Loïse Uitgesproken net zoals Louise, maar dan met een o ipv oe klank. Ben nog (lang) niet zwanger hoor, maar deze naam kwam in ons op en we vonden hem allebei heel mooi, klinkt ook met onze achternaam en bij Julia, vonden wij. Wat vinden jullie? Of te apart?
Vind het inderdaad bij Julia mooi passen! Zoals eerder genoemd hierboven vind ik de optie Loïs ook erg leuk!
niet mijn smaak maar wel leuk!... Ff een beetje off topic vraag... Loïs hoe spreken jullie dit uit Loo-is of loo-ies
Ik zeg 'Lowis'/'Lowus' (iets daartussen in), maar ook 'Lowiese' (ook bij de spelling 'Louise' trouwens, al gaat de 'o' daar iets meer richting 'oe', maar het is in mijn uitspraak ook weer geen echte 'oe', als je het nog begrijpt ).
Ik zou bij Loïs ook Lowis zeggen, dus met een korte -i klank. Onze achternaam is (helaas) maar 1 lettergreep en met de -i klank, dus dat klinkt niet zo leuk. Vandaar dat de -ie klank van Loïse beter past, ook bij Julia. Bedankt!
heel mooie naam! Ik spreek Louise ook uit als Lo-iese, en zou persoonlijk voor deze schrijfwijze gaan (Louise dus) om schrijffouten van anderen te voorkomen. Ik vind hem ook erg leuk bij Julia staan .
Haha, ja hoor, die komt nog We zijn nog niet bezig, dus duurt nog even, maar ik ben echt gek op namen, dus vandaar dat ik alweer aan het zoeken ben