Wat vinden jullie van kinderen van meerdere vaders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMarian

MMMarian Bekend lid

12 mei 2013
    515
    0
    0
    Dankje! Maar dit is niet alleen bij mij het geval, ik weet gewoon zeker dat er helaas heel veel vrouwen zijn met een soortgelijk verhaal.. en daarom vind ik het altijd moeilijk te bekroppen als ik sommige vooroordelen aanhoor.. het zijn natuurlijk niet voor niets vooroordelen, mensen kennen een verhaal niet, maar toch..

Ik neem het de vooroordelers ook niet kwalijk.. dit is echt zo'n situatie die je eerst zelf meegemaakt moet hebben wil je het kunnen snappen ;)

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Idd, ik had ook eerst altijd mijn bedenkingen er over, en nu ben ik zelf een moeder met kinderen van meerdere vaders.

Je weet pas wat het is, als je er zelf ervaring mee hebt. En niemand kan in elkaars situatie kijken vanaf de buitenkant.

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

het zou niet mijn keuze zijn
    maar als de kindjes toch een goede mama heeft is er toch geen probleem
    ook al heb je overal verschillende papa's je hoort het voort veels te vaak
    en voor ieder zijn keus
    het zou voor mij niet de keuze zijn maar soms loopt je leven toch net iets anders dan je zou willen

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

wow he wat heb jij een hoop meegemaakt! En knap dat je voor een 3e gaat :) ik zou ook heel erg twijfelen hoor denk ik...

En iemand schreef dat ze hadden afgesproken niet meer voor een kindje te gaan als de een was overleden.. zoiets was het ?? Daar heb ik geen oordeel over want 1. het is mij niet overkomen gelukkig en 2. dat is voor ieder persoonlijk.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Als je naar een nieuwe partner toe meteen eerlijk bent dat je geen kinderen (meer) wil, is dat duidelijk, toch?
    Hij/ zij kan er dan voor kiezen om wel of niet met de relatie verder te gaan.

Ik wil niet beweren dat in élke situatie een samengesteld gezin een ramp is voor de kinderen.
    Ik ken in mijn omgeving in elk geval geen enkel samengesteld gezin ( en dat zijn er toch zeker een stuk of 15) waar het goed gaat en dat heeft ons doen besluiten om bij een evt. nieuwe partner geen kinderen meer te krijgen.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik vind dit toch wel een opmerking die op de rand ligt hoor. Wie zegt dat een samengesteld gezin in het algemeen de kinderen niet welkom laat voelen? Dat wil zeggen dat JIJ ze welkom laat voelen en een ander die doet dat niet (zonder dat je ze kent)

En bovendien kan je niet oordelen over het feit dat iemand anders geen kinderen meer wil met een nieuwe partner na het overlijden van zijn/haar eerste (of vorige) partner. Dat is persoonlijk!!

Deel Deze Pagina