welke jongens naam het leukst?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Pooh28, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Mijn man en ik houden van stoere (oud) Scandinavische namen die niet al te vaak voorkomen.
    We hebben een voorlopig lijstje en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Fenris/Fenrir
    Andor
    Aren
    Arve
    Ragnar
    Thorin
    Tyr

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik vind Aren wel leuk.

Verder vind ik zelf Pelle erg leuk en Ingmar

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Leuke namen! Arve doet me echter denken aan larven, en Ragnar aan Ryanair... voor de rest heel leuk :).

4. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Thor (in) vind ik de mooiste1

5. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland

Haha nog helemaal niet bij stil gestaan maar je hebt gelijk, met de naam Arve kan je idd aan larven denken en dat is natuurlijk niet de bedoeling:D

Op dit moment staan Aren, Tyr, Thorin en Ragnar bovenaan het lijstje.

6. Fayy

Fayy Niet meer actief

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Aren vind ik het mooist!

8. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Ik vind Tyr het mooiste!

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe spreek je Tyr dan uit? Want in het Deens en de andere Scandinavische talen spreek je de y als u uit. Dus dan zou je het moeten uitspreken als Tuur en niet als Tier.

10. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ga voor Ragnar of Aren.

Rúnar vind ik persoonlijk ook een leuke, stoere IJslandse naam. Klinkt net iets zachter dan Ragnar.

11. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Tyr Sreek je idd uit als Tur alleen is de uitspraak van die klank een beetje anders dan in nl.
    Trouwens de Y wordt niet altijd als u uitgesproken.
    Mijn dochter heet Ylva en hier wordt de Y als een ie (absoluut niet als een harde I wat veel mensen jammer genoeg denken)
    Ook in scandinavie kan de uitspraak van een naam in de diverse landen zich een beetje onderscheiden.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De klanken kunnen inderdaad verschillend zijn in de verschillende Scandinavische talen. Maar de y is wel degelijk een u. Ik heb Scandinavische talen en culturen gestudeerd. Deens beheers ik vloeiend, Noors en Zweeds kan ik lezen en verstaan. Ik ben vertaler en ik geef Deense les. Dus ik ben wel aardig op de hoogte van deze talen en namen.

Succes met kiezen!

13. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Jeempie.... Wat een vreemde namen allemaal.
    Ik kan er meestal wel snel een uitkiezen, maar hier moet ik lang naar kijken: Andor misschien?

14. raambaby

raambaby Lid

3 mrt 2009
    18
    0
    0
    hier ook een liefhebber van deze namen ik lees ff mee

15. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Thorin leuk. En de suggestie van Rúnar ook.. alleen dan weer de verwarring of die naam nu met onze uu wordt uitgesproken of dat de u een oe klank moet zijn? Weet iemand dit?

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

Leuk hoor. Bijzonder om te studeren.

maar Zweeds/Noors is wel heel anders dan Deens. Klanken zijn wel heel anders. Een heel andere taal.

Mijn Oma heeft altijd in Denemarken gewoont ( met een Deen uiteraard) en mijn zus woont nu in Zweden. We hebben een keer klanken en uitspraken vergeleken en wat een verschil.

Sorry TS , even off topic

17. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Wij hebben toen wij de naam voor onze dochter uitkozen wat een Noorse naam is, aan meerdere Noorse vrienden naar de uitspraak gevraagt.
    Hun vertelden ons dat in de naam Ylva de Y toch echt als een zachte ie klank wordt uitgesproken.
    Dit navragen aan mensen die uit het land waar de naam vandaan komt hebben we juist gedaan om achteraf niet met een volkomen verkeerde uitspraak te zitten

Een Jongens naam hebben we gevonden maar welke houden wij tot de geboorte nog even voor ons, voor het geval dat er toch bekenden meelezen:)

18. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Bosi, je hoeft echt geen sorry te zeggen alleen maar leuk toch als mensen ervaring hebben met verschillende talen:)

Jippie, mijn opmerking is ook echt niet vervelend naar jou toe bedoeld want met de uitspraak van de naam Tyr had je helemaal gelijk.
    Mijn ervaring is alleen dat tussen het Noors en het Deens wel een behoorlijk verschil zit qua uitspraak van de klanken.

Deel Deze Pagina