Hoi dames, Ik heb een vraagje. Mijn man en ik hebben 2 mooie namen uitgezocht voor onze docht maar nu twijfelen we om de volgende redenen: Als eerste hadden we de naam Sarah maar mijn man heeft een ex die zo heet (ook al is dit wel erg lang geleden) Zijn broer&vriendin gaan nog steeds goed om met zijn ex het is namelijk haar beste vriendin dus op die manier komt het toch wel weer dichtbij. Wat zouden jullie doen als je het wel een hele mooie naam vind, gewoon doen of de andere naam kiezen Sophie? Hoop dat het een beetje duidelijk is Alvast bedankt!
Tsja ik ken het hoor... Wij zijn al tijden namen aan het bedenken en werken beide al jaren in de jeugdzorg. Bij bijna alle namen hebben wij wel een herinnering. Wij zijn er dan ook mee opgehouden ons daar druk om te maken! Ik kies nu gewoon wat ik leuk vind! Ik zou dus gewoon voor Sarah gaan.
Ligt er aan wat voor gevoel je er bij hebt. Als het voor jullie beide geen rare bijsmaak heeft, waarom niet?!
De naam wat bij mij in mijn hoofd zit is de naam van de nieuwe vrouw van mijn ex. Ach als jullie de naam mooi vinden
Ik zou het ook niet doen. Daarbij komt ook wel een beetje dat als je een naam erg leuk vind dat er vaak er persoon achter zit die je erg leuk vind, dus ja die ex... En ik hou sowieso niet van namen geven die al in mijn omgeving voorkomen. Gun niemand de eer van: ze hebben ons na gedaan whiahiaha
Nouuu ik zou t niet doen dat is teveel eer voor iets dat maar een ex is en toch nog "dichtbij" komt. Vind Sophie trouwens erg leuk!
Ik vind Sarah ook een hele mooie naam. En als het nu echt een ex zou zijn uit een grijs verleden waar je nooit meer contact mee hebt, zou ik het gerust doen. Maar in dit geval... Moeilijk. Als jullie er geen probleem mee hebben, moet je het gewoon doen. Maar het feit dat je hier vraagt wat wij er van vinden, suggereert dat jij er zelf toch een beetje twijfels bij hebt. Ik zou er echt nog heel goed over nadenken en ook zeker blijven nadenken over andere namen. Zorg ook dat je die namen vaak noemt, zodat je eraan went en ze net zo vertrouwd worden. (ik heb in ieder geval vaak dat ik een naam niet gelijk heel mooi vind, maar hem eerst een tijdje moet horen en eraan moet wennen.) Misschien vinden jullie een mooiere naam en lost het 'probleem' zich vanzelf op. Als jullie tegen het eind van de zwangerschap nog steeds echt verknocht zijn aan die naam, weet je in ieder geval zeker dat dit DE naam voor jullie is.