Mijn zoon krijgt als tussendoortje fruit, een ontbijtkoekje, een stukje kaas, wat nootjes (daar is hij echt gek op) of rozijnen. Sinds kort mag hij ook wel eens een spekje, maar niet elke dag. Chippies eet hij soms bij oma, thuis krijgt hij dat niet. Dingen als ijs, taart en cake lust hij niet eens, dus dat scheelt al een hoop. Verder ben ik niet echt falikant tegen snoepen of zo...ik doe er niet moeilijk over als hij in een winkel of op het kdv een spekje krijgt bijv. Maar zolang ze er niet zelf om vragen vind ik het niet nodig om het te geven (en als ze er wel om vragen, dan nog met mate natuurlijk). Bovendien is mijn zoon geen beste (avond)eter, dus als hij honger heeft geef ik hem liever iets gezonds.
@bereke dat zijn we allemaal wel eens denk ik. Alleen heb ik een andere "mate" dan bijv jou, debby, Wendy of gewoon de buurvrouw Ik ga altijd uit van het idee dat je nog een heel leven hebt om slechte gewoontes te ontwikkelen Vrees ook dat ik die zelf meer dan genoeg heb.. En dochterlief heeft en krijgt ze vast ook wel. Dat hou je toch
Thuis heb ik eigenlijk nooit wat te snoepen dus dat krijgt ze ook niet. Ja hoogstens een lange vinger ofzo. Maar dat noem ik een koekje. Verder is ze al ehel blij met een koekje, fruitreepje, soepstengel of gewoon rozijntjes. Als er op het kdv eens getrakteerd wordt mag ze dat van mij best. Alleen snap ik niet, maar dat las ik hier al eerder in dit topic, dat mensen er snoepjes in doen die absoluut niet geschikt zijn voor kinderen van haar leeftijd. Laatst kreeg ze een traktatie met gym, allemaal 2-3 jarigen, de enige snoepjes die in dat traktatiezakje zaten die ze van mij mocht waren van die zachte banaantjes. De rest heeft haar vader opgegeten. En op verjaardagen mag ze het van mij ook gewoon. Wanneer ze de leeftijd krijgt dat ze er zelf om gaat vragen zal ik het best in huis halen en krijgt ze elke dag 1 snoepje, zo ging het bij ons thuis vroeger ook en dat vind ik meer dan genoeg. En evt. in het weekend een beetje chips ofzo. Maar zolang ze er zelf niet om vraagt zal ik het ook niet aanbieden en wat ze bij opa/oma - kdv - verjaardagen enzovoorts krijgt mag ze van mij gewoon hebben.
och ik ben er zo makkelijk in. isabella eet goed, mag ook lekker snoepen. er is maar weinig wat ze echt niet mag: -kiezenplaksnoep - hard snoep - nootjes/m&ms met nootjes verders mag ze alles. maar met mate. ik heb normaal alleen rozijntjes in huis. dat noemen we snoep bij oma krijgt ze in de middag vaak een bakje chips (als ze oppast) prima toch? ze eet goed haar groente enzo, dus mag ze dat best van mij. Koekje bij de bakker, worstje bij de slager, allemaal prima. Ik zou als traktaties wel gaan voor de wat meer verantwoorde dingen. Zoiets als kaasje, worstje enzo. vind snoepzakken onzin, wat moeten ze met zo'n zak snoep?? wij zijn echt heel makkelijk met eten, maar ze mag echt niet zo'n snoepzak leegeten hoor! Op verjaardagen staat de chips op tafel en ze lust ook graag een taartje, maar goed, we hebben niet elke dag een verjaardag he? gewoon met mate
Ik heb veel dingen helemaal niet in huis, snoep ofzo. Ze krijgt tussendoor gewoon gezonde dingen (fruit, biscuitje, eierkoek, rijstwafel) en een enkele keer eens iets met chocola. Dat is hooguit 1 keer per week, maar gerust ook weken niet. Op peutergym krijgt ze wel eens een traktatie, maar meestal kiest ze dan zelf voor rozijntjes of van die gedroogde stukjes fruit. Ik vind dat zelf ook leuke traktaties die elk kind leuk vindt! Ze heeft ook wel eens tumtummetjes op of een enkel chipje, maar chips vindt ze niet lekker en veel scherp smakende dingen ook niet (zoute of specifieke snoepjes). Een beetje zoet vindt ze wel interessant en daar vraagt ze ook wel eens om als ze het ziet ofzo. Gelukkig wordt ze ook blij van een banaan of een rijstwafel
tja nou zal ik wel een slechte moeder zijn misschien mijn dochter mag dus elke dag wel een snoepje. tussendoor eet ze ook heel veel fruit. en ze eet haar brood en avond eten prima. ik mag ook graag een stuk chocolade naar binnenwerken en dus mag zij ook gerust een banaantje of e.d
lieve schat het gaat niet om jou en ik word ook niet moe van jou of van mensen die snoep trakteren. Ik denk dat je het een beetje verkeerd leest. Ik verbaas me gewoon over de mening van anderen en ik word moe van mensen die mijn kinderen ongevraagd volstoppen, in winkels, de buurvrouw van mijn moeder. En dat ben jij dus niet... jij geeft er bakjes bij... maar het zette me gewoon aan het denken.
Zoals ik al bij veel anderen las: wij hebben ook nooit echt snoep in huis. Ja, de winegums of dropjes voor papa maar nauwelijks iets dat ik geschikt vind voor mijn zoon. Rozijntjes en dat is het wel zo'n beetje. Sil is gek op lange vingers en nijntje-koekjes en dat is eigenlijk alle 'snoep' die wij voor 'm in huis halen. Op verjaardagen of visite vind ik het (binnen het normale!) allemaal wel best. Kijk, de hele stroopwafel die mijn s-moeder hem wilde geven ging me iets te ver, maar gisteren bij kennissen kreeg hij een spekje in zijn handen geduwd: prima, hoor, lekker van genieten. Verder eet hij prima en zit hij qua groei netjes in zijn curve, dus ik wil er ook niet te spastisch over doen. Overigens merk ik wel heel goed dat Sil snel druk wordt van zoetigheid/snoep, dus alleen al daarom houden we het wel een beetje binnen de perken
Inderdaad dus dat moet iedereen gewoon lekker voor zichzelf bepalen . Daarover discussiëren heeft dan ook weinig zin.
Hier word 1 keer in de week gesnoept en dat is op zaterdag! Vaak is het dan fruittella in de middag en chips in de avond. Verder door de weeks moeten ze maar genoegen nemen met rijstwafel,fruit, ontbijtkoek etc. Ramp voor m'n dochter want ze is een ware snoepaholic! Ik laat mijn kinderen trouwens ook nooit snoep trakteren, probeer altijd een alternatief ervoor te zoeken.
Gelukkig is mijn zoontje gek op rijstewafels.........................maar ook op ijsjes. Zo gauw de zon roept hij 's morgens al "mama, mooi weer, Luca een ijsje". Hij snapt precies hoe het werkt met ijsjes. Ik maak tegenwoordig zelf ijsjes met fruit wat ik in de blender pureer en dat vind hij ook heerlijk. Een ijsje is voor hem een ijsje of het nu zelf gemaakt is of gekocht.
Als ik met haar thuis ben krijgt ze 's ochtends vaak een peuterkoekje met sap (fruit mag ze niet i.v.m. mogelijke allergie). 's middags krijgt ze vaak niets, omdat ze slaapt van half 2 tot half 5. Na het eten krijgt ze dan soms nog wat. Met het hete weer een kinderijsje, maar soms ook een zakje snoep. Als ze bij mijn schoonmoeder is dan krijgt ze vaak veel meer, maar daar zit dat ook wel eens komkommer bij. Al met al weet ze wel bij wie ze het moet proberen.
Idd dat kinderdag verblijf waar ze gewoon chocolade mee naar huis krijgen (of viltstiften op de baby groep) dat begrijp ik echt niet! Verder dan ontbijtkoek, rozijntjes, fruit, tomaatjes en af en toe een eierkoek gaan we hier niet. Ook naar school wordt het fruit een evergreen of liga. Soms wordt er door mijn man ook wel eens gesmokkeld hoor want dat is zelf ook een enorme zoetekauw. Zelfs in winkels begrijp ik het niet hoor, bij de bakker een krentenbol, bij de slager een stukje worst, bij de ah een stukje kaas en bij de etos een snoepje. Ook mijn schoonmoeder deelt regelmatig m&m's uit. Heb zo vaak gezegt dat ik dat niet wil. Ze zijn ook tevreden met gewone crackertjes. Maar mijn eigen opa is het ergst, die laat ze zo 10 verschillende bonbons proeven en dan wordt ie serieus boos op mij als ik zeg dat ik dat niet wil. Tegenwoordig ga ik alleen langs tijdens lunchtijd. Neem ik broodjes mee voor de jongens en een haring voor mijn opa. Kan ie even niets anders in die mondjes proppen en vergeet hij 'lekkers' op tafel te zetten.
Nee ik heb nog nooit snoep gegeven op de psz of g.o Hier op school mag het zo wie zo al niet dus heb ik altijd rozijntjes gedaan. Wel natuurlijk iets leuks ermee gedaan. Zo had ik voor de middelste bootjes en treintjes van thomas de trein en voor de jongste nijntje. Persoonlijk vind ik snoep niet nodig om uit te delen als traktatie.
Onze dochter krijgt geen snoep. In haar "snoeptrommel" zitten rozijntjes, nijntjekoek of koekjes van Goodies en ontbijtkoekjes. Verder krijgt ze ook gewoon een soepstengel of een cräcker tussendoor. Soms een halve eierkoek of een tucje. Af en toe een waterijsje. En verder.. elke dag lekker vers fruit en komkommer of tomaatjes, vindt ze heerlijk! In het weekend krijgt ze soms "chippies" van Goodies. Op verjaardagen mag ze een paar hapjes taart meesnoepen, stukje kaas/worst, gerookte zalm of hollandse garnaaltjes vindt ze lekker en is ook geen probleem, maar andere vette snacks of zoetigheid krijgt ze niet. We eten misschien 1 keer per maand frietjes bij de maaltijd en dan mag zij ook. Poffertjes of een pannenkoekje heeft ze ook weleens gegeten. Ik vind zelf dus dat ze best veel mag, maar er zijn altijd mensen die ons heel streng vinden met eten/snoepen, jammer dan.. ik vind het goed zo. Onze dochter zit trouwens op de -1 lijn van het CB, dus prima op gewicht, maar snoep krijgt ze voorlopig echt nog niet.
Patrick krijgt eigenlijk elke dag wel een snoepje o.i.d. Hij vraagt er nooit naar (tenzij er chocola in huis is), maar hij krijgt meestal wel iets lekkers bij het drinken 's avonds. Hij is absoluut niet te dik en ik zie er geen kwaad in. Bij de opa's en oma's krijgt hij altijd wel een zakje chips o.i.d. Op het kdv worden snoeptraktaties niet gewaardeerd, dus doen de meeste een Danoontje toetje bij het brood eten en een klein kado'tje.
Hier wordt ook van alles gegeten!! Ik probeer het wel met mate te doen!! Zo haal ik vaak wel wat verantwoorde snoepjes in huis. Rozijntjes, manna's, biscuitjes. En dan heb ik van die waterijsjes waar welgeteld 14kcal in zitten ofzo!! Ik probeer haar wel te behoeden voor overgewicht!! Ikzelf ben ook wat te zwaar en dat wil ik mijn kind niet aandoen!! Nu was ik zelf als kind altijd heel slank en pas toen ik ging samenwonen is er wat aan gekomen, maar dat kan ik mijn moeder in ieder geval niet verwijten!! Dat heb ik toch echt zelf gedaan. Verder ben ik niet heel moeilijk!! Er zijn dagen dat ze alleen maar gezond eet (ontbijt, lucnh, diner en tussendoor fruit) maar er zijn ook dagen dat ze chips eet ed!! Ach, ze is niks te zwaar, dus blijkbaar is de balans zo goed!! Maar kan me wel ergeren als ze bij mijn schoonouders is en mijn schoonvader haar met alles en nog wat vol probeert te proppen!! Gelukkig is mijn schoonmoeder er nog die daar een beetje een rem op gooit!!