wat vinden jullie van jonge moeders ?

Discussie in 'De lounge' gestart door jeannet, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. randi

randi Niet meer actief

nu ik leer beide zijde nu kennen, kreeg mijn 1ste op mijn 20ste, 2de op mijn 22ste en ben nu op mijn 35 zwanger van een tweeling :) goh jong moeder zijn heeft voor en nadelen denk ik, als je jong bent maak je je vlugger ongerust en heb je iets minder geduld ( ik dan toch) tegenover nu relativeer ik meer maar je bent daarom verre van een slechte moeder of iemand die het niet aankan. wat ik wel had is doordat ik zo jong zwanger was ik na een jaar of 5 als de kids goed op school zaten soms wel het gevoel had dat ik een stuk gemisd heb in mijn leven qua vrijheid maar wil mijn schatten der niet voor inruilen. aja ben 35 en hoor ook steeds van gepland? dus die hoor je overal denk dat mensen zelfs niet stilstaan bij die vraag

2. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Die vrouw is zelf abnormaal. Misschien was ze wel stinkend jaloers?

Wat ik ook zoiets vind, is dat mensen soms tegen me zeggen: "Als ik jou was had ik het laten weghalen vanwege de vader" of "tegenwoordig hoef je niet meer zwanger te worden als je niet wilt, met al die anticonceptie, ja als je het écht wil wordt je het wel natuurlijk!" Dit laatste zei een tante van ma's kant...ik vind dit heel denigrerend. Ten eerste is er nu eenmaal een aantal meiden dat ongepland en ondanks anticonceptie zwanger raakt, zoals ik zelf dus, en ik ken ook een meid die is dwars door de pil heen zwanger geraakt.
    Ten tweede, die opmerking van als je het echt wil wordt je het wel klopt ook niet, zo ken ik ook genoeg voorbeelden die echt echt echt willen en alles proberen en het gewoon niet lukt.
    Ach, mensen met hun opmerkingen, laat ze er maar het hunne van denken. :rolleyes:

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ook typisch dat je altijd afkeurende blikken krijgt van andere vrouwen...
    Er heeft nog NOOIT een man afkeurend gekeken naar mijn dikke buik.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    @maud: idd, het zijn alleen vrouwen die dat doen, misschien is het dan echt gewoon jaloezie!

Ik ben zelf 23, maar zie er ook uit als 18/19 jaar. Als ik op straat met de kleine zie ik ze ook kijken, maar het kan mij niks schelen hoor, ik loop lekker trots achter de kinderwagen!

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    jeetje, met al die jonge mamma's hier ga ik me bijna oud voelen hoor ;)

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahaha en je bent nog maar 27 :p

als ik 27 ben dan wil ik er 3 hebben! :D

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik ben zelf ook een jonge mama. mijn eerst zwangerschap was met 19 jaar maar het werd een miskraam. en nu is tamer 15 mnd en ik ben 23 jaar.

als je je kind alles hebt te bieden dan vind ik het probleem. maar als je geen geld hebt, geen huis, spullen of wat dan ook, heb ik wel mijn twijfels.

8. Niet meer actief

Als een jong meisje dubbel beschermd hoeft ze idd niet ongewild zwanger te raken. ;)

Ik heb niks tegen jonge moeders , maar heb wel mijn bedenkingen als een meisje van 15-17 of een meisje dat nog thuis woont, geen baan heeft of opleiding volgt verteld dat ze zwanger is.

9. Niet meer actief

hmmmm kijk uit wat je zegt.
    Ik was bijvoorbeeld aan de minipil en we hadden een condoom gebruikt. Deze was gescheurd en zo naief als ik toen was dacht ik dat het geen kwaad kon.
    Oeps wel dus.............
    Maaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik heb geen moment spijt gehad van mijn keus en het voelde meteen vertrouwd.

10. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Joh, uitspraken van anderen kunnen vaak verkeerd geinterpreteerd worden ... en maak het niet persoonlijk, per slot van rekening is het geen aanval op jou. Dus laten we het gezellig houden.

Super in ieder geval dat je er geen spijt van hebt en nu een fijn gezinnetje gevormd hebt.

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik weet niet of ik echt onder de jonge moeder val, ik ben 25 als de kleine geboren wordt (tenzij hij binnen nu en 3 dagen komt). Zelfs ik krijg de vraag of het wel gepland was etc.

Ik denk dat het voor oudere moeders ook erg moeilijk is, als je over de 30 gaat wordt er volgens mij constant aan je gevraagd of je nog niet met kinderen bezig bent. Of mensen gaan er al meteen vanuit dat het wel niet zal lukken allemaal.

Laatst las ik een verslag over de vrouwen op hun 15 a 16 lichamelijk het optimaalst zijn om een kind te krijgen, in de middeleeuwen en daarvoor was dat namelijk de gewone leeftijd. Toch denk ik zelf dat we niet meer in de middeleeuwen leven, en ik vind een gepplande zwangerschap vor 18 toch wel erg jong moet ik eerlijk zeggen.

ik denk dat het er idd een beetje aan ligt of je alles min of meer op orde hebt, en ook of je jezelf op orde hebt.

12. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Alvast gefeliciteerd! :D

13. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Voor mij maakt leeftijd helemaal niks uit. Als ze het kindje goed kunnen verzorgen is het helemaal oke ;)

14. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    waarom jonge moeders twijfelen aan zichzelf? dat komt omdat jonge moeders vaker horen dat ze niet goed zijn voor hun kind en niet vr hun kind kunnen zorgen op die leeftijd, omdat je geen geld heb geen school ed.. jonge moeders vinden het denk veel fijner om te horen dat ze het wel kunnen, iedereen kan het oe moeilijk het ook is, maar je moet het willen

ik ga niet naar school ik werk niet een leef op moment van uitkering, maar zorgen voor mijn kind kan ik echt wel.

15. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Als je er samen met je partner aan toe bent om een gezinnetje te stichten en je hebt samen een stabiel leventje, dan zie ik niet in waarom daar een leeftijd aan gebonden moet zijn. De 1 van bijvoorbeeld 20 jaar is de ander niet. Iedereen moet dit gewoon lekker zelf bepalen. Ik wilde ook altijd jong moeder worden. Mijn zoontje is nu 8, ik was toen 24. Nu heb ik een nieuwe relatie en ben nu zwanger van mijn tweede kindje omdat hij nog geen kids had. De tussen tijd tussen mijn zoontje en mijn tweede is vrij veel. Maar ja je weet nooit hoe je toekomst gaat lopen, en ik moet zeggen, ik ben nog nooit zo happy geweest als nu :D

Liefs Mariska

16. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb geen goed woord over voor jonge moeders, dat soort meiden kun je toch niet serieus moeder noemen?
    Als ik er een zie, sla ik die meteen neer, zo kwaad kan ik me er om maken.
    Nee hoor, dat was natuurlijk een grol, op dolle dinsdag! :p
    Ik kan er eigenlijk niets over zeggen, ik vind het net zo'n vraag als: "wat vind je van mensen?"

Dus.. geen oordeel daarover.
    Ik kan alleen maar zeggen dat het voor mij (en mijn zoontje) niet goed zou zijn geweest als ik hem tien jaar geleden zou hebben gekregen.
    Omdat ik daar nog te kinderachtig voor was.
    Ik ben nu rustiger, geduldiger, stabieler en heb veel meer algemene kennis dan tien of vijftien jaar geleden.

Maar dat geldt dus voor mij, ik ken ook jongere meiden die die eigenschappen al hebben.

17. randi

randi Niet meer actief

mijn 2 zijn 14 en 12 als de twins er zijn dus ja kan meepraten van leeftijdsverschil maar moet zeggen dat ik dit op dit moment meer een zege vind want een 2ling met daarbij bv nog 2 kleine kinderen bij van amper een paar jaar verschil lijkt me ontzettend zwaar :)

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook een bewust jonge moeder maar ik twijfel ook verder niet aan mezelf ofzo... mn leeftijd staat niet op mn voorhoofd en merk eigenlijk nooit wat negatiefs, hooguit positief (gyn is erg van een slimme meid krijgt haar kind optijd). Vind ook dat ik echt niet onderdoe voor welke andere moeder dan ook...
    Belangrijkste vind ik dat we een gelukkig huwelijk hebben, we financieel onafhankelijk en stabiel zijn (voor zover mogelijk met een eigen bedrijf)en we een heleboel liefde te geven hebben.

Ik heb nog nooit 1 dag spijt gehad van mn keuze en zou als ik opnieuw de keuze zou moeten maken het weer net zo doen.

Ken ook best veel andere jonge moeders (via internet leuke vriendschap opgebouwd) en de meeste zijn heel verantwoordelijk en hebben hun zaakjes op orde. Tuurlijk zijn er ook altijd wel wat die volgens mij toch niet helemaal beseffen wat voor verantwoordelijkheid je hebt als moeder en die idd niet al te best hebben nagedacht maar zulke vrouwen zijn er denk ik in elke leeftijdgroep en hoeft niet alleen te komen vanwege de leeftijd.

Had ik geen stabiele relatie gehad, grote schulden en twijfelde ik dan had mijn kinderwens moeten wachten en dan had ik ook gedaan... heb voor mezelf een paar dingen die ik vind dat op orde moeten zijn wil ik een nieuw leven op deze wereld zetten.

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik was 23 toen daan werd geboren en wat vragen ze dan is het wel gewenst ik ben verdomme 23 jaar.

Toen Daan een paar weken oud was en ik lekker aan de wandel kwam er een vrouwtje op me leuk he oppassen. Ja hoor mevrouw ik pas op me eigen kind.

Ik kan best wel netig worden als mensen over me leeftijd beginnen 20 jaar geleden was het heel normaal.
    En dan was je nog laat.

Ik vind het alleen maar fijn dat de jonge mama's weer een beetje in trek komen. Iedereen om me heen die zwanger was of is is allemaal 30 jaar of ouder. us die vinden mij een broekie

20. Niet meer actief

Ik doelde ook op anderen, ik voel me zeer zeker niet aangevallen.

Maar ik doelde op andere topics de laatste tijd, daarom kijk uit met wat je zegt ;)

Deel Deze Pagina