wat vinden jullie van snoep voor een tweejarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Cygnet, tja dat zeggen ze er niet bij he als je kennis komt maken. In hun protecol staat ook gewoon dat ze gezonde voeding belangrijk vinden, ook met tractaties enzo. Dus daar ga je vanuit dat dat nageleefd wordt.

Verder zijn ze super super lief voor mn meiden en dat vind ik ook wel heel wat waard. En om ze hiervor nu weer te veranderen vind ik ook wel heel wat voor mn dochters (+ je zit weer met wachtlijsten) ze zitten overigens pas 3 maanden op het KDV.

Maar het zit me wel echt dwars eigenlijk...

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan zou ik hen gewoon wijzen op hun eigen protocol en ze vertellen dat JIJ wenst dat ze zich hieraan houden!

3. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Hier mogen ze ook best patat eten bij een ander maar gelukkig gebeurdt het niet bij onze oppas. Als de oppas jarig is krijgen ze nog wel eens pannenkoeken. Vind dat eigenlijk ook heel apart voor een kdv????
    Voor de rest een patatje mag best bij een ander maar als wij patat eten en ze gaan de dag er na uit slapen zeg ik wel tegen mn ouders/schoonouders dat ze niet nog een dag patat hoeven.

Daar wordt ik dan ook zo moe van want als mn kids bij ouders/schoonouders zijn (vooral schoonmoeder) Dan wil ze de kids kunnen verwennen maar waarom moet dat met snoep zijn??? Heb wel eens gehad dat ze een beetje boos werd.
    We zaten bij een koffietentje en ik was mn dochter kiwi aan het geven en zij had chocolademelk met slagroom. Gaat ze mn dochter slagroom geven en dat terwijl ik met die kiwi bezig was....Dus ik zeg doe maar niet zegt zei ik mag haar toch wel een beetje verwennen... GRRR je kan me niet pissiger krijgen en tja als ze een likje slagroom proeven dan hoeven ze die kiwi echt niet meer...

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Dat kan ik zeker doen en dan zullen ze zich er ook best aan houden maar dat vind ik niet eerlijk tegenover mn meiden. De rest vd groep zal het dan wel lekker eten natuurlijk, dat vind ik echt zielig.

5. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    maar jij bent diegene die betaald dus bepaald!!!!! Ik zou hier echt wat van gaan zeggen hoor. Ik snap echt niet dat ze dat doen.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Miepie: Ja veel mensen willen een kind verwennen met snoep. Terwijl mijn dochter bijvoorbeeld nog de hele week praat over de ene tante die met haar naar de speeltuin is geweest en over die andere tante die haar alleen maar een snoepje gaf hoor ik niks meer ;).

7. tulip

tulip Niet meer actief

op zich vind ik een keertje friet niet zo erg voor een kdv, wij doen het 1 keer per jaar met carnaval en de bso doet het aan het begin van de vakantie 1 keer. Maar in het geval van diddlemouses krijg ik het idee dat het vaker gebeurd.

cygnet, ik vind het helemaal niet saai, waar heb je die dierenwashandjes vandaan als ik vragen mag??

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    een keertje friet is idd niet zo erg, maar in 3 maanden verschillende malen vind ik vreemd. En ik vind dat er een heel verschil zit tussen wat frietjes en friet met mayonaise.
    Ik vind het ook wel wat anders of mijn kind bij een opa/oma/vriendin friet krijgt of op een kdv, daar kies ik nl zelf voor om hem wel of niet te laten eten, maar op een kdv heb je niet veel keus en hoor je het ws achteraf..

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Precies AMS (Hoi :D) en ze hebben het zelf echt niet door want ze vertellen het elke x weer zo blij (vertel is aan mama wat je gegeten hebt vandaag) ik heb al meerdere malen laten blijken dat ik er niet blij mee ben, maarja verbieden vind ik wel weer heel sneu.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@diddlmouse: ik zou dat ook een beetje te veel van het goede vinden.
    Hier krijgen ze 1-2 keer per week warm eten maar dat is dan meestal nasi, macaroni,soep, eiersalade of vissticks....

En bovendien van ons een "verbod" om dr nog 2 volle borden te geven.. evenals dat ze max. 2 boterhammen krijgt.

Dat hangt netjes in de keuken bij alle andere etensvoorschriften van de andere kindjes :)
    Alle kindjes hebben een gekleurd papieren appeltje.
    op de ene staat "mag alles" maar bij anderen dieetvoorschriften of bijvoorbeeld bij ons.. maximale hoeveelheden.
    (AS blijft dooreten als ze het lekker vind en ze lust zo goed als alles.. dus tja)

11. Saskia78

@didlemouse: waarom wijs je de oudercommissie er niet een keer op?
    Die is er onder andere voor dat soort zaken.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dierwashandjes: Zeeman

@Diddlemouse.. ik denk dat je andere ouders er ook een plezier mee doet als je er achter aan blijft zitten. Je moet het naar mijn idee dus niet verbieden voor JOUW meiden maar in z'n algemeenheid.. het strookt niet met het beleid! Eën keertje is natuurlijk prima maar regelmatig? Nee, dat kan niet de bedoeling zijn.

13. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt 's ochtends en 's middags een tussendoortje.
    dit is 1x per dag fruit, het andere moment kan van alles zijn; koekje, ijsje, stukje kaas of snoepjes.
    vaak zijn het dan smarties of een zakje beertjes.
    ook krijgt hij af en toe bij opa/oma of op visite nog wat anders, maar thuis zijn het redelijk vaste momenten.
    gelukkig maakt het hem niet uit wat hij krijgt, hij vind het allemaal lekker...

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn dochter is nog niet 2, maar het valt me wel op dat ze (bijna) overal snoep of chips aangeboden krijgt. Thuis koop ik dit niet. Bij opa en oma krijgt ze een spekje en dit vind ik genoeg. Als ze getrakteerd wordt op snoep, gooi ik dit zonder haar weten weg!

15. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Debby: Wat grappig dat je over MIJN traktatie een toppic opent.

Dames....Ik ben dus "die" moeder waar ze het over heeft en blijkbaar moe van wordt.

Ik heb inderdaad een snoeptaart voor mijn zoontje om te trakteren op het kdv. Ze worden in zakjes in je bakjes van de kindjes gedaan dus de ouders kunnen zelf bepalen of ze het geven of niet? Ik beslis daar niet over.

Ik probeer gewoon aardig te zijn en mijn zoontje wat leuks te laten trakteren. Keuze blijft altijd bij de ouders of ze het wel of niet geven. Vorig jaar heb ik voorleesboekjes gegeven en wilde nu wat anders en kwam dit tegen.

Gelukkig heeft mijn zoontje er geen weet van als hij morgen met een grote glimlach op zijn gezicht de taart op tafel zet. Hij vond hem prachtig (zijn thema was jungle en de snoeptaart ook) en daar gaat het mij om.

16. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn is 4 jaar en die snoept bijna nooit.
    Als hij 1 keer in de week om een snoepje/koekje vraagt is het veel..
    Bij andere mensen op verjaardag krijgt hij wel van alles.
    Toen hij nog op de psz zat hoefte ik nooit snoep voor Stijn thuis te kopen want hij kreeg daar altijd bekers vol als traktatie dus daar deed hij een paar weken mee :D

Lisa vraagt wel vaker naar snoep maar die krijgt het nog niet van mij. Ze krijgt af en toe wel een koekje

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Is toch goed meis je hoeft je niet te verdedigen vind ik.

T.s van sommige moeders word ik doodmoe. Ze mogen dit niet dat niet zus niet pff.

Gelukkig ben ik heerlijk makkelijk mijn kinderen mogen snoepen wanneer het er is en elke dag wat mij betreft. Wel met maten en zo veel mogelijk de juiste keuze.s

Ik de ene week is het liga de andere week rozijntjes dan weer een chipje ik wissel het elke week wel af met de boodschappen en hebben ze elke keer weer iets wat ze kunnen uitproberen of lekker vinden.

Kom op toch die regeltjes moeders krijg er kippenvel van brrr en voor al andere ouders veroordelen omdat ze wel snoepjes willen trakteren.

Die moeders oordelen toch ook niet of je met een blokje kaas aan komt zetten met een traktatie het blijft de keuze van de ouder en van het kdv en samen een goede oplossing zoeken want 50/50 is het ook in dit weer.

18. Saskia78

@pnirmal: toch ben ik blij dat de traktaties mee naar huis gaan :)
    Dan maar regeltjes en chagerijnig.. Maar ze hoeft van mij echt niet steeds snoepgoed.
    En dat ik daar anders Over denk dan andere mensen.. Tja dat hou je altijd denk ik.

En ik heb geen idee wat er in zo'n snoepttaart. Zit maar het is vast niet zo bont als wat wij laatst meekregen.
    Zal zo even linkje sturen van de foto....

En het maakt mij ook niet uit als iemand zijn eigen kind volstopt met iets.. (willekeurig wat) maar het wordt vervelender als je aangeeft liever niet en dat na een hoop commentaar ik ineens dochterlief alsnog met precies datgene de keuken uit zie lopen.
    Dan liever "te grote" traktaties op het kdv hoor :)

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb weinig te willen daarin, de oudste kinderen snoepen regelmatig en dan kan ik moeilijk die kleintjes altijd maar laten toekijken. Ik vraag ze vaak wel het boven dan weg te werken of buiten, maar goed helemaal voorkomen kan ik het gewoon niet.

Deel Deze Pagina