Mijn zoontje drinkt de laatste tijd niet zo goed. Hij drinkt in de ochtend. Vaak om 6u, dan leg ik hem even terug in bed. Hij wordt dan om 8u wakker. Probeer dan of hij wilt drinken. Dit is dan niet het geval. (ben daar dus al mee gestopt. Vervolgens krijgt hij pap. Om 10u ga ik weer met hem naar boven en volg het zelfde ritueel als anders. Hij krijgt zijn slaapzak aan en dan gaan we samen lekker in de stoel zitten. Hij wil dan 9 van de 10 keer niet drinken. Dan leg ik hem maar in bed. Hij slaapt dan 2 uur. Vaak probeer ik of hij dan misschien wel wil drinken, maar nee! Ik word er een beetje wanhopig van, want mijn (.)(.) staan inmiddels op knappen. Hij eet dan gretig zijn fruithap met liga. Om 14.30 a 15u gaat hij weer slapen. Vaak neemt hij dan een paar slokjes en hoeft dan niet meer. Om 17u a 17.30 krijgt hij avondeten en een beetje kwark. Dan als hij om 19u a 19.30 naar bed gaat drinkt hij goed. Om 23 u krijgt hij nog een keer en dan drinkt hij al slapend ook prima! We oefenen ons nu suf met een tuitbekertje zodat hij wat meer gaat drinken. Want overdag hoeft het drinken van mamamelk van hem niet. Komt dit bekend voor?? Gaat dit over? Hoop dat dit tijdelijk is. Ben er nu rustig onder omdat hij zo levendig en vrolijk is. Hoop dat jullie tips hebben of vergelijkbare verhalen om me toch meer gerust te stellen! Bedankt alvast Britt
Misschien heeft hij gewoon meer zin in andere hapjes. Mijn zoontje is iets jonger maar wil momenteel ook weinig van de borst weten. Gisteravond heeft hij gewoon niet (!!!) gedronken voor het slapen gaan. Toen heb ik dus maar even gekolfd. En hij heeft gewoon de hele nacht doorgeslapen. Ik heb nu sinds een aantal dagen een soort van vast (en ook beetje op verzoek) schema opgestelt en hij drinkt nu nog maar 3x op een dag. Dat wil hij nog wel. Vaker hoef ik hem niet aan te leggen. Hij vind andere hapjes veel lekkerder dan de borst Mijn schema is nu als volgt: 7.00 bv 11.00 bv 12.00 broodje 16.00 fruithapje 17.30 warm eten + toetje 19.00 bv
Ik probeer het nu ook gewoon steeds en als het niet lukt dan probeer ik het later weer. Ben er nu wel minder gestresst bij. Eerst twijfelde ik of hij wel genoeg kreeg. Maar hij heeft plasluiers en is vrolijk. Kan alleen niet van de eerste herinneren dat hij opeens niet meer wilde. Bedankt voor je antwoord. Nu weet ik dat ik niet de enige ben