Wat vinden jullie van kinderen van meerdere vaders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vind dat niemand hier iets over te vinden heeft. Al die vooroordelen altijd.. Bah!

Mijn ouders gingen uit elkaar toen ik 9 was, zijn 12 jaar samen geweest. En ja, mijn moeder heeft daarna dus inderdaad nog een kind gekregen met een andere man. Dat maakt haar dus een vrouw met kinderen van verschillende vaders. Is ze daarom minder? Nee. Zijn haar kinderen allemaal ontaard, slecht opgevoed en is mijn moeder een enorme sl/et? Nee.

Onze zoon is overigens ook van een andere verwekker, maar er is niemand die dat zo ziet. Volgens is er ook niemand op dit forum die erbij stilstaat dat, wanneer ik het over 'onze zoon' heb, mijn vriend biologisch gezien de vader niet is. Als wij straks eindelijk samen een kindje mogen krijgen, ben ik feitelijk gezien ook moeder van kinderen met verschillende 'vaders'. Ik kan niet wachten! :)

Als wij een tweede kindje hebben mogen krijgen, en we zouden graag een derde willen maar dat zou niet meer met eigen zaad mogelijk zijn, zouden we overigens ook voor een donor kiezen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Even buiten vooroordeel of niet Shaddixxx, maar jouw situatie en die van je moeder is weer anders als zoals ts schetst natuurlijk. Daar gaat om een alleenstaande moeder met 2 kinderen van 2 verschillende vaders.

3. Tja.. Mijn moeder en de man waarmee ze mijn (half)broertje, hij is nu 9, heeft gekregen zijn inmiddels ook weer uit elkaar. Misschien, ik hoop natuurlijk van niet en ga er ook niet vanuit, gaan mijn vriend en ik ook wel uit elkaar als er meerdere kinderen zijn. Ook dan klopt er nog niets van de vooroordelen :)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee tuurlijk niet.. maar heel slecht misschien, maar ik ken eigenlijk geen 1 vrouw persoonlijk in zo'n situatie. Ik heb ze zeg maar niet in mn vriendenkring of in de familie. Wel dus hier tegenover me, en dat zijn.. heel toevallig misschien, wel allemaal dezelfde types.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #45 Damay77, 21 jul 2013
    Laatst bewerkt: 21 jul 2013
    Dat wisseld. Van de ene krijg je te horen dat je een egoist bent en de ander zegtmdat ze het knap vinden. Het is maar net wie je treft.
    Maar donor word op den duur wel bekend hoor. Is tegenwoordig niet meer anoniem. Met 16 jaar kan kind verzoek doen om contact met donor.

Ik ben zelf nu zwanger van de 2e. Via donor. Wel dezelfde donor want persoonlijk vind ik dit erg belangrijk voor mn kids. 100% dezelfde achtergrond. Ik ben voor gek verklaar, egoist maar ook veel dat ze het knap vinden. Echt heeeel wisselend.
    Ik heb overigings zelf een donor gezocht dus mijn donor is bij mij bekend en kids kunnen ook contact zoeken als ze dat willen.

En moeders met kids met verschillende vaders?
    Dan vraag ik me inderdaad af wat er dan "mis" is gegaan.
    Verder eigenlijk geen mening over.

Maar ik ken ook een paar alleenstaanden die zich aanmelden bij een kliniek voor een donor en totaal niet nadnken over een evt 2e kindje. Die zich dan bij een kliniek aanmelden waar je geen zaad kan reserveren voor een volgende. Want tja, de wachtlijst is zo kort;)
    Maar ze houden er geen rekening mee dat ALS ze voor een 2e gaan, dit dan van andere donor is. Ik snap wel dat het hoe dan ook jouw kindje is maar vind ook dat je bij zo'n beslissing aan je kids moet denken. Ik vind het belangrijk dat ALS je een keuze hebt, kids van dezelfde donor/vader zijn...

6. Hmja, maar dat je ze niet persoonlijk kent is toch geen reden om er dus maar vanuit te gaan dat het allemaal wel van die 'types' zullen zijn? Ik vind dit het een beetje hetzelfde als de vooroordelen over tienermoeders. Een hele grote groep kan de zorg voor een kind niet aan, wil uitgaan e.d. en had het liefst nog jaren gewacht met kinderen krijgen maar hebben het 'per ongeluk' zonder voorbehoedsmiddelen gedaan. Er is ook een andere hele grote groep bij wie het prima gaat. Jonge moeders die vreselijk veel van hun kind(eren) houden, er alles aan doen om goed voor hun kinderen te zorgen en ze gelukkig te maken. Maarja.. Daar worden geen programma's over gemaakt, daar worden geen boeken over geschreven en die komen niet aan het woord in een zielig krantenartikel over opvanghuizen die propvol zitten met moeders van een bepaalde leeftijd..

Vinden dat 'moeders met kinderen van verschillende vaders' allemaal 'sle/tterig' zijn, is in mijn ogen hetzelfde als vinden dat alle Marokkanen stelen en dat alle mannen die leuk met kleine kinderen omgaan, pedofiel zijn.

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    vraag me dan af wat voor types het zijn umm :)

ik heb 4 kinderen van 2 verschillende vaders.. ben 12 jaar getrouwd geweest, 2 kids gekregen , uit elkaar gegaan en aantal jaren later ontmoette ik mijn huidige partner met wie ik nog 2 kinderen heb gekregen... ben ik nu ook een bepaald type? :)

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik vind er wel het een en ander van... maar vooral IK vind er iets van. Dus een ander zou ik daar nooit mee opzadelen wat ik ervan vind. En doordat ik mezelf soms betrap op bepaalde vooroordelen wil ik juist meer weten van een situatie en waarom die zo tot stand is gekomen zodat ik eventueel mijn mening bij kan stellen (of soms kan bevestigen)

Maar goed mijn nieuwsgierigheid naar aanleiding van vooroordelen is een beroepsgewoonte (en ook een verplichting bijna want iedereen die er werkt heeft te maken met enorme vooroordelen tov de patienten)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wie heeft bepaalt dat een vrouw maar van 1 man kinderen mag hebben? De gedachtenpolitie?

10. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Dat moeten de mensen lekker zelf weten.. als je een kinderwens hebt met je nieuwe partner waarom zou je het dan niet doen, omdat andere mensen daarover iets vinden? Je weet nooit hoe het leven loopt..

11. Islah

Islah Niet meer actief

Geen idee wat ik ervan vind. Ken eigenlijk niet zulke kinderen... Wel raar dat je altijd zulke vragen krijgt, alsof hen dat wat aangaat.

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    2 kinderen van 2 verschillende vaders vind ik niet zo heel vreemd maar 4 kinderen van 4 verschillende vaders vind ik niet normaal..

13. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Verschillende mensen,dus ook verschillende situaties.

Ik ben wel van mening dat er ondoordachte situaties tussen zitten en die roepen het over zich heen dat ze een bepaald beeld schetsen.

Mensen die na een aantal jaar relatie weer een nieuwe stabiele relatie hebben en daar kids komen vind ik weer een ander verhaal.

Ik zou het zelf liever niet willen,maar dat is persoonlijk en heeft te maken met het gevoel naar een kind toe. het oneerlijke gevoel wat ik zou hebben.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Het lijkt me in het geval van steeds een scheiding (met alle gevolgen van dien voor de kinderen) wel wat anders dan een BAM. Die hebben nl. vaak ook verschillende 'vaders' maar spelen weinig tot geen rol in het leven van de kinderen.

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Het ligt een beetje aan de situatie.

Ik ken bijvoorbeeld ook een vrouw die heeft (geen grapje, had het niet geloofd als ik ze niet had gekend) met 10 kinderen en alleen de oudste en de jongste zijn van de zelfde vader.

Dat vind ik dan niet kunnen nee. Maar als je een stabiel gezin hebt dan vind ik er niet zo veel van.

16. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Tja, soms lopen dingen gewoon zo. "En ze leefden nog lang en gelukkig" gaat nou eenmaal niet altijd op in het echte leven.

Ik vind het geen probleem, zolang de kinderen er maar niet de dupe van worden.

17. Aylen

Aylen Niet meer actief

Het is niet "normaal" in de zin dat het minder vaak voorkomt dan meerdere kinderen van 1 vader. Maar dat lijkt me eerder cultuurbepaald dan de natuurlijke gang van zaken. Evolutionair gezien is het zelfs misschien wel slim om voor ieder kind een andere DNA-mix te hebben.

Maar ik vind er persoonlijk niet zoveel van. Het lijkt me niet in de weg staan van een gelukkige jeugd ofzo. En wie ben ik om te oordelen over andermans relaties?

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.225
    36.001
    113

Mee eens.

19. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tja zolang de basis tussen moeder en kids stabiel is zal ik er direct niets van vinden,

tis eens wat anders, wel denk ik dat het bij de kinderen ongewild toch consequenties heeft, maar dat hoeft per defenitie niet slecht te zijn,

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit. Twee vaders vind ik 'normaal', kan gebeuren na een echtscheiding bvb. ;) Maar drie, vier, vijf verschillende vaders zoals je vaker ziet in bepaalde 'milieu's' of culturen vind ik sneu voor de kinderen en roept bij mij eerlijk gezegd wel een bepaald vooroordeel op ja. ;)

Deel Deze Pagina