Wat vinden jullie van Lisanne met 7 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Lisanne ziet er prima uit! Helemaal niet te dik/te dun of groot. Heel mooi gewicht, heel gemiddeld. Het zullen vast haar mooie kuswangetjes zijn.

Onze zoon is nu 3,5 maand en weegt 7500 gram en is 65 cm.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

:D:D

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Als ik mijn zoontje vergelijk met jouw dochtertje dan vind ik mijn zoontje best wel klein voor zijn leeftijd. Hij is bijna 1 jaar en woog vorige week 8750 gram en 74,8 cm. Dus ik vind het altijd lastig te bepalen of een ander kindje nu groot/dik of klein/dun is omdat ik altijd naar mijn eigen kind kijk en hij is gewoon geen flinkert!

4. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    ziet er gewoon goed uit hoor :), het is denk ik ook gewoon een opmerking die snel word gemaakt.
    Ze zeggen dat bij mijn zoontje ook altijd, dat hij al zo flink is voor zijn leeftijd en dat terwijl hij helemaal onderin de groeicurve zit met lengte en gewicht, dus eigenlijk is het gewoon een klein ventje :D (lijkt op mama).

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze bedoeld dat geen een kind hetzelfde is, door heel veel kinderen bij elkaar te wegen en te meten maken ze daarop uit dat wat het meest voorkomt een gemiddelde is. Maar of dat nu beter is of niet is nooit bewezen snappie;)

Ik snap wel wat je bedoeld, ik kreeg ook vaak de opmerkingen van zo wat een flinkerd, of nou die komt niets te kort. Nu hoor ik het bijna niet meer omdat Lieke heel erg de lengte in gegaan is.
    Maar op een gegeven moment ben je dat idd zat, al denk ik dat het tegenovergestelde net zo irritant is. Net of je je kind niet genoeg te eten geeft.
    Laten we het er maar op houden dat mensen idd altijd iets willen zeggen en het ws niet verkeerd bedoelen.

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

noa was ook zo
    als ze straks gaat kruipen of lopen wordt het zelf minder

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja dat klopt, maar toch heeft het wel een goede functie om die groeilijnen in de gaten te houden. Erge afwijkende lijnen worden direct geregistreerd en waar nodig onderzocht. Soms is er namelijk wel een andere lichamelijke oorzaak te vinden. En voor alsnog bestaan er meer om en nabij gemiddelde kinderen dan "afwijkende" kinderen ;) Mijn zoontje groeit trouwens ook afwijkend op moment ;)

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In het groeiboekje staat ook een grafiek, daar houd ik het ook op bij en in beide curves zit ze ongeveer in het midden van de 2 lijnen. Dus dat zal dan wel goed zijn.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook zo.

@robertsaskia,dan zit ze idd hartstikke netjes!!!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Hier ook zo. Ik weet dat m'n dochter geen grote is. Maar zij is wel degene die ik dagelijks zie. Dus voor mij is m'n dochter 'normaal' . Dus als ik de foto zie, zou ik ook zeggen dat ze wat flinker is. En daarmee bedoel ik niet dik. Maar meer dat ze lichamelijk wat ouder lijkt, maar dat als je haar gezichtje ziet en waarschijnlijk ook als je haar bezig ziet, dat ze toch nog een klein meisje is. Maar dat zeg ik: Dat komt omdat mijn dochter wat kleiner is juist.

Mijn dochter was met 1 jaar net geen 8500 gram.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter was met 6 maanden 7800 gram en 69 cm. Niets diks aan, wel lang!
    Krijg ook vaak opmerkingen: jeetje wat een flink kind! Wat een buffel!
    Terwijl ze lang en slank is!

Ze was met 7 1/2 maand al 9 kilo en 72,5 cm! Tsja haar ouders zijn ook lang! ;)

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind dat je dochtertje er perfect uitziet:) Lekker toch als je wat kan vastpakken. Baby vet hoort erbij en straks als ze gaan kruipen/lopen wordt het vanzelf minder

13. Jantie

Jantie Actief lid

15 okt 2008
    112
    0
    0
    Ze ziet er gewoon goed uit. Ik ben donderdag naar het CB geweest en mijn meisje weegt 9,3 kilo bij 71 cm. Als mensen ernaar vragen zeg ik altijd dat ze Pokon krijgt:p Ik vind het niet erg dat ze lekker gevuld is. Ze is mooi in verhouding en kruipt sinds een weekje al en is nu vandaag 6,5 maand.

14. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ja, als ik jouw dochter vergelijk met mijn dochter, dan denk ik inderdaad, zo, dat is een grote meid! Mijn dochtertje is bij 1 jaar en weegt minder dan jouw dochtertje, ze is nu 69 cm.

Maar ook om mijn dochtertje maakt het cb zich geen zorgen, dus doe ik dat ook maar niet. De een is gewoon groot en de ander is klein!

Groet Snoozie

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    ja zo zie je idd maar wat een verschil zeg! Heb je ook foto van jou meisje? Ben ik ook wel benieuwd naar:)

16. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Mijn meisje was met 9maand 8180 gram en 69 cm een kleintje dus. Vergeleken met jou dochtertje. Maar ik vind haar er goed uit zien hoor.

Groetjes

17. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn dochter is met 8mnd 6,5 kilo en 70cm. terwijl haar neefje 3mnd is, en al ruim 7 kilo als het geen 8 is en langer dan 70 cm (Dat is echt een beer)

18. Tink

Tink Niet meer actief

Jaja, dat weet ik en snap ik :)
    Maar op dat CB hameren ze altijd zo sterk op een gemiddelde (niet alleen met gewicht of lengte, maar met alles) en daarom zeg ik: 'het gemiddelde kind' bestaat niet... elk kind wijkt wel op een bepaald punt af van dat beroemde gemiddelde. De een is wat groter of juist kleiner, de ander krijgt eerder tanden en de derde gaat later lopen dan 'gemiddeld'.
    Daarom zou ik me van opmerkingen daarover dus heel weinig aantrekken, vooropgesteld dat je kind het verder goed 'doet' (want natuurlijk zijn er ook kindjes die echt afwijken, voor we daar nu gesteggel over krijgen... maar daar ziet die kleine Lisanne beslist niet naar uit ;))

19. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ze ziet er nog hartstikke goed uit...en ik denk dat het wel mee valt met groot zijn...Roos was met 5 maanden al 8200 gr en 67 cm....ieder kindje groeit op zijn eigen manier

20. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Mijn zoontje is nog geen 4 maanden, weegt zwaarder dan 9 kilo en is langer dan 70 cm....

Dus ik vind het wel meevallen ; ) (ik geef overigens bv, schijnt vaker voor te komen)

Deel Deze Pagina