wat vinden jullie van snoep voor een tweejarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik ga binnenkort trakteren op het KDV.
    Wordt een eierkoek als eiland en een soepstengel als palmboom met daar een snoep banaantje (Haribo) bij. Zoude jullie daar moeite mee hebben? Dat wordt dan daar gegeten.

Hier wordt wel gesnoept maar met mate. Wij houden ook nog het stramien aan van ontbijt - fruit - lunch - koekje - avondeten.
    De ene keer is het inderdaad een koekje (biscuit, Sultana, liga) de andere keer is het een klein doosje smarties of yoghurt rozijntjes. Soms wat yoghurtsnoepjes. Maar dat gebeurt dan zeker niet elke dag.
    Wel krijgt hij bijvoorbeeld chocopasta op zijn brood en dat tel ik dan als snoepje. Dan krijgt hij 's middags gewoon een gezond tussendoortje.

Mijn man is er trouwens makkelijker in dan ik en hier hebben we ook nog wel eens een discussie over ;).

2. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
  3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik trek mijn wenkbrauwen op en denk:
    - 'erg jammer dit...'
    - 'lekker makkelijk...papa en mama hadden duidelijk niet zoveel tijd..'

En verder ben ik helaas toch weer wat tijd kwijt om dit te begrijpen.... Ik heb niets tegen snoep maar in deze hoeveelheden?

Het verdwijnt bij ons in de maag van papa... oftewel zoonlief heeft er niets aan gehad (ja, misschien één snoepje)

@Boefjesmama.. nee, daar zou ik geen moeite mee hebben. Je hebt er over nagedacht, moeite voor gedaan en het valt met het 'zoet en vooral chemische gehalte wel mee'. Leuk bedacht!
    Zoet beleg tel ik niet als snoepje.. dat vind ik 'raar'... maar zoet op brood is hier gewoon afwisselend met hartig.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    @Cygnet; ik bedoelde meer dat hij dan die dag niet ook nog eens smarties krijgt. Maar dan krijgt hij iets als biscuit of sultana. Vind 2x op een dag iets van chocola nu nog niet helemaal de bedoeling. Beetje moeilijk uitleggen zo geloof ik :).
    En bedankt voor het compliment! Overigens krijgen de kindjes daar ook een mini zandspeelset bij.

@Saskia: Daar zou ik ook wel even mijn wenkbrauwen bij optrekken. Dat zou hier meteen door ons worden opgegeten ;). Zo was er bij Aaron laatst een traktatiezakje waar 2 zuurtjes in zaten. Vond ik persoonlijk erg raar bij een groep met kleine kindjes.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mijn zoon snoept als we thuis zijn maar weinig, hij krijgt af en toe een bakje nibbit of wokkels
    maar meestal soepstengel rijstwijfel of een koekje.

maar van mij mag hij heel veel qua snoep als we op visite zijn,
    hij mag chocolade snoep ijs cake chips,

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Echt belachelijk. Dat zou hier ook nog heel lang in de kast blijven liggen en waarschijnlijk bij Svens oudere neefjes in de mond verdwijnen.

Heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt op het kdv van Sven. Wel eens snoep, maar niet in zo'n hoeveelheid.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja ook herkenbaar voor mij ik kan moeilijk de oudste sommige dingen verbieden omdat hij een klein zusje heeft dat is gewoon niet eerlijk en haast niet te doen.

Als hij chips krijgt krijgt zij het ook.

;)

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vind het een super leuk idee ook jaren geleden ook zo iets gedaan maar dan een eierkoek versiert met chocolade gezicht niet helemaal maar de mond oogjes van chocolade daarbij een mandarijn er bij en het was super leuk.;)

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het nogal makkelijk om te zeggen: de grote glimlach van mijn zoontje, want laatst had ik een kindje op de groep die fruitspiesjes trakteerde en die had ook een grote glimlach op dr gezicht.
    Ik weet uiteraard niet precies wat ik mij bij je snoeptaart moet voorstellen, maar als het puur en alleen snoep zou zijn, dan zouden wij het niet aan de kindjes meegeven. Je kunt toch ook wel iets anders bedenken???
    Die snoepzak uit de link van saskia hebben wij ook op onze groep als traktatie gezien en toen hebben we ook tegen de ouders gezegd dat wij dit niet meegeven aan de kinderen. Cakejes o.i.d. mag best, maar dit is veeeeel te gek.

edit: ik lees nu 4 snoepjes aan een stokje. Nou ik snap echt niet dat er niet iets leukers/gezonders was wat je had kunnen bedenken, sorry echt niet. Je had i.p.v. snoep toch ook iets anders aan het stokje kunnen doen??

10. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Dit doet me echt zeer.

Ik heb nooit geen slechte bedoelingen gehad en wilde gewoon iets leuks trakteren.

Ik zit al jaren op dit forum, heb nog nooit iemand aangevallen of een discussie met iemand gehad, en nu dit.....

11. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik heb de taart trouwens niet zelf gemaakt. Er is een nieuwe snoepwinkel bij ons in de buurt en daar zag ik de taarten (stokjes). Ik heb toen de leeftijd aangegeven, dat zijn verjaardagsthema jungle was, en dat ze de lollie (die op het voorbeeld zat) moesten vervangen door wat anders. Ik vond het bij afhalen er ontzettend leuk uitzien en zag er verder geen kwaad in. En met de gedachte dat ze het toch in de bakjes doen dus ieder voor zich kan bepalen of ze wel of niet willen geven.

12. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik vind op grote zakken snoep trakteren onzin maar ik vind het nog veel onzinniger dat ouders uren werk besteden aan een traktatie.

Schijnbaar kan een gewone prikker met een stukje kaas, augurk en zilveruitje niet meer maar moet er de halve jungle omheen geknutseld worden.

En ook het 'kleine cadeautjes' concept begrijp ik niet.

Ik vind het allemaal over de top en denk met weemoed terug aan 'vroeguh'...

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zeg het nog een keer meis je hoef je totaal niet te verdedigen en ik vind je idee wel LEUK.

Dat andere er moeite mee hebben is hun probleem. En je mag trots zijn op wat je gedaan hebt.

En wat andere vinden lekker lak aan hebben.;)

14. tulip

tulip Niet meer actief

als je goed leest, dan zie je ook dat dit totaal niks met jou persoonlijk te maken heeft, maar dat ik de traktatie gewoon niet snap. Maar wat als alle kindjes uit de groep zoiets zouden trakteren. Wij hebben 35 kinderen in de groep, dus om de week gemiddeld een traktatie. Nou, ik zou het niet grappig vinden als mijn dochter om de week een snoepstok meekreeg, heb jij daar zelf geen moeite mee.
    Daarbij werkt het bij mijn dochter van 2 niet om te zeggen: ik bepaal zelf wat ik geef of niet. Thuis heb ik zulke dingen niet, dus dan ziet ze het ook niet. Maar ik vind het zielig om een traktatie die ze natuurlijk al lang gezien heeft weg te doen voor haar.

Maar we verschillen duidelijk van mening en ik zal er verder over op houden, want we komen hier niet uit denk ik.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach meis... woorden kunnen hard overkomen zo en dat is vast niet zo bedoeld. Ik heb wel eens snoeptaarten gezien, die zijn geweldig maar in mijn beleving niet zo geschikt voor een kinderdagverblijf. Misschien meer voor een partijtje van een 6 jarige ofzo.
    Als je werkelijk een snoeptaart hebt gemaakt, dan heb je je in ieder geval van een mega creatieve geest laten zien! :D

16. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Dank je wel! Lief van je!

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Queen.. ik snap het helemaal. Alleen vroeger werd er niet uitgedeeld op het kdv omdat die er niet was... er werd uitgedeeld vanaf 4 jaar op de kleuterschool (toch wel weer een beetje anders dan 1 of 3 jaar)

Ik zou graag gewoon een hartige traktatie maken maar als ik de lijstjes zie van alle allergieën en overgevoeligheden (geen varkensvlees, geen noten, geen zuivel, geen kiwi, geen aardbeien, geen etc etc...).. dat kleine kadootje is dan veeeeel makkelijker!

18. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Dan maar een prikker met alleen augurk en een zilveruitje :D

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En er zijn zat 2 jarigen die dat niet lusten he?

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ach het blijft wikken en wegen.

Je kunt nou nooit iedereen te vreden stellen je kunt wel proberen de wensen van andere in je creaties mee te nemen.

Maar gelukkig leven we in een vrij land en dat we er vrij over kunnen praten en door dit soort topics krijg je van zelf leuke ideeen.

En daarom ben ik blij met mijn bijna elf jarige die is nu te vreden met een zakje chippies uit delen.;) En hebben ze allemaal die leeftijd en zijn de dingen weer makkelijker geworden.

Nu krijg ik dochter weer op het kvd en leer ik hier van o ja rekening houden met anderen maar voor al lekker ook met je eigen ideeen.;)

Deel Deze Pagina