Baby (jongen) zelfde initialen als mama..?

Discussie in 'Babynamen' gestart door fioon, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    We zijn uit de eerste naam!
    Nu nog de tweede.. We willen een naam waarin een vogel 'verstopt' zit, maar hebben er pas eentje die we wel vinden passen... Finn
    De initialen van de baby zullen dan zijn f.f. Net als mama.

We wilden expres geen J of M (letters van de namen van papa en ons zoontje), maar hoe zal het zijn dat je dan twee keer f.f. hebt, maar dan mannelijk en vrouwelijk...
    Zouden jullie dit doen of niet?

Meer vogelnamen zijn ook altijd welkom overigens ;)

2. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Zou ik niet doen! Want er staat niet altijd/vaak niet op de envelop dhr of mevr. Ga je elkaars post openen...

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik zou er echt totaal geen problemen mee hebben.
    Alle mannen in onze familie hebben dezelfde initialen. De eerste jaren maak je als ouders zijnde sowieso de post voor de kinderen open. Bij "prive" brieven (van vrienden enz) wordt altijd de voornaam wel op de adressering vermeld. En wij zagen bij prive post van bedrijven enz altijd aan de envelop wel voor wie die was (staat altijd wel logo/afz op de brief)
    Wij hebben hier echt nooit problemen mee gehad of beter gezegd een probleem van gemaakt.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ik zou het ook gewoon doen. Sowieso is het man en vrouw, dus grote kans dat er dhr. en mw. voor staat. Daarnaast schelen jullie tientallen jaren in leeftijd, waardoor de kans dat je dezelfde soort post krijgt toch een stuk minder groot is. En in het begin open je sowieso inderdaad de post van je kind, dus is het sowieso geen probleem. En later maak je in het 'uiterste geval' misschien eens per ongeluk de post van de ander open, dat overleef je vast ook wel weer, toch?

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ik zou dat niet doen
    is later echt wel verwarrend met post, ziektekosten, bankzaken, etc.

mijn vader had JCM en ik JMC en je wil niet weten hoe vervelend dat soms was. mijn ouders hebben er ook best een beetje 'spijt' van gehad...

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    (Mijn man en zijn vader hebben ook dezelfde initialen, er waren wel eens vergissingen met elkaars post open maken, maar zij vonden het niet dramatisch.)

7. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik had het vanmorgen al gepost, maar zie dat er een paar reacties zijn van: "Nou ja, dan maak je elkaars post weleens open, maakt toch niet uit.."
    Ik vond dus van wel! Mijn moeder en ik hebben dezelfde initialen en op een gegeven kom je op een leeftijd dat je je eigen post krijgt en ook zelf wil openen. Als was het bij wijze van niks boeiend, vond het nooit leuk als zij het dan per ongeluk al geopend had.
    Nu heb ik dat uiteraard gewoon overleefd. ;)

We wonen nog steeds dicht bij elkaar in de buurt en een paar weken geleden had ik iets via de Wehkamp besteld en bij zo'n speciaal punt laten bezorgen.
    Ik kreeg bericht dat het binnen was, ik het ophalen 's avonds.. Was het pakket al opgehaald! Huh?!?! Ik ben niet eens geweest! En je hebt id nodig?
    Je kunt nagaan.. Ik was pissig! Waar was nu mijn bestelling?
    Nog niet eens bij m'n moeder nagedacht, maar kwam thuis en zag dat m'n moeder had gebeld. Wat bleek?! Zij kwam er toevallig die dag een pakket terug brengen en tegen haar werd gezegd dat haar nieuwe bestelling net binnen was! Kon ze zo meenemen! Ze snapte het niet helemaal, maar dacht.. Misschien dat m'n vader wel wat besteld had via de Wehkamp of m'n broertje. Thuis gekomen en geopend en kwam zo erachter dat het pakket dus voor mij bedoeld was!
    (slechte zaak van die winkel overigens, voor hetzelfde geld loopt er nog iemand met onze naam rond! en jaa.... wie weet wat ik besteld had?)

Heel lang verhaal geworden, maar ik heb het dus niet altijd als prettig ervaren dat ik dezelfde initialen heb als m'n moeder. :)

Deel Deze Pagina