wat vinden jullie van jonge moeders ?

Discussie in 'De lounge' gestart door jeannet, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    jeetje, 8 vlindertjes :cry:

2. Niet meer actief

Lang verhaal :cry:
    Na lang wachten heb ik dan toch nog een mooi wondertje gekregen. De hoop was al opgegeven.
    Ik heb nu dus een tweeling, jongen en een meid* en nog 2 dochters.

3. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik vind het heel erg voor je... *knuffel*

4. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    prdmj
    8 vlindertjes

zooo, hoe heb je het volgehouden
    ik heb echt heel veel respect voor jou.
    ik weet wat het is om een kind te verliezen
    dat is net of je, je helen leven verliest
    met een pen niet te beschrijven xxxjeannet

5. Niet meer actief

Dank je
    Met ups en downs, tot op de dag van vandaag. Maar ik ben extra dankbaar voor al het moois wat ik wel heb.

6. Niet meer actief

maarrrrrrrr daar ging dit topic niet over.

7. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    ik heb niets tegen jonge moeders, heb er juist veel respect voor... ben er zelf ook 1:D

8. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Niks mis met jonge moeders hoor!
    Ik ben 30 en voel me ook nog jong hahaha!
    Maar ik begrijp de gevoelens van jonge moeders heel goed..
    Ik zie er stukken jonger uit en je ziet de mensen soms kijken van:moet je nou zien,zo jong en al een kind....
    Mensen hebben al eens aan me gevraagd of het gepland was of niet omdat ik zo jong ben!
    Uhhhh hallo,ben 30 ja! En waar bemoei je je mee?
    Meiden,als jullie aan een kindje toe zijn,gewoon doen!
    Als je je zaakjes in orde hebt verschillen jullie echt niet van oudere moeders hoor.

9. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Door dat ik chronisch ziek ben geworden ben ik dus laat moeder geworden, ik wou altijd begin 20 kinderen krijgen maar dat werd dus 30.
    Mijn gyn en gastroentroloog hebben een scriptie geschreven over ziekte van chron en zwanger worden en de scriptie heet
    "een slimme meid, krijgt haar kind optijd".

Ik ben heel blij dat ik toch de mogelijkheid heb gekregen/krijg om kinderen te krijgen maar als de keuze bij mezelf zou liggen had ik ook begin 20 mijn wondertjes gehad.

10. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik ben zelf ook 20 en moeder van 3!
    Was 19 bij mn eerste zwangerschap.
    De zwangerschap van onze tweeling is helaas niet goed geeindigd.
    Nu zijn we hele trotse ouders van onze dochter, 3de kindje..

Vind het heerlijk om jong moeder te zijn, ben er trots op.
    Heb heel veel respect voor mij mede jonge moeders ;)

Of je nu 20 of 40 bent, je bent altijd een goede moeder als je goed voor je kinderen zorgt en ze kan geven wat ze verdienen.
    Elke leeftijd heeft zijn voor en na- delen...

Al vind ik wel dat er erg weinig respect is voor jonge moeders.
    We worden toch vaak aangekeken van : oh weer zn onvoorzichtig meisje! :evil: Grrr

11. Jennefer1985

Jennefer1985 Actief lid

ik ben zelf straks ook een jonge moeder 22 mijn vriend is 26 wij hebben dan geen groot huisje maar wij werken er hard voor om dit kindje straks alles te kunnen bieden, ik had verwacht dat de reacties over mijn zwangerschap ook minder zouden zijn maar ik vind het super meevallen eigelijk, ik zie er normaal uit voor mijn leeftijd en veel van mijn vroegere klasgenoten hadden zelfs al jonger kinderen ik woon sinds mijn 19e samen enheb een relatie van 5,5 jaar ok wij hebben heel wat meegemaakt al maar goed dat heb je ook als je later aan kinderen begint!

mijn moeder was 27 en eigenlijk vonden ze die toen al te oud kan je nagaan 22 jaar geleden he, ik heb gezegd toen wij samen gingen wonen dat ik kinderen wilde voor mijn 25e ik vind persoonlijk de mooiste leeftijd om kinderen te krijgen tussen de 20 en 30 zitten natuurlijk is ieder mens verschillend de ene is er eerder aan toe dan de andere ik vind het wel minder dat tieners al kinderen krijgen soms zie ik ook een meisje van ik schat 15 met kind lopen en dan heb ik wel zoiets van slik maar goed het leven is niet te plannen en waarom zou je zo iemand veroordelen als je de achtergrond er ook niet van kent he wie weet zou ik dan juist enorm veel respect hebben als ik hun verhaal hoor, maar daartegenover ook weer dat mensen te oud kinderen krijgen dan heb ik ook zoiets van... maar goed dat is persoonlijk ik ga mensen er verder niet op aan kijken en ik hoop dat mensen dat ook niet bij mij doen en anders pech doe wat ik wil en goed acht ;)

12. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik kan er zo vreselijk kwaad om worden als mensen denken dat je te jong bent! ik krijg 7 vd 10 keer direct de vraag of het gepland was (sommigen gaan er zelfs gewoon vanuit dat het een ongelukje was) en dan kan ik echt ontploffen!

ik ben gvd dan wel 23 maar ik woon al ruim 2 jaar samen met mijn vriend van 29 en we hebben alles wat we willen. huisje, boompje, beestje en toen zin we aan kids begonnen.

why o why altijd die vraag?
    ik kan er met mijn hersens niet bij!
    (zie je wordt nu weer beetje boos)

er zijn zat meiden die op jongere leeftijd alles al geregeld hebben en er ook volwassen genoeg voor zijn. hoewel ik wel van mening ben dat iemand van 16 misschien wat te jong is maar dat heeft meer te maken met het feit dat je dan nog geen baan hebt, of een huisje etc etc. en zelfs dan vind ik het hun zaak!

13. waarom er vaak zo moeilijk word gedaan over jonge moeders, is omdat mensen er gelijk al vanuit gaan dat een tiener moeder 'ongewenst' zwanger is geworden. (vooroordeel 1). dan gaan ze er maar even gelijk vanuit gaan dat deze vrouwen geen kinderen kunnen opvoeden (vooroordeel 2).
    ik vind het juist heel leuk om te zien dat er jonge moeder zijn ;)

één praktisch ding: lijkt me alleen niet handig als je minderjarig bent, en je staat zelf nog onder voogdij van je ouders. maar weet zelf niet hoe dat dan in zijn werk zou gaan.

maar mijn man is 46, dusseh..wij halen het gemiddelde ongeveer op nar 35! of..zijn hier ook oordelen over :p

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Moet iedereen lekker voor zich weten. Brutaal dat sommige mensen gewoon vragen of het wel gewenst is of niet als je jong kinderen hebt. De een is er aan toe op zijn twintigste, de ander op zijn 40ste, het heeft allebei zijn voor- en zijn nadelen en de een is al erg volwassen op zijn achtiende en de ander is nog steeds een enorme flierefluiter met 40. Moet je toch per persoon zien en dan nog, wie ben ik om daarover te oordelen?

15. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Leeftijdsverschil vind ik juist leuk! Er zijn veel vooroordelen over, vaak onterecht, Mijn ma was 16 toen ze mijn pa leerde kennen, hij was toen 36. Nu zijn ze 37 en 57, en nog steeds supergelukkig met elkaar!

16. leuk zeg! dus zij was ook een tienermama?
    zo zou zij nu een kindje kunnen krijgen tegelijker tijd met jou ;)

nou ja weetje, iedereen zit zo vol met vooroordelen. je moet gewoon lekker zelf doen waar je gelukkig van word. als je alleen maar keuzes maakt die anderen het beste voor je vinden, kom je denk ik ook niet ver!

17. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Yep, zij was ook tienermama, volkomen ongepland, maar toch. Ze heeft ook nooit een tweede gewild, maar goed, mijn pa had nog een meisje uit een vorig huwelijk (mijn zus, nou ja eigenlijk halfzus).
    Maar idd ze zou tegelijk met mij een kind kunnen krijgen, qua leeftijd zou dat voor haar niet echt maf zijn.

18. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    de buitenwereld heeft altijd opmerkingen denk ik......ik was zelf 33 toen ik zwanger werd....en wat denk je?....zelfs toen kreeg ik reacties van mensen (die blijjkbaar mijn leeftijd niet wisten) of ik niet wat JONG was voor kinderen!.....

je moet er klaar voor zijn...in dat opzicht was ik een echte laatbloeier.....ik zou een ramp geweest zijn denk ik als moeder 10 jaar geleden.....

19. Niet meer actief

Dan kun je jezelf meerderjarig late verklaren door de rechter, en voor de rest is dan alles hetzelfde.
    Ik ben er ook meteen voor gaan knokken toen ik wist dat ik zwanger was, en ik heb achteraf alleen maar complimenten gekregen, en excuses voor de vooroordelen ;)

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    heb niet alle reacties gelezen, maar ik zie niet wat er niet goed aan zou zijn. vroeger was 22 een doodnormale leeftijd hoor! ik ben blij dat de emancipatie van de vrouw zo goed doorgezet heeft, maar soms denk ik wel eens te ver. tegenwoordig gaat men er standaard vanuit dat je eerst een carriere wilt en pas daarna een gezin, maar dat is natuurlijk neit voor iedereen zo.

zo lang je van je kinderen houd, goed voor ze zorgt en daar helemaal gelukkig mee bent maakt het niet uit hoe oud of jong je bent!

Deel Deze Pagina