Hallo allemaal Ook ik kom weer even met mijn vraagje.. Wij hebben na lang wikken en wegen een leuke jongensnaam gevonden. Eindelijk! Ik heb een turkse man en ik ben nederlands en wij wilde een naam wat in onze beide culturen terug komt. En de naam die we gevonden hebben vind ik zelf heel stoer. En de naam is KAIN Wat vinden jullie ervan en hoe zouden jullie het uitspreken? Groetjes
Ik zou zelf niet voor de naam kiezen, het is een naam die voorkomt in de bijbel en die hoort bij een slecht persoon die zijn eigen broer vermoordt... Maar als jou dat niet uitmaakt, gewoon doen natuurlijk! Ik zou het uitspreken als Kajin.
tsja, idd moet ik denken aan de bijbel, misschien heb je daar zelf niet zoveel mee, maar anderen mensen wel, die zullen dan altijd die asociatie hebben. Ik zou het uitspreken als Ka-in,
Ik zou het ook uitspreken als Ka-in. In de bijbel is er natuurlijk een negatieve associatie mee. Maar dat is ook zo met de namen Adam en Eva... Die hebben er lekker voor gezorgd dat alle ellende begon Dus als het jullie niet uitmaakt, zou ik het gewoon doen. Ik vind het wel een leuke naam.
Mooie naam die ik zou uitspreken als Kaa-in. En wat die associaties betreft: kan me wel wat bij voorstellen maar heb het zelf niet zo. Eva was tenslotte ook geen lieverdje (het is haar schuld dat onze bevallingen zo zwaar zijn!) en dat is ook een mooie naam.
Hallo Allemaal... Hier weer een reactie van mij, ik heb er inmiddels goed over nagedacht en inderdaad ik vind het ook geen fijn idee dat er een negatieve betekenis achter de naam zit. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat ik het zelf verkeerd uit sprak. Het is inderdaad KA IN en ik zei zeg maar KEEN op z'n engels een beetje. Dus die naam is van de baan... NU hebben we al wel een andere die vanaf het begin favoriet was maar helemaal niks met beide culturen te maken heeft. En dat is namelijk RICARDO. Wij vinden het allebei een prachtige naam maar ja ik ben nederlands en mijn man turks en krijgt het kindje een zo'n soort naam. Vinden jullie dat het kan? Ben benieuwd naar jullie mening Groetjesss
hmmz Ricardo vind ik persoonlijk niet zo leuk ook totaal anders als Kain. Ik kan me ook idd voorstellen dat jullie vanwege de bijbelse reden de naam niet nemen. Als je echt een naam wilt hebben die past bij nederlands en turks waarom dan niet namen zoals Ayden? Komt hier tegenwoordig vaker voor en is toch een naam die ik voor beide culturen goed vind passen Maar,, jullie moeten de naam kiezen die jullie het mooiste vinden! en als jullie Ricardo mooi vinden dan moeten jullie die naam gewoon nemen
Ik zou het persoonlijk niet doen, maar het is natuurlijk jullie keuze Krijgt de kleine ook de achternaam van de papa ? want Ricardo met een Turkse achternaam lijkt me niet zo mooi. En mocht je ooit in TR gaan wonen, Ricardo op schrift zal worden uitgesproken als 'Ridjardo'. Waarom kies je niet zoiets als 'Kaya' ? Dat vind ik een hele mooie naam en wordt zowel in NL als in TR veel gebruikt en is makkelijk uit te spreken voor iedereen.
Ik zou deze naam uitspreken als Kaa-in. Leuke naam, maar ik heb er net zoals Anakin een beetje een slechte associatie mee.