Naar wie kindje nu vernoemen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Seth, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

HI,

Zit met een probleempje...
    mijn oudste twee hebben meerdere voornamen...
    roepnaam, en vernoemd naar beide opa's, oma's....

nu is er een derde spruitje op komst, maar die wil ik niet maar één naam geven.... en om dezelfde namen te geven, vind ik ook niets...

Naar wie hebben jullie je kindje vernoemd, anders dan opa, oma?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij hebben echt gekeken naar afkomst en belangrijke personen uit de geschiedenis.

Dus niet een persoon maar meer de achtergrond.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben niet vernoemd maar je zou kunnen vernoemen naar:

broers/zussen, iemand die belangrijke is (geweest) voor jou of je partner, jouw (schoon)opa/oma, ...

4. Seth

Seth Niet meer actief

Heb zelf...
    Een volle broer, maar geen contact mee..
    een halfzus en een halfbroer.... maar moet een van die namen "ombouwen" tot het andere geslacht....
    Want een meisje een jongensnaam geven... of jongen een meisjesnaam erbij... is ook niet zo...
    Toch?

Vriendlief is enigskind.... dus tja.....

belangrijke personen uit de geschiedenis, is ook wel een mooie optie trouwens...

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Naar papa vernoemen?

6. Seth

Seth Niet meer actief

Ben ik nooit zo voor.. om kleintje weer naar een van de ouders te vernoemen.. (= mijn mening hoor)
    vind het zo "EGO"..... nouja kan het moeilijk uitleggen...

maar iig bedankt voor het meedenken...:)

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    naar papa en mama ..... dat vind ik in t rijtje thuis passen en van elke naam is er wel een jongens en meiden variant van

8. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Naar jullie eigen opa's/oma's misschien?
    We doen niet aan vernoemen dus heb er geen ervaring mee.

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier ook broers/ zussen...
    Mijn dochter heet kya michelle (naar mijn zusje michelle zou michel zijn geworden bij een jongentje)
    En onze volgende (als we nog een kindje mogen krijgen) krijgt als 2e naam dennis of denise (naar het broertje van mijn vriend)

Wij hebben dit gekozen omdat we beide een hele goede band hebben met onze broertje en zusje en ook is mijn zwager net als een grote broer voor mij

Dus misschien ff ombuigen idd

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als onze 2e een dochter wordt, zal die vernoemd worden naar onze moeders, maar in haar voorletters, wil ik haar heel graag vernoemen naar mijn oma... (andere oma heeft de zelfde naam als schoonmoeder, dus dat scheelt ;) - die wordt niet overgeslagen ) .

Maar je eigen grootouders als je daar een goede band mee hebt/had vind ik ook een goede optie.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij vernoemen niet traditioneel maar naar mensen die voor ons veel betekend hebben....

In ons geval nu het een meisje wordt, wordt ze vernoemd naar de oma van mijn man die altijd heel veel voor hem heeft betekend. Had het een jongetje geweest, was hij vernoemd naar mijn vader die vorig jaar overleden is en die we allemaal vreselijk missen.

En wat de rest van de familie (mijn oma bijvoorbeeld) hiervan denkt zal me echt een zorg zijn :D ik vind het supermooi om op deze manier te vernoemen.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter is vernoemd naar onze oma`s. Deze baby wordt genoemd naar de opa`of oma`s. Ligt aan het geslacht van deze spruit. Spruit 3 hebben we dus nog de opa`s of oma`s over, naam ombouwen moet toch kunnen? Willem = willenmijn/willemina ;Johannes= johanna; Maria= Maria (hier in brabant) en dan nog oma Petronella = Petrus/peter.

Als ik geen opa`s of oma`s meer over heb dan zou ik onze namen gebruiken. Mijn naam dan want man heet hetzelfde als zijn vader en wordt dus al vernoemd bij een zoon.

13. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Heb je eventueel broers/zussen? DAt vind ik dan altijd wel een optie!

14. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Een lievelingsoom/ tante?
    Een goede vriend/ vriendin?

Mijn neef is vernoemd naar een goede vriendin van mijn
    oom en tante die ongewenst kinderloos is gebleven.

Ik ken ook iemand die haar 2e kind naar zichzelf,
    haar man én naar hun 1e kind heeft vernoemd.
    Dat vind IK vreemd hoor.. maar ja. Smaken verschillen.

Je kunt je derde kind ook 'gewoon' mooie namen geven.

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    De oudtse is vernoemd naar beide opa's (2 namen en dus de voornaam is ook een vernoeming) jongste is vernoemd naar broer van mijn partner en naar zijn beste vriend (die ons ehct door heel veel ellende heeft heen gesleept en tevens de peetvader is van de oudste).

16. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    misschien naar jullie zelf, dus naar papa en mama. Daar een mooie combi van maken!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En iets van een combi naam waardoor je ook dit derde kindje naar de opa's en oma's kan noemen en je toch niet dezelfde namen hebt als bij je andere kindjes?

18. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Je kunt ook gewoon als 2e naam een naam nemen die je zelf gewoon leuk vind klinken of die een mooie betekenis heeft.

Deel Deze Pagina