Wat vinden jullie van Lisanne met 7 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kijk daar kan ik me als moeder die ook frequent te horen krijgt "wat n dikkertje" erg in vinden.
    Mijn meisie is NET boven gemiddelt maar zo ongeveer als Lisanne. En kreeg laatst van n moeder van n 2ling te horen dat haar 2 zoons er samen in konden!
    ERG overdreven en daar kan ik me idd ook aan storen.
    Maar als je kindje niet TE dik is en verder lekker gezond en blij.... LEKKER BOEIUH wat anderen dan zeggen.
    En die van jou heeft lekkere dikke wangetjes. Net zo als die van mij en net als al mn kindjes. En als er iemand die andere 2 nu dik noemt moeten ze echt hun hoofd laten nakijken hoor. Zijn 2 graten pakhuizen nml. Komt geen grammetje aan (ondanks de genen van mama :p)
    Laat je niet gek maken en geniet van je ukkie! ;)

2. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    haha, vind het wel grappig, toen ik de foto zag, dacht ik juist een kleintje, net zo'n formaat als mn dochtertje van 6,5 maand.
    Zie juist op straat alleen maar dikkere kinderen eigenlijk.

Van mijn kindje zeggen ze ook altijd zo wat een dikke beentjes, maak me der niet druk om, baby hoort lekker mollig te zijn, laat alleen maar zien dat ze gezond zijn, meid maak je niet druk, je hebt een mooie meid, die geen grammetje te dik is!

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier een meisje van 8 maanden: 69 cm en 7800 gram...
    Gewicht en lengte zijn prima, precies op de gemiddelde curve.
    Maar ook hier wordt 'Hollands Welvaren' vaak in de mond genomen.

Misschien waren kindjes vroeger wat ieler ofzo?

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als ik de reactie krijg 'wat een flinkerd' of iets in die richting, is mijn reactie 'ja he? :D'. Snap niet waar er zo druk om wordt gemaakt :)

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik ook niet, ik vind het heerlijk dat ze het zo goed doet, dat ze moeiteloos nog aan de borst drinkt. En haar brood en warme maaltijd lekker vindt.

Ik merk dat nu kruipt, staat, langs de bank loopt. Ze duidelijk is afgevallen, maar dat horen we wel als we bij 11,5 maand weer naar het buro gaan.

Bij 4 maand was Laura 66 cm en 7690 gram
    Bij 6 maand 70 cm en 8520 gram.
    Bij 7,5 maand 72 cm en 9590 gram.
    Bij 9,5 maand 76 cm en 10460 gram.

We zijn zelf ook 1.80 en 1.90 lang dus het zou ook vreemd zijn als we een dochter zouden krijgen die bv maar 1.50 wordt.

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Lisanne ziet er in mijn ogen prima uit. Lieke was bij haar eerste prikken 62 cm en 5,5 kg, dus niet erg flink maar wel ontzettend lang. Vandaag is ze precies 3 mnd en draagt al maat 68. Ik maak me er niet zo druk over, ze maakt niet de indruk dat ze wat mankeert dus laat maar lekker gaan.

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind haar helemaal niet dik of groot hoor!
    Liam was met 7 maanden al ruim 8 kilo en hij was met 9 maanden alweer 10 kilo en 76 cm.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Nou, ik vind het ook wel meevallen. Mijn zoontje was met bijna 5 maanden al 7600 gram en 68 cm. Ze ziet er ook helemaal niet dik uit of zo, gewoon een mooie gezonde meid om te zien.

Ik snap wel wat je bedoelt, ik vind mijn zoontje ook heel groot. De oudste was veel kleiner en ieliger en de jongste is daarbij vergeleken echt een beer van een vent. Hij is ook veel vlotter in zijn ontwikkeling dan de oudste, dus ik heb zelf het gevoel dat het baby-achtige er zo wel heeeeeeel snel afgaat. Dat is soms wel eens jammer.
    Maar aan de andere kant, is het niet geweldig om een kindje te hebben dat het zo goed doet? Dat zo gezond is, goed groeit en lekker tegen een stootje kan? Mijn man zei laatst, toen ik zelf een beetje klaagde dat mijn babietje al bijna een peuter leek: "Wees nou trots, hij is helemaal alleen zo groot geworden op alles wat jij hem geeft. Eerst in je buik, daarna op je melk." En dat is natuurlijk zo, dus nu ben ik eigenlijk wel heel trots op mijn stoere bink.

9. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik vind het juist een heerlijke meid om te zien! en ik zou me er zeker niet druk om maken. Liever iets voller als te mager, een beetje babyvet mag toch ook best. dom dat mensen zo reageren.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    Ik vind haar er heel normaal uitzien.
    Mijn dochtertje zit meestal op de -1 lijn en daarvan kreeg ik ook vaak te horen dat ze een Hollands welvaren was, gewoon omdat ze bolle wangetjes had. Dan heb ik nog zo'n persoon in de familie die constant moet zeggen dat ze dikke benen heeft :( (iemand die zelf altijd op dieet is, wil weten hoeveel je weegt, wat je eet etc.). Vonden we een beetje irritant worden op een gegeven moment, dus hebben gezegd dat we dat niet meer hoeven horen. Vooral als mijn dochtertje iets ouder wordt en zij elke keer zegt dat ze dikke benen heeft, voor je het weet gaat ze het zelf geloven en dat wil ik niet.
    Mijn zoontje is juist een hele flinkerd, hij past helemaal niet eens binnen die lijnen van het CB, zit er zelfs boven! Ach ja, het is een lekkere wolk van een baby, komt vast wel goed als hij gaat kruipen.

11. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey meid.

Onze zoon is ook 7 maanden en weegt bijna 9 kilo en is 68 cm. Hij heeft plooien bij zijn armen en benen en is volgens het CB geen enorme dikkerd. Oke, hij loopt wat achter in lengte en daarom lijkt hij ook wat mollig, maar als hij eenmaal gaat kruipen gaat het er vanzelf weer af.
    Ik vind jouw meid helemaal niet stevig! Ik vind het een heerlijk ding om te zien!!!

Deel Deze Pagina