Welke naam is het leukst voor een meisje? Als ons kindje een meisje wordt zal zij zowiezo Maeve (Meef) als roepnaam krijgen alleen zijn wij er nog niet uit welke namen het voluit moeten gaan worden. Eerst wilden wij het vernoemen maar ik heb nog steeds geen goed gevoel bij Meave Malou maar juist wel bij Maevie Lou. Dus we zijn toch nog even wezen brainstormen. Wij twijfelen tussen deze: Maevie Lou Meavie Lee Maevie Jay Maevie Jade Maevie Robin Maeve Malou Maeve Fay Hopelijk geeft deze poll voor ons de doorslag!
Bij Maevie Lou moet ik meteen denken aan mama-lou (van pipo de clown)... Sorry! Ik vind Maeve Malou juist wel mooi!
Ik vind ook de enige naam die van jouw lijstje loopt Maeve Malou is. Maevie vind ik helemaal niets, Maeve is een stuk mooier.
Meavie Jade! En vind meavie veel leuker als meave! Dan ga ik denken dat de kinderen haar later gaan pesten (sorry!) meave is een teef.. Sorry!! Maar ik denk echt waar ze de kinderen mee kunnen pesten.
Ik zou het gewoon als Meef uitspreken. Om nou de uitspraak van de naam te veranderen voor een tweede naam die toch bijna nooit gebruikt wordt... Meef Malou vind ik trouwens leuker dan Maevie Lou.
Begrijp ik nou goed dat je de roepnaam evt wil veranderen naar Maevie, omdat je er anders geen 2e bij kan vinden? Net als krullenkop zegt, die 2e naam wordt toch (bijna) nooit gebruikt. Ik vind Maevie in tegenstelling tot Maeve echt niet mooi. Al helemaal niet voor een volwassene. Maeve en dan uitgesproken als Meef vind ik een prachtige naam! Maeve Malou vind ik het mooist en 'loopt' ook lekker.
Maeve is prachtig. Maevie vind ik persoonlijk niet mooi. Maar ik vind Malou ook niet leuk bij Maeve De twee m-en lopen in elkaar over alsof het 1 is. Hetzelfde als Maeve Fay. Teveel f klanken die in elkaar overlopen. Persoonlijk zou ik gaan voor Maeve Louise of Maeve Louisa.
Wat is dat toch voor naam Meef. Doet mij denken gelijk aan een scheldwoord. Komt zeker meer in de randstad voor. Ik heb hem nog nooit gehoord eigenlijk. Ik zou persoonlijk voor Evie gaan.
Allereerst iedereen bedankt voor een eerlijke mening. We hebben voor Maeve gekozen omdat het op de eerste plaats goed bij de naam van onze zoon past en dat zijn beide Ierse namen. En Wij houden van korte stoere namen die niet vaak voorkomen. Smaken verschillen en gelukkig maar Maar we blijven het moeilijk vinden om een goede volledige naam te hebben waar we beiden volledig achter staan. Vandaag is het dit en morgen weer anders al heb ik wel een goed gevoel bij Maeve Louisa! Ik denk dat we er maar eens een paar nachtjes over moeten gaan slapen
En anders kun je altijd nog doen.. Maevie ...., met roepnaam Maeve, toch? Ik vind Maeve een ontzettend mooie naam, Maevie niet..