Ja daar ben ik weer eens met het verzinnen van namen Ik ben benieuwd welke namensites jullie gebruiken of hoe jullie zoeken voor een naam?? Barst los
naamwijzer.nl inderdaad, en dan vooral het 'past bij gezin'-gedeelte en Zwanger? En nu.... | babynamen.nl (maar dat was voor ons belangrijk omdat we geen veel voorkomende naam wilden kiezen).
Wij hebben geen gebruik gemaakt van namensites. De eerste twee zijn vernoemd naar de (schoon)ouders en de derde is van onze favoriete actrice. We hebben wel gekeken hoe vaak de namen gegeven waren.
Geen idee of het een goede site is maar ik kwam deze tegen. Voornamen - voornamen.besteoverzicht.nl Ik ga zelf ook even kijken daar.
Bij www. babynamen.startkabel.nl staan ook wel leuke sites. Verder heb ik ongeveer 8 namen boeken van de bieb gelezen. Blijft voor mij een moeilijke keuze. Groetjes Gupsie
dit heb ik even geprobeerd maar vond ik juist helemaal niet goed! juist bij rijmende voor&achternamen of rijmende naam baby/ouder gaf hij aan dat het heel goed zou passen terwijl ik dat juist stom vind. denk aan baby pepijn bij papa stijn, baby eline bij mama feline, of baby sander lander. maarja, misschien dat veel mensen dit juist wel grappig vinden...?
Ik vind het voornamelijk fijn om te lezen hoevaak de naam gebruikt is in een jaar. Maar goed eigenlijk hebben wij al onze namen zelf bedacht en niet via een site of boekje, maar raadpleegde daarna wel een site voor de populariteit en betekenis (al vind ik die niet echt heel erg belangrijk).