Ik ben op zoek naar een Slavische en dan meer bepaald een Russische meisjesnaam. Voor een jongetje hebben we al wat (1e naam Russisch, 2e naam Nederlands) maar ik vind het voor meisjes allemaal van die gedrochten: Svetlana, Xenia, Anna (te gewoontjes). Mijn man komt uit Rusland en daarom vonden we het leuk om kindje een Russische en een Nederlandse naam te geven. Zat zelf te denken aan Sofiya, maar dat vindt manlief niet leuk, Arina of Anastasia (tja, en dan wordt het weer gewoon Anna) of Yulia. Hebben jullie nog ideeen? Ik heb alle namenslijsten al doorgespit maar heb DE naam nog niet gevonden.
Wat dacht je van Olga! Is een slavische naam; volgens mij meer Pools dan Russisch. Ben wel een beetje bevooroordeeld he....
Deze Russische/Slavische meisjesnamen vind ik mooi! Iana Ivana Julija Mila Neorah Zina Zora Zorana Iva
Van de hierboven genoemde namen vind ik de volgende het mooist: Yulia Mila Zora Is Ilana ook niet een soort Russische naam? Geen verstand van hoor, maar dat is ook wel een mooie, of niet?
Bedankt voor alle suggesties! Ik (manlief is de hele week niet thuis..) hou het voorlopig bij Yulia alhoewel ik Vera ook leuk vind!
Yulia en Vera vind ik ook echt prachtige meisjesnamen! Ik vind het alleen zó ontzettend moeilijk om er 1 te kiezen, ben zo'n twijfelkont!
Irina Katya Manya Masha Rada Sasha Yelena Yeva Zhanna Zina Of misschien vind je hier zelf wat tussen: http://www.behindthename.com/nmc/rus2.php