Wat vinden jullie van vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Mitsy1983, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    mijn zoontje zegt pang pang als die dat hoort haha hij vind het geweldig , ik vind dat je dat op plek hoort te doen waar geen babys en kinderen zijn maar ergens gewoon in park ofzo waar niemand is

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat doen ze hier ook, maar ze zijn zo ontzettend hard!! Vorige week schrok ik er zelfs van wakker, en ik slaap met oordopjes in ;)
    Maar fijn dat jouw zoontje er niet bang voor is!

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het geweldig!
    Maak mn dochter altijd wakker, die vind het ook super!

Wel vind ik dat het pas om 12 uur afgestoken hoort te worden. Dan kan iedereen zichzelf en zn huisdieren binnen houden.

Ik vind nier dat het verboden moet worden en dan op 1 centraal punt. Zie me al gaan met een klein meisje ergens ver heen waar je tussen de dronken mensen mag gaan kijken... En nee van een afstand kijken is niet leuk... Das sfeerloos.

Dus zeker VOOR vuurwerk! Maar wel pas om middernacht.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

O van die mega knallen, lawine pijlen en weet ik het nog meer wat een takken herrie maakt vind ik ook leuk hoor! Ben dr mee opgegroeid! Hoe harder hoe beter haha! Hou van al het vuurwerk, mooi en hard!

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik vind het vreselijk zonde van mijn geld. ;) Helaas vind mijn vriend het machtig mooi hahahahahha.

Sier vind ik wel mooi om naar te kijken maar dat knal. Pfffff Sommige van die oh-zo-stoere-ik-durf-alles-mennekes zijn hier al bezig met de prullenbakken kapot knallen en das zo lachen.
    Nu is onze buurman politieagent en die is er meteen naar toe gegaan en heeft zijn collega's gebeld. Toen lachte ze niet meer. hahahha
    Oh hij had wel ff een filmpje van ze gemaakt. Wij hebben hier een grote park/speel gebied en op het moment erg veel last van de hangjeugd.
    Ook is het altijd prijs hier met oudjaar met dat knalvuurwerk.

6. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    ja dat ken natuurlijk , er zijn grenzen hoor begrijp mij niet verkeerd, ik hou van die bommen maar ik hou der wel rekening mee als mensen slapen of babys en kinderen , logisch ook dat snachts dat niet vind kennen . mijn vriend vind helemaal geweldig die houd van keiharde echt keiharde klappen maar dat is ook een man , ja mijn zoontje is niet bang voor die harde klappen , dat is wel fijn ja

7. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0

hahha mooi gezegd hoe harder hoe beter . ik ben inmiddels ook aan gewend woon in westwijk , dat is behoorlijk probleem wijk

8. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik vind siervuurwerk prachtig en we hebben elk jaar wat. Ik vind 1 dag in het jaar helemaal prima om af te steken. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaatjes de nieuwe tijd vanaf 18.00 afsteken. Van mij mag het de hele dag ik heb er geen problemen mee, na na 2.00 uur moet het meeste gewoon afgelopen zijn.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Gelukkig wonen wij een klein Zeeuws dorpje.. Bijna geen vuurwerk. Rond 00.30 is het hier gewoon weer stil.. Heerlijk! Zeker voor de hond.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik vind vuurwerk mooi om te zien, we steken elk jaar iets kleins af.. dat heb ik van thuis uit meegekregen, om de boze geesten weg te jagen :)

Van mij mogen alle rotjes en duizendklappers enzo direct de prullenbak in, geeft troep, maakt herrie en diegene die het hier afsteken zijn van die rot jochies die het leuk vinden om het achter iemand te gooien.

Ik zou een grote vuurwerkshow wel mooi vinden, maar idd, dan zien wij het niet ivm de kleine kids.

wat ik nooit helemaal begrepen heb waarom je het al smorgens op oudjaar af mocht steken... pijlen zijn reteduur en je ziet er in daglicht een stuk minder van...

van mij mag het gewoon weer naar het oude.. die paar uurtjes savonds...

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind siervuurwerk mooi, maar eigenlijk vooral als het georganiseerd is in een groot evenement, (heb ooit een show gezien op paleis het Loo: wow!). Ik zou er dus erg voor zijn dat vuurwerk helemaal verboden wordt en de gemeente centraal in elke wijk bijvoorbeeld een professioneel vuurwerk regelt.
    Knalvuurwerk snap ik de lol echt niet van, en dat illegale spul daar schrikken de meiden zich hier helemaal lam van. Er wordt hier in de wijk ook gewoon gegooid naar mensen, met dat vuurwerk, dus mijn tolerantiegrens is de afgelopen jaren wel gezakt naar beneden de 0. Oppakken en heel hard straffen, wat mij betreft. Tien jaar vrijwilligerswerk doen op de spoedeisende hulp met oud&nieuw: zoiets, (naast een fikse geldboete trouwens: terugbetalen aan de maatschappij wat je allemaal aan ellende veroorzaakt met die rommel :().

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.459
    10.383
    113
    als het aan mij ligt mogen ze het niet meer particulier afsteken. Ben behoorlijk bang voor vuurwerk, het idee alleen al krijg ik hartkloppingen.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als vuurwerk centraal geregeld wordt, gaat dat gewoon van de gemeentebelastingen betaald worden, neem ik aan. Per hoofd verrekend kost het dan haast niks meer.
    Het zou een hoop gewonden schelen.

Kinderen die onder begeleiding van hun ouders overdag vuurwerk afsteken: prima. Maar pubers die zonder toezicht vuurwerk afsteken: ik zie er meer die er NIET mee om kunnen gaan, dan wel. Het is veel te gevaarlijk en die jochies hebben zelf niet door wat ze aanrichten, want zijn dan al lang weggerend. De meeste slachtoffers van vuurwerk, zijn slachtoffer van ANDERMANS vuurwerk. Vaak van die jongetjes die jij hun jeugd gunt... :(

Enneh: 18 uur is prima toch? Dan is het donker en geen kind dat dan al op bed ligt. Ik snap het probleem niet. Fijn juist, (al heb ik niet de verwachting dat iedereen zich eraan gaat houden, maar het zal allicht rustiger zijn dan anders).

14. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik vind vuurwerk prima, zolang het op de afgesproken tijden wordt afgestoken. Naar auto's gooien en fietsers gebeurde in mijn vorige woonwijk ook wel. Nu woon ik iets rustiger en is het rond 02.00 helemaal stil. Ik weet niet of dl er van houdt, die slaapt al 2 jaar door :D

15. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Siervuurwerk vind ik prima. Die harde knallers/bommen vind ik 3x niks. Ze zijn hier al druk bezig met het afsteken van die irritante knallers (jongeren).. Geef mij maar die mooie siervuurwerk gewoon met Oudjaar en niet eerder.

16. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Wij vinden het zonde van ons geld en doen daarom zelf niet mee aan vuurwerk. Kijken erna is wel leuk.
    Alleen wordt hier in de buurt steeds minder afgestoken en na een kwartiertje heb je het meeste wel gezien.

Deel Deze Pagina