Mijn zoontje heet Luwe, ik weet nog niet of we een jongen of meisje krijgen. Voor de jongens hebben we deze, wat vinden jullie het leukst?
Ik ken Luwe als Friese jongensnaam, alleen schrijf je het dan als Lieuwe. Abe en Melle zijn ook Friese namen, die vind ik het beste erbij passen.
Ik heb op Roef gestemd, supernaam!! Mag ik vragen hoe je Luwe uitspreekt? Ik dacht loewie (zoals Louis) maar nu denk ik (door de vgl met Lieuwe) dat het gewoon luuwe (als in lauwe maar dan met een uu) is. Luwe op de lauwe manier D) vind ik superleuke naam!
ik vind melle en abe iets te veel van het goede met het 'e'tje op het einde weer. Roef vind ik stoer, en ook nét wat apart, zoals Luwe (voor mij tenminste wel wat apart) Gijs vind ik dan te gewoontjes zeg maar. En Siem vind ik gewoon niet zo mooi en stoer als Roef.
De Friese naam Lieuwe spreek je uit als lie-uuwe, en dan de klanken snel achter elkaar. Ik zou Luwe uitspreken als luuwe.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik zou niet twee keer gaan voor een naam eindigend op een -e. Kiet vind ik er ook erg leuk bij.
Ja je spreekt het uit als Luuwe inderdaad (nooit gedacht dat je het ook anders zou kunnen uitspreken, haha). Jullie maken het me niet makkelijker. Misschien is twee keer een -e op het eind inderdaad wel wat veel. Maar ik vind Abe zo leuk. En Siem ook, maar de achternaam van mijn lief begint ook met een S, en dat is dan weer minder mooi (SS). Pff, lastig. Iedereen bedankt.
Ik vind Gijs de leukste naam, maar Abe en Siem passen beter bij Luwe. Ik zou me overigens niet te druk maken om die dubbele S, hoe vaak komt het nou voor dat je je initialen moet gebruiken? Mijn zoon heeft als initialen A.A.....
Melle en Siem vind ik de leukste namen. Melle vind ik het mooiste bij Luwe. Gijs vind ik ook erg leuk, maar inderdaad te gewoontjes bij Luwe. Roef is een honk-softbalvereniging hier in de buurt, dus dat klinkt voor mij heel raar als naam. Abe doet me aan het Abe Lenstra stadion denken en daardoor aan een oudere man.
Siem of Gijs. Heb gekozen voor Siem. Roef vind ik een hondennaam (sorry) en ik vind de andere twee niet zo mooi in combinatie met Luwe.
Ik heb op Roef gestemd, leuk! Abe vind ik ook wel leuk, misschien Abel? als je niet nog eens op -e wilt eindigen. nog andere opties waar je misschien iets aan hebt: Jors Woes Ruub
Als jij Abe het leukst vindt, dan kies je toch voor Abe? Je zoon moet z'n hele leven met die naam doen, en hij zal niet zijn hele leven in één adem met zijn broer genoemd worden. Over twee keer dezelfde beginletter zou ik me niet druk maken, dat kan vaak heel goed. Spreek voor- en achternaam een aantal keer samen uit (dat zal je zoon nog heeeeeeel vaak moeten doen) en als dat goed klinkt kun je het gewoon doen. SS zou ik geen probleem (meer) van maken.
Dankjewel allemaal. Hoorde vandaag dat er nu allemaal Amsterdammers (wij wonen ook in Adam) hun kind Siem willen noemen vanwege Siem de Jong. Oeps.