Mijn zoontje van 3 maanden krijgt nu nog 6 maal overdag en 1 maal snachts 120 ml water met 4 schepjes voeding. Hij heeft dan echter nog honger. Nu wil ik over gaan op 5 maal 150 water en 5 scheppen. Wie geeft ook zoveel voeding en welke tijden houd je hierbij aan? Ik ben ook heel benieuwd of hij er ook moeite mee heeft dat hij nu over gaat naar 5 voedingen of gaat dit als vanzelf en zal hij er geen moeite mee hebben? Wat een verhaal....
Geef gewoon een fles en laat hem aangeven wanneer hij de volgende wil. Dan merk je vanzelf of hij al toe is aan minder flessen.
Maar naar mijn idee krijgt hij dan teveel voeding voor zijn gewicht...daarom wil ik proberen over te gaan naar 5 voedingen.
De 'standaard' tijden voor 5 voedingen zijn 7-11-15-19-23. Zo si het tenminste tegen mij verteld op het CB toen ik over wilde gaan op 5 flessen. Misschien heb je hier wat aan!
Bied hem dan een fles aan en laat hem drinken tot hij stopt, zonder het laatste restje er nog in te willen doen. Noteer per fles wat hij drinkt. Per 24 uur moet je rond de 150cc per kilo lichaamsgewicht zitten.
je verhoogd "gewoon" een paar dagen de fles, houd bij wanneer hij wat laat staan (of helemaal niet) laat hij niets tot weinig staan (uit zichzelf) dan zal hij ook 'snachts waarschijnlijk binnen korte tijd niet meer komen,... je kan ook eens proberen om zeg maar om half 9 zijn laatste (5e) fles te geven, en te kijken hoe laat hij weer komt voor de 6e, vaak zie je dat het een gewoonte is om de kleine om zeg 23 uur wakker te maken, terwijl het verschil van het wel of niet wakker maken er eigenlijk niet is, en de kleine evengoed op het "normale" tijdstip komt, ongeacht of je het de laatste avondfles (23 uur) hebt gegeven of niet... gr.smoekie
Als je het niet probeert weet je het niet . Ik zou idd overstappen op 5 voedingen, hebben wij ook gedaan bij 3 maanden en pas sinds een week drinkt ze elke fles leeg. Wij geven de eerste voeding meestal om 7 uur (maar ligt maar net hoe het uitkomt, soms ook om 8 uur 's morgens), dus dan wordt het schema; 7-11-15-19-23 uur. Soms geven we de laatste fles een uurtje eerder dus om 22.00 uur en dan slaapt ze ook goed door. Ik zou het absoluut proberen! Succes!
Nova slaapt ook sinds anderhalve week door, dus nu zijn m'n tijden ook 7-11-15-19-23 uur. Ik moet haar nu wel af en toe wakker maken voor een fles omdat ik anders gewoon niet op 5 flessen uit kom en voor 4 is ze nog te klein. Toen ze nog niet doorsliep gaf ik ook 5 flessen, maar maakte ik haar gewoon nooit wakker. Toen had ze haar eigen schema. Vaak rond 8-9 uur, 12-13 uur, 17-18 uur, 22 uur en dan eentje rond 3 uur 's nachts. Ik heb het haar zelf laten bepalen en dat ging erg goed, ook al zeiden ze op het cb dat ik de laatste om 23 uur moest geven en dat 9 uur 's ochtend echt te laat was om te beginnen. Gewoon op je gevoel afgaan en naar je kindje kijken. Voor je het weet slaapt je kindje zomaar een nachtje door.