gekwetst en boos

Discussie in 'Babynamen' gestart door aurora5, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buurvrouw en ik wonen sinds 2 jaar naast elkaar. We bleken in het begin een goede klik met elkaar te hebben. (hebben ook een overlap met onze vrienden) Hebben veel met elkaar gepraat o.a. over het moederschap/kinderen krijgen enz. Na een etentje met de buren en wat doorzakken met wat glaasjes wijn kwamen we wederom uit op het onderwerp kinderen. Zowel buurvrouw als buurman waren erg verdrietig. Willen graag aan kinderen beginnen maar zijn bang dat ze het financieel niet redden m.b.t. opvang en buurvrouw kon niet minder gaan werken. Toen eerlijk aan hen verteld dat ook wij met kinderen bezig waren. Voorgesteld om samen de oppas te regelen, zij één dag op mijn kind en ik één dag op die van haar. Vond het namelijk heel zielig dat ze niet zouden kunnen beginnen met kinderen om die reden, wist zelf hoe groot dat verlangen kan zijn.

Buurvrouw bleek snel zwanger, ikzelf 2 maanden later. Ze kwam echter na 2 maanden melden niet meer samen te willen oppassen. Had geen zin om op haar enige vrije dag ook nog op mijn baby te passen. Kon deze mededeling wel snappen, alleen wel wat lomp gebracht zonder erbij stil te staan dat e.e.a. misschien ook mijn plannen in de war bracht. Echter dit gewoon heen gelaten. Met haar veel gesproken over het toekomstige moederschap en ook over de namen. Bleken dezelfde naam leuk te vinden SIEB.

Toen ik bij 20 weken echo erachter kwam een jongetje te krijgen ben ik mijn mijn buurvrouw een stuk gaan wandelen. Heb haar gevraagd of ze misschien haar jongensnaam met mij wilde delen, omdat ik wist dat we beide sieb leuk vonden. Heb daarbij genoemd dat ik dit graag wil weten omdat ik al tegen mijn babytje praat in de buik en hem bij zijn naampje wil noemen. Wanneer zij voor SIEB zou gaan, kon ik een andere naam kiezen en hoefde dat niet op het laatst nog. Ze wilde naam echter niet delen, gaf wel de hint dat hij niet veel voor kwam.

Vanaf toen ervoor gekozen mijn babytje gewoon SIEB te noemen. Dit ook aan haar aangegeven. Nu is ze gisteren bevallen van een jongetje SIEB. E.e.a. heeft me merk ik erg gekwetst. Moest er echt van huilen en maakt me ook boos. Weet nu niet goed wat te doen. Een andere naam bedenken lukt ons niet, we zijn er al zo aan gewend dat we ons babytje al maanden lang Sieb noemen. Vind het tevens lastig hoe om te gaan met buurvrouw. Merk dat ik te boos/gekwetst ben om vriendelijk langs te gaan. maar wil nu ook niet haar kraamtijd verpesten om dit ter sprake te brengen.

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou allereerst gewoon voor de naam Sieb gaan!

Betreft je buurvrouw, ik zou t contact de komende tijd even wat lager zetten...

3. aimee83

aimee83 Niet meer actief

wat een raar onbetrouwbaar type lijkt het uit jouw verhaal. Ik zou ook gewoon mijn eigen plan trekken en 0,0 rekening met haar houden. Dus als jij je kindje sieb wil noeman gewoon doen!

4. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Wat een nare rotstreek... !!
    ik zou gewoon voor SIEB gaan.. zeker als dat echt jullie naam is...
    Jullie Sieb is vast veel leuker....
    Wat gemeen zeg...

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.034
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je wist toch dat ze de naam Sieb leuk vindt?

Wie weet wanneer zij besloten hebben voor welke naam te gaan. Sommige mensen doen dat pas heel laat in de zwangerschap of zelfs pas na de geboorte. Anderen delen de naam gewoon niet en dat is hun goed recht.

Als ze nou de naam aan haar hond gegeven had, maar nee, ze heeft de naam aan haar zoontje gegeven. Beschouw het als het grootste compliment dat je kunt krijgen, je zoontje is nu al vernoemd.

Natuurlijk baal je, het is gewoon niet leuk als je niet vaak gebruikte naam in ene ook bij de buren voorkomt. maar ik zou je zoontje nog steeds de naam geven die jullie al in gedachten hadden. Zo'n beslissing laat je toch niet afhangen van wat je buren doen?

Neem even wat meer afstand van je buurvrouw als ze je nu te veel is, maar ik zou niet de goede verstandhouding die je met je buurvrouw hebt op het spel zetten. Misschien wonen jullie nog heel lang naast elkaar.

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Misschien dat je buren (of jullie) nog wel eens gaan verhuizen.
    Ik zou dan ook gewoon voor de naam Sieb gaan.
    Wel heel flauw van haar zeg! Overleg je ook iets in vertouwen.....:(
    De vriendschap zou wat mij betreft wel even bekoeld zijn!:x

7. tulip

tulip Niet meer actief

met buren zou ik gewoon voor de naam gaan, ik zou er nu idd niks van zeggen. Gewoon jullie kindje sieb noemen en je merkt wel of de buuf erop terug komt.

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik persoonlijk zou mijn zoontje niet meer die naam geven, en anders misschien als 2e naam

Maar jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen! Dat is het belangrijkste!

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Aangezien de buurvrouw al wiat dat jullie voor Sieb zpuden gaan, zou ik de naam gewoon houden. Blijkbaar vindt ze het niet erg sat jullie mannen dezelfde naam hebben. Prima lijkt me!

En anders de schrijfwijze Siep?

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Poei...ik zou me denk ik ook gekwetst voelen.
    Dat ze niet wilden vertellen welke naam zij in gedachten a la... maar jij hebt vervolgens eerlijk aangegeven dat jullie dan voor de naam Sieb widen gaan. Ze had op z'n minst toen kunnen aangeven dat deze naam heel hoog op hun lijstje stond dus dat het wel een goede kanshebber zou zijn. Had ze niets verraden maar jij had wel de kans gehad wat anders te verzinnen.

Nee...zo op papier vind ik het geen leuke buurvrouw!

Maar goed, daarmee is je probleem niet opgelost. Wat zou ik doen? Moeilijk... Misschien iets andere naam maar wel een die er erg op lijkt? Syb? Siebo? Sybo? Of inderdaad Siep?

Siebe? Siebren, Siebrent?

Ja, ik denk dat ik dat zou doen. Kiezen voor een iets andere naam. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar Siebe of Siebrent.

Verder zou ik het contact ook wat verminderen. Houd de eer aan jezelf en ga nog op kraamvisite maar houd haar verder wat meer op afstand. Begin ook niet over de naam van je buurjongetje tenzij ze er zelf over begint dan zou ik heel eerlijk bij haar aangeven dat je het erg jammer vindt dat beide jongens nu waarschijnlijk dezelfde naam zullen dragen maar dat je daar verder niets aan kunt doen.

Succes en onthoudt, buren zijn vaak niet voor het leven, de naam van je kind wel! Dus kies de naam die jullie leuk vinden!!!

Liefs, Kweenie

11. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff wat een toestand! Ik snap je frustratie erg goed. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik kijken voor een andere naam. En SIEB als 2e naam te gebruiken. Ik zou toch bang zijn dat het zo'n beladen naam wordt of altijd met een negatieve ondertoon omdat je steeds aan de stomme buurvrouw moet denken. Vooral omdat jullie overlap hebben met vrienden en je daar natuurlijk niet in wil stoken of vrienden jullie kant moeten kiezen of jouw buurvrouws kant. Als je zou gaan voor een afleiding van SIEB zou ik voor SIEBE gaan.

Succes in je beslissing! Ik zou ook pissed zijn!

12. piepskie

piepskie Lid

26 sep 2012
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Siem ?

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Siem! Ook leuk!

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    En om die reden zeg ik dus nooit mijn "namen" tegen een ander.
    ik heb namelijk t gevoel dat je buuv m leuk vind omdat jij m leuk vind.
    Maar ik zou je zoontje gewoon lekker Sieb noemen! wie weet waar je over 20 jaar sta! en mogelijk is hun Sieb dan helemaal niet meer in beeld. je had de naam al. (tenzij je idd een andere naam nog kan vinden. ik vind Siebe ook erg leuk klinken)

wij hadden soort gelijke situatie in de omgeving. Alleen wisten die het echt niet van elkaar. toch gewoon de naam gegeven die ze hadden.

Mijn ouders hadden het ook. en die waren van plan de naam te wijzigen. de naam genoot is al lang niet meer in beeld dus zou al niet meer vergeleken wordne.

ik heb het idee dat je buuv een btje een jaloers vrouwtje is.
    wees voorzichtig en bouw afstand in. Anders vrees ik dat je in de toekomst veel vaker gekwetst zult worden.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Gewoon jullie mannetje ook Sieb noemen, het is maar een buurvrouw. Over een x aantal jaren zie je haar waarschijnlijk nooit meer. Uiteraard zou ik het contact zoveel mogelijk verbreken, raar onbetrouwbaar mens.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik snap niet helemaal waarom je zo boos bent, wat ik uit jouw verhaal haal is dat je aan haar hebt gevraagd of ze het erg zou vinden als jullie de naam sieb zouden gebruiken en dat vond ze blijkbaar niet leuk. Toen heb jij besloten toch voor die naam te gaan en vind je het raar dat hun kind ineens ook zo heet?

17. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik zou het heel goed begrijpen als je nog gewoon voor de naam Sieb gaat maar ik zou persoonlijk een andere naam geven, gewoon omdat de naam nu al zo'n vervelend gevoel met zich meedraagt. Maar dat is hoe ík het zou voelen dus doe vooral waar jij je goed bij voelt! Ik zou in je beslissing in ieder geval géén rekening houden met je buurvrouws gevoel hier over! Vind het nogal raar, heb echt een hekel aan dat soort mensen bah!!

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dat haal ik er niet uit. Ze vonden beiden de naam leuk. Ts heeft gevraagd of buuv kon aangeven of Sieb mogelijk de naam was die ze wilde gebruiken. Later heeft ze ook nog aangegeven zelf deze naam wel te willen gebruiken. Buuv heeft nooit aangegeven dit vervelend te vinden.

Nu horen we natuurlijk slechts 1 verhaal maar zo op papier had buuv best wat eerlijker kunnen reageren.
    Xxx

19. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Vind t niet echt een rotstreek. Ieder mag voor de naam gaan die je zelf wilt. T is wel lullig omdat zij t van jullie wist dus had ze t wel van tevoren kunnen zeggen. Zou me ook niet tegen laten houden hoor. Gewoon je kind sieb noemen als je dat wilt

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Kweenie: het rode stukje is waar ik op doel. TS heeft het met de buurvrouw besproken en de buurvrouw wilde de naam niet delen...

Deel Deze Pagina