Hoi meiden, ons zoontje is nu bijna 7 maanden en ik heb sinds een aantal dagen het volgende schema: 7.00 bv 11.00 bv 12.00 broodje besmeerd met fruit Na het broodje slaapt hij heel lang. Tot ongeveer 16.00 uur. 16.00 fruithapje 17.30 warm eten + toetje 19.00 bv Hij drinkt dus nu nog maar 3x per dag en eigenlijk gaat dit heel erg goed. Ik ben er zelf erg tevreden mee. Vind het fijner dat hij iets minder afhankelijk is van de borst. En bovendien begin ik te merken dat onze kleine man niet meer zo gretig is aan de borst. Hij vind zijn nieuwe hapjes allemaal veel lekkerder en interessanter. Ons dochtertje zat rond deze periode overigens ook op 3 voedingen. Ze kreeg wel flesvoeding hoor. Gisteravond wilde mijn zoonntje bijna helemaal niet drinken aan de borst rond 19 uur. Ik heb toen uiteindelijk maar even gekolft want hij slaapt al sinds hij 2 maanden is het klokje rond. Maar wat vinden jullie van dit schema zo?
Lijkt me oké toch!!! Ik geef mijn dochter ook 3x per dag! En "s morgens krijgt ze ook 150cc halfvolle koemelk met bambix erin (vanaf 10 maanden). "s morgens na het slapen bv, "s middags na het slapen bv en voor het naar bed gaan bv. Alleen ik weet niet of je productie dan goed op gang blijft met 7 maanden..... Ik snap dat je het fijn vindt dat hij minder afhankelijk is van de borst, is zeker een verademing! Als je merkt dat de bv terugloopt zou ik hem ook proberen te geven na zijn middagslaapje, dan zijn ze nog lekker suf en lusten ze meestal nog wel een slokje!!
Tja, het ligt eraan wat je zelf wilt. Als je graag langer wilt blijven voeden dan vind ik het geen goed schema, als je nu op maar 3 borstvoedingen zit is de kans heel groot dat je bv heel veel terugloopt. Als je het prima vind om de bv af te bouwen binnenkort, dan kun je zo doorgaan.