Nog eventjes en me meisje is toe aan hapjes. Nu vraag ik me af wat handig is om in huis te hebben. Ik heb al de nodige warmtelepeltjes van nuby maar wat ik handig qua "servies"? Ik word in de winkel overrulled door warmtebordjes, plastic ontbijtbordjes, schaaltjes etc etc. Voordat ik me weer van alles laat aanschaffen zou ik graag horen wat jullie gebruiken voor de fruit-groente hapjes?
Fruithapje en groentehapje gaven wij in het begin gewoon uit een schaaltje wat we zelf al hadden. Gewoon aardenwerk of porselein. Later als ze een heel potje leegeten kan je het gewoon uit het potje geven. Of als je zelf kookt nog steeds van een gewoon schaaltje. Met pap hetzelfde. Pas als ze zelf gaan eten is dat ander spul aan de orde. Het handigste waneer ze zelf gaan eten zijn gewone plastic schaaltjes. Kunnen niet kapot vallen (heel veel babybordjes en zo zijn van melanine en dat kan dus kapot vallen). En opwarmen moet je toch in een ander schaaltje doen. Heel veel babybordjes kunnen ook niet in de magnetron namelijk. Als ze een boterham gaat eten en echt vast avondeten (ongepureerd) dan zou ik een paar bordjes aanschaffen. Een paar diepere voor avondeten (eventueel waar je warm water in kan doen zodat het langer warm blijft) en een paar plattere voor het ontbijt.
een gewoon schoteltje, bordje of kommetje is prima. ik heb wel wat kinderservies, maar dat is meer voor de leuk. grappige kleurtjes en zo. het enige wat wel echt handig is is een drinkbeker. warmtbordjes enzo vind ik persoonlijk onzin. plastic kan wel handig zijn ivm kapotvallen, maar ik heb ook porselein kinderservies en er is nog niets gesneuveld!
Gewoon leuke plastic bekertjes, bakjes etc. bij Xenos . Ik heb een paar magnetron borden gehaald bij Xenos voor een euro ( leuke roze) en nu kan ik per vakje het eten doen. http://www.budgetland.nl/magnetronbord- ... -1587.html Gekleurde magnetron en vries doosjes deed ik altijd het fruithapje in. Kan dan direct als meeneem bakje worden gebruikt of afgesloten in de koelkast worden bewaard. Bestekje hebben wij bij de hema gehaald. We hebben van alles 3. Eesrt inderdaad de warmte lepels en daarna gewoon het bestek.
Ik heb 1 plastic bordje, gekregen van een botermerk toen dochter 7 maanden werd. Verder gebruik ik gewoon ons eigen servies voor haar, tja als er een bord sneuvelt is het jammer. Er is nog niets gesneuveld hoor! Drinken doet ze het liefst uit tuitbekers zonder deksel, maar wel met handige oren om vast te houden. De warmte lepels vond ik wel fijn, ze houden fijner vast dan die je gratis krijgt van babydump.
Wij hebben jip&janneke bordjes en (wat diepere) jip&janneke bakjes, beide van de hema. De bordjes gebruiken we voor het brood en soms voor het het avond eten. De bakjes gebruiken we voor het fruit. Verder hebben wij van die setjes vorkje/lepeltje/mesje van de hema (in groen en blauw) daarmee eten de kleintjes en daarmee 'voeren' wij ze. Liefs, Hanneke!
Ik heb 3 kommetjes van plastic, daar deed ik het fruit of groente in. Nu gebruik ik een bord, maar daar heb je er ook maar 2 van nodig (brood en avondeten) pap doe ik ook in een kommetje. De lepels van nuby vind ik niet fijn, ik heb goedkope roze lepels ergens gekocht, maar de simpelste zijn goed iig Om in te vriezen gebruik ik de bakjes van de hema, rond met gele deksel. Daar kan je het eten ook uit geven, dus helemaal makkelijk.
ik vind de warmtelepeltjes van nuby wel erg fijn. Fae eet hier gewoon het beste van en ik vind ze ook het veiligste voor haar om op te kauwen af en toe (na het eten , of als ze 'zelf' eet) Verder had ik eerst potjes gekocht van prenatal en van tommie tippee , van 100 en 120 gram, maar ik kwam er al snel achter dat dat niet zo handig is, ja, voor 2 maanden (van 4 tot 6) maar als ze meer gaan eten is dat al gauw te klein. Bij de Etos verkochten ze plastic bakjes met deksel, 6 voor 4,95 en er kan 250 gram in. Ik vind ze erg handig ! Vooral ook voor in de vriezer. En verder gebruik nog een schaaltje wat ik ergens gekregen heb van tommie tippee, een bowltje zeg maar. En af en toe een bordje.
Wij hebben de bordjes en de bakjes van ikea. Krijg je er 6 voor 1 euro. We hebben zelf ook gekleurd servies dus lijkt het net of hij erbij hoort
Ja wij hier ook, van dick bruna hihi. En we hebben 4 lepeltjes. Die warmtelepeltjes vind ik een beetje onzin, het lukt me niet om goed te zien of het te warm is, plus voel altijd of het te warm is met mn lip