Zou er even aan moeten wennen als iemand in mijn directe omgeving zijn/haar dochter Lola noemt maar ik geloof dat ik het wel een hele leuke naam vind..! En ja, die associaties. Iedereen heeft wel een associatie bij een naam; hoe gek of normaal die naam ook is. Ik zou mij daar niet mee bezig houden - als jullie het maar leuk vinden!
Ik denk ook aan het liedje Lola en aan Lola Ferrari. Ook voor mij een niet zo positieve associatie dus. Maar als jullie je dochter zo noemen, gaan (met een beetje geluk) alle mensen in haar omgeving gewoon een hele leuke associatie met die naam krijgen.
Ah sweet nostalgia in de disco...Lola, lo lo lo lo Lola... I met her in a club down in old Soho Where you drink champagne and it tastes just like cherry-cola [LP version: Coca-cola] C-o-l-a cola She walked up to me and she asked me to dance I asked her her name and in a dark brown voice she said Lola L-o-l-a Lola lo-lo-lo-lo Lola Well I'm not the worlds most physical guy But when she squeezed me tight she nearly broke my spine Oh my Lola lo-lo-lo-lo Lola Well I'm not dumb but I can't understand Why she walked like a woman and talked like a man Oh my Lola lo-lo-lo-lo Lola lo-lo-lo-lo Lola Well we drank champagne and danced all night Under electric candlelight She picked me up and sat me on her knee And said dear boy wont you come home with me Well I'm not the worlds most passionate guy But when I looked in her eyes well I almost fell for my Lola Lo-lo-lo-lo Lola lo-lo-lo-lo Lola Lola lo-lo-lo-lo Lola lo-lo-lo-lo Lola I pushed her away I walked to the door I fell to the floor I got down on my knees Then I looked at her and she at me Well that's the way that I want it to stay And I always want it to be that way for my Lola Lo-lo-lo-lo Lola Girls will be boys and boys will be girls It's a mixed up muddled up shook up world except for Lola Lo-lo-lo-lo Lola Well I left home just a week before And I'd never ever kissed a woman before But Lola smiled and took me by the hand And said dear boy I'm gonna make you a man Well I'm not the worlds most masculine man But I know what I am and I'm glad I'm a man And so is Lola Lo-lo-lo-lo Lola lo-lo-lo-lo Lola Lola lo-lo-lo-lo Lola lo-lo-lo-lo Lola
Ha ha ha idd nostalgie Fantastische naam overigens. Ik ken een meisje dat Lola heet. Mensen in haar omgeving en zij zelf vinden het een leuke naam.
Ja ik vind hem wel heel leuk maar ook ik dacht als eerste aan een p*rnonaam.. waarom... geen idee eigenlijk :/
Ik vind het een naam die bij mij nogal een hoog tokkie-gehalte met zich meebrengt. Voor een hond of kat vind ik het wel leuk
Smaken verschillen. Dat is duidelijk . Wb tokkie naam, daar schrik ik wel van. Dat wil ik absoluut niet... Wb huisdieren , mijn oudste dochter heet Luna . 15 jaar geleden was die naam nog vrij apart. Later is hij erg in trek geraakt voor huisdieren Ikvind een naam kiezen zo moeilijk . Juist omdat ik denk dat hij zoveel informatie geeft over de achtergrond van een kind, de smaak van de ouders. Alleen heel anders bekeken, ik ken zoals gezegd veel kinderen. Sommige hebben dezelfde naam. Maar ieder kind ,, draagt,, zijn of haar naam anders. Ik ben mij bewust van het risico dat een te aparte naam met zich meebrengt . Wij vinden alleen veel meer standaard namen niet zo leuk. Ik denk dat we toch voor Lola gaan kiezen. Bedankt voor alle reacties!
Het is niet echt mijn smaak, maar het is absoluut geen rare naam waar je je kind 'iets mee aan doet'. Als jullie hem geweldig vinden zou ik hem gewoon lekker gebruiken hoor, prima naam.