Tuurlijk ben he 24 uur mama. Wat ik hartstikke geweldig vind Mag je dan alsnog niet 1 dag voor je eigen hebben wahaha Onzin alemaal aleen maar reacties uitlokken he. Doe me plezier en reageer niet meer of ik zet veel mensen in negeer
ik vind het schitterend en om het voor iedereen goed toegankelijk te houden (te kunnen zien) vind ik het fijn als het door particulieren af gestoken mag worden. Wél kan ik er met mijn hoofd niet bij, dat mensen roepen 'geen geld, geen geld, crisis!' (voor anderen) - en dan wel zó 50 tot 500 euro aan vuurwerk uitgeven
Ontopic Hier gooien soms kinderen ook vuurwerk zomaar. Dat zijn echte malloten. Daarom durf ik soms niet met me kind weg rond deze maand omdat ze het als een grap zien en dat is het niet!!!. Verbieden nee vuurwerk hoort erbij dan ken je net zo goed kerst enzo verbieden. Vind aleen zo zonde als kinderen gaan verpesten en gooien. Hier gooide ze keer naar bejaarde vrouw! Komop. Dan denk ik hou het leuk voor anderen
Ook mee eens hoor, maar ik vraag me dan wel af hoe het zit met het kostenplaatje. De overlast, rotzooi, ongevallen e.d. nu kosten natuurlijk ook genoeg, maar ik vraag me af of een vuurwerkiets door de gemeente uiteindelijk kostenbesparend is (natuurlijk nog afgezien van het voordeel van minder gewonden). Je hebt dan de handhaving, misschien meer ongelukken (door illegaal vuurwerk), nog steeds de rotzooi (maar dan centraal op 1 plaats) en natuurlijk het vuurwerk zelf. Al ben ik voor. Enge dingen
inderdaad zeg! je hebt helemaal gelijk. Hie kom ik in godsnaam bij 22:00 uur dan... vaag haha Tis inderdaad 18 uur!
Heel benieuwd hoe dat gaat werken overigens, die grens van 10 uur naar 18 uur verleggen. Ik zie het hier niet zo snel gebeuren (al hield het merendeel zich vorig jaar keurig aan 10 uur), maar wie weet dat het op andere plekken wel werkt.
Ik lees gewoon in al haar reacties dat ze bij haar vriend was hoor? En mommy, dat mag ook hoor, het gaat er alleen om hoe je het hier neerzet. Als je gewoon neerzet: "Vorig jaar had ik iets teveel gedronken, doe ik echt niet meer, voelde me zo beroerd de volgende dag". Komt dat al heel anders over dan: "HAHA ik had echt teveel gezopen vorig jaar, mn vriend moest me tillen, ik was echt zo dronken, volgende dag enorme kater pfff". Snap je?
Ik kom voor mezelf op vanaf nu. Ik laat me niet meer neerhalen Ik heb vorig jaar tijd voor me eigen en vriend gehad en ook daarna tijd voor me eigen. En deze jaR tijd voor mij en me kind Nieuwe jaar mag wel komen. Zo super jaar was 2014 niet
Ja klopt. Snap het wel Volgende keer zet ik wel anders neer Komt inderdaad nu ik teruglees anders over dan ik bedoel
Nou, je kan er donderop tegen zeggen dat het praktisch nergens weerkt, omdat veel mensen het niet weten. Het is niet in het nieuws geweest als in reclame op tv of. Als SIRE een reclame op tv brengt met: "Dus vanaf 2014, vuurwerk vanaf 18:00 uur ipv 10 uur" Weten veel meer mensen dit dan nu. Wie gaat er nou op internet of in het wetboek online de tijden opzoeken? Jaren lang is het al 10:00 uur, dus mensen gaan niet meer opzoeken hoelaat wat mag.
Ik zeg ook niet dat je dat niet moet doen, ik zeg alleen dat we het hier beter bij kunnen laten. Zo van; jij zegt hier dit en op een ander forum zei je vorig jaar met de jaarwisseling iets anders. Prima Let's agree to disagree. Ik hoop voor jou dat 2015 een beter jaar voor je wordt en je alles mag brengen wat je hoopt.
Ja precies, ik kwam er per toeval achter, toen ik op Google opzocht of we een gemeente iets hebben dit jaar, of nog steeds particulier. Daarbij denk ik ook dat het wel heel makkelijk is om te zeggen "Ja, maar agent, ik wist niet dat het van 10 uur naar 18 uur gegaan is?!" Puur door gebrek aan een goede campagne. Maar wie weet, worden we de laatste weken helemaal rot gespammed op tv met een reclame.
Ow zo Soms zeg ik dingen verward en sorry daarvoor. Bedoel het niet Express . Dankje lief van je zal ook wel goed komen Hoop voor jou ook mooie jaar
Ik vraag me trouwens wel af wat voor vriend jij hebt mommy12, één dag per jaar een dag 'voor je eigen' (ABN zou wel makkelijker lezen, maargoed...). Dat is echt niet normaal.
Precies. En nu houden mensen zich ook al niet aan de 10.00 uur. Ik heb nog nooit iemand zien controleren op deze tijdstippen. Ze zouden er lijfstraffen tegenover moeten zetten. Krijg je een bezem in je handen gedrukt en mag je vegen. Hoe meer vuurwerk of hoe vaker de overtreding, hoe beter de straf. Van vegen bij een bejaardensoos tot vegen bij een studentenhuis. Lekker kots ruimen. Daar kan geen geldbedrag tegenop Ik baal altijd zo van de rommel. Wij vieren het voor het eerste jaar in ons eigen huis en bij thuiskomst zie je de straat gewoon niet meer. Allemaal rotzooi en niemand die het opruimt. Het ligt er weken daarna nog.
Wij controleren wel, al vanaf 05:00 uur in de nacht. Omdat het hier gewoon extreem is met Carbid schieten (niet verboden...) en knetterhard illegaal vuurwerk. Wij controleren in burger met onopvallende voertuigen,
Springmuis val je nu echt over 1 woordje (iedereen). Je snapt toch wel wat ik bedoel. hoeveel meiden hier drinken wel meerdere keren een wijntje? 1x per jaar is toch geen ramp.
Dat is wel goed!! Hoop dat ze dat bij ons ook gaan doen. Heb wel al controles aan de belgische grens gezien!