldwaze keizer toejuichen! Maar ik hoor gajus... en zeker hier in de buurt van Amsterdam zul je dat wel te horen krijgen...
ik zou het helemaal niet doen, niet als eerste en niet als tweede. Buiten alle associaties vind ik het gewoon geen leuke naam.
Ondanks dat de meest roemruchte mannen uit het romeinse rijk Gaius heetten zou ik het niet doen. Hij lijkt inderdaad te veel op 'gajes' en de bijzondere betekenis zal aan veel mensen voorbij gaan. Zeker niet als eerste naam, hij wordt de rest van zijn leven gepest. En dan vooral als hij moet zeggen dat het is omdat zijn vader 'Battlestar Galactica' zo gaaf vindt, maak er dan van dat 'De Bello Gallico' zijn favoriete boek is
Hihi mijn man vind Lucius heel leuk haha. Ik zou eerder voor Julius of Caesar gaan haha. Maar evt. Gaius als 2e naam kan ook.
Inderdaad. Tenzij je een latijnse uitspraak kiest. Kajoes zeg maar. Maar dan vind ik hem nog niet mooi.