Ok ja dat is hier zeker niet het geval. Ik ben slim zat en zie er niet sletterig uit (al zullen die dat vast ook over zichzelf denken hihi). Maar dat durf ik wel echt hardop te zeggen haha. Mijn kinderen zijn ook erg beleefd en verzorgen geen overlast of iets dergelijks.
Zo kunnen dingen lopen in het leven, mijn oudste is van mij en mijn ex man en is donker en heeft mooi rood bruin kroeshaar en mijn jongste 2 zoontjes zijn van mij en mijn huidige man. Er zijn omstandigheden waar je niets aan kunt doen en daar schaam ik me anno 2013 niet voor. Ben blij met alle 3 de kinderen.
Ik snap dat het niet altijd te "voorkomen" is maar soms.... vind ik het niet echt snugger van de moeder. Vooral hier in de buurt (vogelaarwijk) zie ik het veel en dan denk ik toch van "dat kan nooit goed gaan met al die kids" want het zijn er echt meer als 2 of 3 bij de meesten. Dan heb ik zoiets van nog heeft zij nooit van anticonceptie gehoord ofzo? een nichtje van mijn man in 25 en heeft 2 kids van 2 mannen. oudste is 5 jongste 7 weken, En vooral die eerste is echt ondoordacht gegaan. vent was na de bevalling zo weg ze konden elkaar niet luchtten of zien. de tweede vader stond ook op het punt om weg te gaan tijdens de zwangerschap maar dat lijkt vooralsnog weer goed te gaan. Dan denk ik wel es meid je bent pas 25 wat doe je je zelf aan? en je kids ook natuurlijk.
Ik heb lange tijd in Engeland gewoond. Daar heb je een heel bekende tv presentatrice (ulrika Jonsson), die inmiddels bekend staat als '4x4' -geinspireerd door de jeep, en aangezien ze vier kinderen van vier vaders heeft. En dat is iemand met geld, kansen en noem maar op... Mijn persoonlijke mening: doe wat je hart je ingeeft. Het leven is kort om je zorgen te maken over wat een ander van jouw keuzes denkt...
Het zou mijn keuze niet zijn, maar ja.. ik denk ook niet dat zo'n situatie iemands ideaalbeeld is. Soms lopen dingen anders dan gedacht. En afhankelijk van "wat voor mensen" het zijn, heb ik soms wel vooroordelen ja.
Ik kan daar niets van vinden. Zolang je kinderen gelukkig zijn en jij ook, dan is er toch geen probleem? Laat de mensen lekker praten, ze hebben toch altijd wel iets om over te zeuren
Als ik een moeder tegen kom met zon situatie is mijn eerste gedachte: hoe kan dat? maar dat vraag ik me ook af, als ik een alleenstaande moeder zie met 1 of meerdere kinderen van 1 vader...
Sja, ik heb dat wel negatieve gedachtes over. Ik vraag me altijd af hoe dat zo gelopen is en mijn eerste gedachte is dan ook dat het vast hele simpele vrouwen zijn die zonder stabiele basis telkens weer in een situatie lopen waarbij ze kinderen krijgen.
En wat ik me dan afvraag... Een vrouw die bewust drie kinderen krijgt van een sperma donor waarvan afkomst onbekend... Zou daar hetzelfde over gedacht worden of is het dan van; wat knap dat ze die keus maakt om dit alleen te doen?
Wie ben ik om er een oordeel over te geven! Ik ( net als de rest van de mensen ) kennen dan geen achter grond en vind ook niet dat ik een mening klaar mag hebben ...
Als kind van gescheiden ouders weet ik dat het leven niet altijd loopt zoals je je dat had voorgesteld. Mijn stiefvader heeft kinderen uit twee eerdere huwelijken. Als het aan mijn moeder en stiefvader had gelegen hadden dat kinderen uit drie huwelijken geworden, maar helaas voor mijn moeder, zij heeft geen kinderen van meerdere vaders/echtgenoten mogen krijgen. Lijkt me trouwens wel vervelend voor je dochter als mensen zo lomp zijn om te vragen of ze geadopteerd is, dat mensen de onbeleefdheid hebben om zoiets te vragen...
Zelf heb ik een zoontje die een andere vader heeft dan de baby in mijn buik . Toen was ik heel gelukkig maar er was veel te veel gebeurt tussen ons ... Een tijdje later werd ik opnieuw verliefd, en nu ben ik blij zwanger . Mijn zoontje lijkt, ookal heeft hij geen bloedband met mijn vriend, erg op hem . Gewoon omdat we met zijn 3tjes in één huis wonen, neemt hij dingen over . Somige nieuwe vrienden weten niet eens dat Lex een andere vader heeft . En ik snap in somige gevallen die vooroordelen wel, maar meestal is het gewoon pech, trek je er niks van aan, geniet lekker van je kindjes .
Misschien ben ik jonger dan de meesten oid??? Maar ik weet niet beter dan dat dit soort situaties voorkomt. Heb er eigenlijk nooit erg over nagedacht.
Het leven loopt zoals het loop. Je kunt er geen mening over geven, want je weet de situatie niet. Ik heb ook drie half zusjes. Twee van de zelfde vader en één van de zelfde moeder. Ik was een jaar of 2 toen mijn ouders gingen scheiden. Mijn moeder had een andere man leren kennen en toen ik 8 was is mijn zusje geboren. Mijn vader is inmiddels alweer bijna 20 jaar samen met mijn stiefmoeder en hebben samen twee kids.
WIj zijn ook zo n leuk gezin hihi... Oudste geadopteerd uit China Jongste via IUI d geboren vorig jaar DIt jaar gaan we weer icsi doen maar met eigen zaad haha.. Met mijn man heb ik (als het mag lukken dan natuurlijk) drie kinderen met verschillende vaders
domme vraag misschien hoor, maar ik neem aan dat je jongste ook 'tot stand is gekomen' terwijl je man er was? Hoezo heb je daar dan een donor voor gebruikt en nu icsi met eigen zaad?