Wat vinden jullie van...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Colindah, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colindah

Colindah Lid

29 mrt 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is de strijd om een naam ook losgebarsten :D met name een meisjesnaam vinden we erg lastig. We houden van gewone hollandse namen. Er is één naam die we beide leuk vinden, maar een klein meisje uit de buurt heet ook al zo. En haar achternaam lijkt op onze achternaam.
    Vraag 1: zouden jullie je hierdoor laten weerhouden?

Nu heb ik nog tweede meisjesnaam die ik al jaren mooi vind en hij heeft een bijzondere betekenis voor me. Het is een zeldzame naam en je moet er waarschijnlijk even aan wennen. Alleen... mijn man vindt hem 'niet echt'.
    Vraag 2 aan jullie is: zouden jullie deze naam een kans geven (lees: je went er wel aan en dan is hij best mooi) of is de naam echt niets als je hem voor het eerst hoort? Ik wil niet dat het associaties oproept van boerennamen als ada of bertha (met alle respect voor de dames die zo heten :p) Ik durf het wel aan om een bijzondere naam te kiezen, maar hij moet toch ook mooi zijn. Snappen jullie het nog?! ;)

PS. Ik haal de naam later weer weg, omdat ik zeer geheimzinnig te werk moet gaat i.v.m. nieuwsgierige volgers. Daarom: aub niet de naam noemen in je antwoord!!!

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik vind hem wel mooi hoor. Lekker anders!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind E. een mooie naam! Als je hem vaker zegt klinkt het steeds beter..

En vraag 1: als er een kans is dat het kindje bij elkaar in de klas zou komen, dan zou ik er in ieder geval nog eens over nadenken. Ik had vroeger ook 2 klasgenootjes met bijna dezelfde naam. De voornaam en achternaam waren net verschillend, maar werden beide hetzelfde uitgesproken (ij en ei in de achternamen). Dat was best vervelend soms. Dan werd de ene grote N, en de andere kleine N. Ook niet echt fijn voor die kleine, die echt klein was en daar gefrustreerd over was..

4. Colindah

Colindah Lid

29 mrt 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor jullie snelle reactie!
    Zit stiekem op m'n werk te gluren op dit topic, vind het toch wel heerlijk om m'n twijfels nu met iemand te delen.

Over m'n eerste vraag: dat meisje is nu 2 jaar, dus er zit wel wat tussen. Maar de achternamen lijken best heel erg... dat maakt het voor mij wat minder. De voornaam komt verder niet in onze vriendenkring of familie voor. Die ouders zijn wel van onze leeftijd, dus we zien ze nog weleens op verjaardagen van buurtgenoten ofzo.
    Mochten we er verder écht niet uitkomen, dan moeten we ons daar overheen zetten en die 1e naam gewoon nemen.

Maar ergens hoop natuurlijk op naam 2 :p Zeker weten dat niemand die heeft! Husband wil zeker proberen te wennen aan naam 2. We zijn dit weekend ook pas voor het eerst gaan strepen in de waslijst aan namen. Dus er is best kans dat hij hem steeds leuker gaat vinden, naar mate hij hem meer hoort.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het een heel leuke naam!

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Als je er een W voor zet, krijg je ...

Ik kijk altijd een beetje met wat er op rijmt,
    of de kleine er makkelijk mee gepest zou worden

Verder vind ik het zelf geen leuke naam

En dat meisje in de buurt, gaan jullie veel om met de ouders daarvan? Zoniet, zou ik dan gewoon voor die naam gaan. Ze schelen straks meer dan 2 jaar, dus komen hoogst waarschijnlijk nooit bij elkaar in de klas, hooguit op dezelfde school?

7. Colindah

Colindah Lid

29 mrt 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 Colindah, 29 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2011
    @ blackeyedgirl: bedankt voor je reactie! Is het je smaak niet of vind je hem ouderwets klinken o.i.d.? Vind het wel belangrijk om dat te weten, om mijn man beter te kunnen begrijpen.

Wb de 1e naam: ze komen op dezelfde school, we wonen in een heel klein dorp. We gaan zelf niet echt met die ouders om, maar zullen elkaar wel veel zien in de "wandelgangen".

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

Hm, het doet me denken aan een hobbit. Maar jij vindt het een leuke naam, daar gaat het om!

9. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik vind je '2e' naam een leuke naam :). Ken ook iemand die zo heet, een aardig meisje :)

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Vraag 1: als je verder niet echt contact hebt met die ouders en dat meisje komt sowieso niet bij jullie meisje in de klas, zou ik me daar niet door tegen laten houden. Maar ik zou eerst nog wel even verder gaan zoeken of er toch niet iets anders is. Anders gewoon doen dus!

Vraag 2: ik ken 1 iemand met die naam, de moeder van een vriendin van mij, volgens mij is ze iets van 50 jaar, dus ik "zie" automatisch een wat oudere vrouw voor me. Maar op zich vind ik 't geen lelijke naam, ik denk dat er ook wel aan zou kunnen wennen.

11. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Vraag 1; ik vind het zelf niet zo'n probleem. Mijn man heeft een neef met dezelfde naam, dus allebei dezelfde voor- en achternaam (en we wonen ook in een dorp). Dit heeft, voor zover ik weet, nooit voor verwarring of voor onhandige situaties gezorgd.

Vraag 2; ik vind het wel een leuke naam, maar het heeft voor mij wel een heel hollandse (noem het boerse) tint. Hij past voor mij in het rijtje van Ada, Thea enz. Maar ik vind dat persoonlijk erg leuk juist! Ik hou daar juist wel van!

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het niet echt als een naam klinken eigenlijk

13. Colindah

Colindah Lid

29 mrt 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag 1 ben ik nu wel aardig uit. Als we het niet eens worden, gaan we denk voor die naam.

Naam 2 is misschien een kwestie van wennen, maar hij betekent gewoon ook veel voor me. Dat weegt ook mee...

Ben ik toch nog benieuwd naar:
    - Is naam 2 een naam waar je aan moet wennen?
    - Roept hij boerse-associaties op?
    - Of is hij juist apart/zeldzaam-hip?! ;)

14. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Ik vind E wel leuk! Weer eens wat anders!
    Wat vind je van Jael ???? Haha...

15. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Vind de naam eigenlijk alleen mooi als tweede naam.

16. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik vind de 2e naam erg leuk. Ga 'm proberen te onthouden, je weet maar nooit.... :D

Deel Deze Pagina